teller sykepenger som inntekt??

tippetue

Forumet er livet
noen som vet?

altså om man er sykemeldt,å arbeidsforholdet opphører/går ut, vil da sykepengene teller som inntekt??

redd jeg ikke får foreldrepenger[&o]

Sykepenger teller som grunnlag for foreldrepenger ja. Det står helt klart på nav.no

Hvem kan få foreldrepengerDu kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til.
Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt

• sykepenger
  • foreldrepenger ved fødsel og adopsjon
  • svangerskapspenger
  • dagpenger under arbeidsløshet

ja, det gjør det.

Det er eg nesten heilt sikker på at dei gjer.

ille men da må jeg nesten håpe å bli sykemeldt ut savngerskapet da, har bare jobbet siden januar å kontrakten går ut i mai, å hvem vil ansette i som er 5mnd på vei[&:]

Jeg var ferdig med lærling tiden min i 4 mnd, var sykemeldt før jeg slutta og legen fortsatte å sykemelde meg da jeg ikke kunne stå som arbedis søker pga helsa[;)]

Fikk full permisjon av sykepengene [:D]

ORIGINAL: Gutta boys

Er du samme tippetue som var her før[8|][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Jeg het tidligere Ihne.[;)]

Gratulerer med spiren!!!!!![:D][:D][:D][:D] Så moro!!!!

Jaaaaa, det er vår tippetue[:D][:D][:D][:D][:D] er jo bare såååå morro at hu har spire[:D][:D]
åsså snart 10 uker allereder, syns ikke det var lenge siden hu kom ut med det jeg[&:][8|][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

ORIGINAL: tippetuemednurk.

ille men da må jeg nesten håpe å bli sykemeldt ut savngerskapet da, har bare jobbet siden januar å kontrakten går ut i mai, å hvem vil ansette i som er 5mnd på vei[&:]

huff, ja... Jeg har opptjent nok penger til å få foreldrepenger, men vikariat går ut i juni, permisjon begynner i august.. blir noen mnd uten lønn[:-]

Som dere kan se av det jeg klippet fra nav, dagpenger ved arbeidsledighet teller også som grunnlag.

Og forsåvidt, jeg vet om folk som har fått ny jobb når de allerede var gått ut i permisjon (altså mindre enn 3 uker til termin) og således innledet arbeidsforholdet med permisjon. En seriøs arbeidsgiver ser på deg som en ressurs i mange år fremover, selv om du skal ha permisjon i noen måneder på kort sikt. Og det er direkte lovbrudd å ikke ansette den best kvalifiserte bare fordi denne er gravid. Du har rett på å få jobben selv om du så er kommet 13 dager på overtid... selv om du så har søkt på et vikariat som du kanskje aldri rekker å begynne i.

Med andre ord, når vikairatet går ut, meld deg arbeidsledig, få dagpenger, og søk jobber. Da oppfyller du kravet om å være reel arberidssøker, og har altså rett på dagpenger. Og, sjangsen er absolutt der for at du kan få en ny jobb som du kanskje rekker begynne i før permisjonen, noe som slett ikke skader økonomisk, og i tillegg har noe å komme tilbake til etter permisjon.

[:D]de gjør det ja. står veldig grundig på nav[;)][;)]

tusen takk Gutta Boys,ja endelig var det min tur, håper bare det går bra[:)]

har prøvd å lese på nav,men skjønner det ikke, syns det står så innviklet, ja mulig jeg rett å slett er dum, men jaja noen må være det å..

så arbeidsledighetstrygd tells å som grunnlag for foreldrepenger? bare hørt det ikke gjør det.

men legen mente det var stor sjans for at jeg ble sykemeldt ut svngerskapet av ulike årsåker,men vil jo gjerne ha en fast jobb å gå tilbake til etter permisjonen å da.....

IKKE lett dette!!!!!!!

Sistatet jeg la inn i mitt første innlegg er hentet fra nav, og der står det helt klart at dagpenger under arbeidsledighet teller med på link linje med sykepenger.

Men å ha en jobb å komme tilbake til er jo enda bedre, sånn for å slippe å tenke på det, så har du muligheten, så er det jo verd en sjangs. Men er du syk, så er du jo det da, selvsagt. 

Back
Topp