telle uker?

høgt ønska

Forelsket i forumet
Hei :)

Det går litt i surr med disse ukene, så fint om noen av dere som er litt mer erfarne kan hjelpe meg litt? =)

Jeg er idag 4+2..Da har jeg 4 fullgåtte uker bak meg, og er inne i min 5. uke..ikke sant? Men sier jeg da at jeg ER i uke 5? For meg er det mest logisk at jeg ER i uke 5 når jeg er 5+0 - 5+6..

Ble litt rotete, men håper dere skjønner spm! 

Dette lurer jeg også litt på... Jeg syns det høres ok ut at jeg er i min 6 uke når jeg 5+2, siden det er 5 fulle uker + noen dager... men godt mulig dette er feil...  Det er jo som du sier kanskje mer rett at man er i uke 5 når man er 5+0 - 5+6.... he he... Vi ønsker vel å være litt lengre på vei enn vi egentlig er?? he he

Tror det riktige er at du er 4 uker på vei, men er i din 5. uke... Så kommer det bare an på deg hva du foretrekker å si ;o) Hehe jeg sier jeg er i 6. uke, er 5+4... Høres bedre ut!!!  Hvis noen mener det er feil, håper jeg de skriver noe! Det jeg synes er litt dumt, er at alle disse babysidene regner forskjellig der de viser utvikling uke for uke. Dvs at de viser forskjellig , feks uke 5 er 6. uke på noen side, og 5. uke på andre. Man må lete nøye for å se hva de mener egentlig... Savner en opprydning der ;o) Men enn så lenge er jeg fornøyd med å kunne si jeg er i 6. uke!!!

Da går jeg for at jeg er i min 5 uke, høres såå mye lenger ut =) hehe! Takk for svar=)

Jeg er 5+2 og hele tiden tenkt at jeg da er i 5.uke....... har liksom følt det hørtes mest logisk ut..men må si at det høres myyye bedre ut å være si jeg er i 6.uke hihi, da kommer jeg fortere frem til 12uke og tryggheten <3>

Det riktige er at du da er i din 5. uke, ja. :)

ja det er helt rett det :) 4+2 blir 4 uker og så er du 2 dager inn i uke 5 :) for man teller bare fullgåtte uker ;)

Back
Topp