Telle uker

2016baby

Flørter med forumet
Hei.. Litt frustrert her, er gravid 5 + 2 i dag men ifølge ein app eg har står da at eg er i uke 6.. Skal eg då lesa på uke 5 eller 6??

Hei.. Litt frustrert her, er gravid 5 + 2 i dag men ifølge ein app eg har står da at eg er i uke 6.. Skal eg då lesa på uke 5 eller 6??

Du er i svangerskapsuke 6 fra du er 5+1. :)

Du kan jo tenke at egentlig starter svangerskapet med 0 og da er man jo inne i sin første uke når man er 0+1, og så er den første uken ferdig når man er 1+0, og så går man over i den andre uken når man er 1+1. Dette er jo før eggløsning da, så de fleste begynner jo ikke telle før i slutten av den fjerde uken (3+5-ish og utover).

Det er sånn som f.eks. måneder i året. 1. januar er man inne i årets første måned, og 31. januar er årets første måned fullført, så 1. februar er man inne i årets andre måned osv. Vi teller liksom ikke en nullte uke eller nullte måned osv.

Spørs litt hvilken app du har det..på svangerskapsapp skal du lese på uke 6.. Jeg liker derimot ikke den appen da tallene og utviklingen ikke stemmer overens med babyverden sine fakta. Babyverden sine mål har vært mye mer korrekt for mini i magen enn den andre appen ;)

Du er litt over fem uker på vei, men i den sjette svangerskapsuka. Kan være litt kronglete, men blir som å si at år 1850 var i det 19-århundre. Lol, vet ikke om det hjalp :D Når du skal lese om utviklingen pr uke på BV, må du se på uke 5. Appen kjenner jeg ikke til :)

Ja no forstår eg og eg er mindre frustrert hehe.. Eg har den svangerskapsappen, den viser jo feil, vise at eg ligger ein dag etter sjølv om eg har skreve inn terminen. På terminkalkulator på nette viser dei riktig men ikkje på den.

Back
Topp