Telle ned til termin :D

Anita89

Elsker forumet
Hehe ja er jo enda litt lenge igjen, men jeg har begynt å telle ned:P 16 uker igjen og bare 114 dager igjen til termin :D Gleder meg så masse :D

Jeg gleder meg også kjempemasse! jeg telte ned til sånn som ordinær u.l  og nå teller jeg ned til 3D u.l for å få tiden til å gå litt fortere etter 3D u.l kommer jeg nok til å finne noe annet å telle ned til

Helt sant.. Syntes tiden har flydd avgårde. Og håper bare på at den går enda raskere også :P

Jeg og teller ned, men synest det har gått rimlig seint frem til nå, men nå derimot tror jeg det sparker løst, er jo liksom jul snart, å etter jul så må jo vi begynne å få i orden det meste så da tror jeg heller det blir naturlig å bli litt stressa :) 

Har også nedtelling først til 3d ul. Har litt etappe nedtelling, bra det snart er jul for da tror jeg at tiden vil gå litt fortere;) lykke til med nedtellinga alle sammen;) gleder meg så utrolig masse at det kiler i magen når jeg tenker på det. Men enda har det ikke gått helt opp for meg at jeg er gravid..rart det dær;) god søndag<3

Jeg gleder meg også over at ventetiden blir kortere og kortere. Foreløpig holder jeg meg på måneder og halv-måned. Regner med det blir uker ganske snart:))

Ra2 skrev:
Jeg gleder meg også over at ventetiden blir kortere og kortere. Foreløpig holder jeg meg på måneder og halv-måned. Regner med det blir uker ganske snart:))

Jaaa, ang det med måneder, vi er jo faktisk 6 mnd gravid nå, å har 4 igjen fordi om ! Føler jeg har blitt lurt fordi man er jo liksom gravid i 10 mnd, ikke 9 !! :) 

Det at vi er gravide i 10 mnd egentlig følte jeg også var litt.. nytt, haha
men så fant jeg en oversikt

Her er den

uke 1 - 4 = 1. svangerskapsmåned
uke 5 – 9= 2. svangerskapsmåned
uke 10 - 13= 3. svangerskapsmåned
uke 14 – 18 =4. svangerskapsmåned
uke 19 - 22 =5. svangerskapsmåned
uke 23 - 27 =6. svangerskapsmåned
uke 28 - 32 =7. svangerskapsmåned
uke 33 – 36 =8. svangerskapsmåned
uke 37 - 40 =9. svangerskapsmåned

Hegevn skrev:

Her er den

Ja 9 svangerskapsmnd, men 10 kalendermnd, men de blir jo slik fordi en kalender mnd har jo som regel mer enn 4 uker ? eller stemmer ikke det ? .. 

jeg har egentlig ikke peiling svarer bare med hvor mange uker jeg er på vei hvis noen spør

Har ikke begynt med det enda, begynner nok etter jul tenker jeg :)

Har egentlig ikke så dårlig tid egentlig :)

Hegevn skrev:

Her er den

Kjekt at du tok med den :) Litt artig å se hvilken måned vi er i, for jeg har bare telt meg frem, men ser jo da at det heller ikke stemmer så bra:P

Hegevn skrev:
Jeg gleder meg også kjempemasse! jeg telte ned til sånn som ordinær u.l  og nå teller jeg ned til 3D u.l for å få tiden til å gå litt fortere etter 3D u.l kommer jeg nok til å finne noe annet å telle ned til

Da kan du telle ned til jul og etter det så kan du telle ned til permisjonstiden starter og vips så er du i fødsel :o)

Anemor80 skrev:

Hegevn skrev:

Da kan du telle ned til jul og etter det så kan du telle ned til permisjonstiden starter og vips så er du i fødsel :o)

Jepp mye kjekt som skjer framover og da går tiden så mye fortere

Anita89 skrev:

Hegevn skrev:

Her er den

Kjekt at du tok med den :) Litt artig å se hvilken måned vi er i, for jeg har bare telt meg frem, men ser jo da at det heller ikke stemmer så bra:P

Jeg har vel egentlig også bare telt meg frem, men jeg pleier å svare med uker for det er ikke like lett å forklare andre hvordan jeg teller svangerskapsmåneder

Jeg mener at det er 9 mnd og ca. 1 uke, f.eks. Siste dato mens 1.juni = termin 9. mars med 28 dager syklus. Altså 9 mnd og 8 dager i dette tilfellet = 282 dager. Svangerskapsmnd er 10 pluss 2 dager eller 28x10 +2=282. Selv skal jeg ha ks 15.02 slik der er satt opp nå så i morgen er det bare 16 uker igjen til "termin" for meg. Men synes det er litt vel spennende om dagen, er 23 uker til torsdag og har ikke lyst på prematurfødsel nå som det kan bli store komplikasjoner hvis barnet skulle overleve. Så her kniper jeg igjen alt jeg kan ;-)

Back
Topp