Telle spørsmål :)

fruVanElden

Flørter med forumet
Sommerfuglene <3
Heisann!

Sikker spurt om før, men prøver meg igjen!

Når dere er f.eks 5+3, sier dere da at dere er i uke 6/sjette uke, eller uke 5/femte uke?

:)

Har lurt på det samme. Men tenker at jeg sier jeg er i uke 6....

Sent from my iPhone using BV Forum

hvis jeg er 5+3 så sier jeg at jeg er i uke 5. altså 5+0 til 5+6 så er jeg i uke 5 men når det er 6+0 til 6+6 så er jeg i uke 6 osv :)

Jeg gjør samme som febbaby ovenfor. Men det stemmer som du sier, er du 5+3 så er du i din sjette svangerskapsuke :) Vi begynner med 0+1, 0+2 osv.

Jeg trekker fra og sier jeg er 5 uker da. Eller mellom 5 og 6. Litt for min egen del og, ukene går bittelitt fortere når jeg tenker sånn.

Med første hadde jeg stålkontroll på uker og dager, med nr. 2 måtte jeg tenke litt, denne gangen vet jeg når jeg går over i ny uke, på tirsdager, og det kommer vel til å bli sånn.

Nå i begynnelsen klarer jeg nok å holde orden på dagene, og nøyaktig hvor mange dager jeg er på vei, men etterhvert når dagene begynner å gå i surr så kommer jeg til å si at jeg er i svangerskapsuke 12, når jeg er 11+1 feks.

:) takk for svar!Sist visste jeg også nøyaktig hvilke dag jeg var på, nå går det litt i surr. Leste sist at en sa en skulle si en var i sjette uke når en va f.eks 5+3, men opplevde at folk sa de va i femte når de va 5+3...:) Ikke noe big deal, men litt kjekt å høre hva dere tenker :)

5+3 sier jeg at man er litt over 5 uker på vei, eller i 6.uke. (blir som at man nå er i det 21. Århundre selv om vi er i 2013)

Det blir litt som å si 1800-tallet og det nittende århundre...det er jo en og samme ting, bare to ulike måter å si det på:

Når man er i uke 5 så er det i den sjette uka.
første uka er jo 0+1 til 0+6.

Jeg kan i dag si at jeg er litt over åtte uker på vei, eller at jeg er gravid i uke 9/den niende uka. For å ikke forvirre så sier jeg heller at nå er jeg 8+5, da er det ikke tvil liksom.

Get it? eller mer forvirra? hehe...

Det blir litt som å si 1800-tallet og det nittende århundre...det er jo en og samme ting, bare to ulike måter å si det på:

Når man er i uke 5 så er det i den sjette uka.
første uka er jo 0+1 til 0+6.

Jeg kan i dag si at jeg er litt over åtte uker på vei, eller at jeg er gravid i uke 9/den niende uka. For å ikke forvirre så sier jeg heller at nå er jeg 8+5, da er det ikke tvil liksom.

Get it? eller mer forvirra? hehe...

Jepp, get it. Samme som jeg tenker :)

Jeg sier at jeg er den uken jeg er nærmest. Feks: 4+2 = uke 4. 4+5 = uke 5:) er vel ingen fasitsvar, men jeg synes ukene går raskest på den måten:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp