Telling av kcal..

~Frøken Lykkelig~

Elsker forumet
Jeg lurer på om jeg skal begynne med dette.
Dagen i dag så slik ut, uten at jeg har tenkt på annet enn at det ikke skulle være usunt:
Sto opp litt sent i dag(sovet ut etter lite soving i uka)
Frokost- 2 brødskiver med magert pålegg og leverpostei
Lunsj- 1 Skyr + 1 noka bar
MM - 1 Skyr + 1 noka bar
Middag- 2 små marinerte indrefilet av svin og hjemmelagde potetbåter(sikkert ikke kjempe sunt, men det er jo lørdag[:)])
Kvelds-Ble ikke det i dag siden dagen ble forskjøvet.

Hvordan går man fram om man skal begynne å telle kcal? Hjelp med,vil prøve for det kan vel ikke være såååå innviklet og vanskelig?
Fører dere dagbok over hvor mye dere spiser`? Spiser dere til faste tider hver dag? Det siste måltidet, hvor sent spiser dere det?

Jeg meldte meg inn på vektklubben til grete roede, der kan du føre inn alt du spiser. Noen matvarer må du antagelig legge inn selv, så jeg ville bokmerket matvaretabellen2006 først som sist[8D]
http://matportalen.no/matvaretabellen
Så satte jeg igang med å veie maten min, og jeg var nøye i starten, veide absolutt alt. Mens noen sverger til at det ikke er nødvendig å veie grønnsaker, jeg mener at kcal er kcal og teller med alt[;)]
Har du ikke digitalvekt ville jeg skaffet meg det med en gang med andre ord[:D]
Etter 2-3mnd kan jeg den maten jeg normalt spiser og har sluttet å veie alt. Jeg kan godt ta en veiedag for å sjekke, eller om jeg spiser noe nytt[:)][;)]

uff det hørtes slitsomt ut.. Vet ikke om det er noe for meg... Trodde liksom en osteskive var en osteskive jeg da. Og at grovt brød er grovt brød. Hmm...
Dette må jeg tenke litt på!

Jeg mener at om jeg skal gjøre noe så skal jeg jaggu gjøre det ordentlig og[8D] ikke bare halvveis[:D]
Så jeg gjorde det på det viset, men for deg kan det kanskje funke om du tar det på omtrenten og..? Jeg bare ser for meg at du da fort kan risikere å komme noe over kcalgrensa like fort som du kan komme endel over? Vi vil jo ikke sette kroppen i sparemodus heller[;)]
Er jo forskjell på hva det er du skal veie og såklart, om du tar 10gr feil på tomatskivene er det ikke så nøye som om du hadde 10gr feil på smøret på skiva f.eks.
Du får tenke litt på det, 2mnd er tross alt ikke allverdens tid, når vi kanskje skal slanke oss et helt år.. Om du får det til å funke that is[:)][:D]

Takk for svar jenter.
Ja jeg skal tenke litt på det. Må få kjøpt vekt først i hvertfall![:)]

vil også anbefale å føre matdakbok på nettet. OG vei maten du spiser. kan veldig godt være du blir overrasket over forskejllen i hva du egentlig skal spise kontra hva du spiser. jeg ble for eksempel sjokkert over mengden fisk i forhold til poteter som er regnet som sunt kosthold. Er absoltt verdt et forsøk! [:)]

Noen forslag til kjøkkenvekt da? Funker det med digital, sånn helt flat? (ser ut som badevekt bare mindre)... Står kjøkkenvekt i annonsen.. 

ORIGINAL: AprilMamma2010

Noen forslag til kjøkkenvekt da? Funker det med digital, sånn helt flat? (ser ut som badevekt bare mindre)... Står kjøkkenvekt i annonsen.. 

jada, spiller egentlig ingen trille hvilken vekt, jeg bestilte en via greteroede.no som jeg er veldig fornøyd med.
vektklubben.no er den jeg også ville anbefalt [:)]

ORIGINAL: Tøsa

registrer deg her: www.vektklubben.no (gratis)
der kan du legge inn hva du spiser (nesten alt av produkter er registrert fra før)
du bare søker på et produkt, så kommer det opp.
du kan velge å oppgi hvor mye du har spist i feks ss, dl, gram, stk osv...
kjempeenkelt, og det totale kaloriinntaket oppdateres hele tiden etter hvert som du legger inn måltidene.
Jeg bruker aldri vekt.

Jeg er registrert på vektklubben.no og prøver å bruke dette når jeg kan. Ikke alltid like lett. Må bli flinkere til og oppdatere hver dag!Syns det er vanskelig å komme opp i riktig mengde kcal[>:]

Back
Topp