Telle dager, samvær besteforeldre..

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Teller dere dager på hvor mye barna er med besteforeldrene?

Vi var 3 netter hos mamma i julen, dro til svigermor som ikke hadde gjort klart til at vi kunne overnatte.
Nå sier hun at vi MÅ være hos henne i påsken siden vi var hele 3 dager hos mamma i julen.

Er ikke helt enig i den der, vi skal da selv kunne bestemme hvor vi ønsker å være i ferier, er jo vårt liv.
Holder dere regnskap over at dere er hos alle besteforeldrene like mye?

Ha ha nei!
Vi tilbringer mye mer tid hos mamma enn med de andre for vi er lenge om gangen hos mamma siden hun bor langt vkrte men jul prøver vi å dele da.
Påsken er vi på hytta
Sommer ofte på hytta/med mamma

Ha ha! Det er det dummeste jeg har hørt.
Vær der dere selv vil dere. Det finnes ikke noen fordelingsnøkkel på besteforeldretid!

På ingen måte. Nå bor dessuten mine fire minutter unna og svigers 10 timer, så det sier seg selv at det vil være forskjeller.

Haha nei :p

De er der det passer seg :) Ingen som teller dager.

Haha, sånn et det her å, spesielt når det kommer til guttungen. Får dem med seg at vi har hvert hos mamma, må vi komme til dem.
Vi bor midt i mellom min familie og svigers, men ikke alltid vi har mulighet til å reise på besøk, og de vil aldri komme hit.
Ble diskusjoner om det hver gang vi dro dit, så nå er det veldig sjelden vi drar.

Nei, vi teller ikke dager. Annenhver jul feires hos mine foreldre og moren hans. Hver påske er vi normalt hos min familie pga tradisjoner da. Sommeren prioriterer vi moren hans. De gangene det går.

Må sies at våre foreldre bor 50+ mil bort fra oss hver sin vei.

Haha nope. Siste som hadde falt meg inn å holde oversikt over.

Her har jeg ingen kontakt med min mor(psyk /rus) og fikk en ufin melding her for stund siden om at hun kunne gå til retten for å få se barnebarnet sitt :rolleyes:
mange besteforeldre som tror de har allverdens rettigheter og at det er en menneske rett å få være med barnebarna :-)

Vi prøver å dele litt men teller ikke akkurat dager og netter! Til jul var vi begge steder og til påske gjør vi det likt :) men merker det at svigermor har blitt litt "sjalu" når jeg har vært hjemme hos mammaen min med lillegutt, spesielt når vi er der mer enn en helg om gangen :p (langt å reise) svigermor fikk tilbud om å komme en tur hit til oss for 3 mnds siden men har ikke greid å finne tid til det ennå, syns det er litt merkelig for har fri hver fredag + noen ukedager :p jaja, ikke bare bare :)

Nei vi teller ikke dager.

Men det blir jo til at vi har mye mer tid med samboers skilte foreldre enn mamma, siden de også er her oppe innimellom. Og når vi først reiser nedover til dem går det fort ei helg.
Til mamma kan vi ta en dagstur. Men hun har det litt mer trøblete med å komme hit siden hun må ta buss.

Men vi prøver å få vært innom alle familiene i høytider hvis det lar seg gjøre.

Og når vi først er nedover kan vi ta med både bestemor, bestefar og oldeforeldre på samme tur siden de bor på veien.

Haha! Nei, her fører vi ikke regnskap. Prøver å fordele høytider og ferier sånn noenlunde, men det er for vår egen del og ikke fordi besteforeldrene mener noe om det. Svigers bor i samme kommune og mine foreldre bor fire timer unna, så forskjellig blir det uansett.

Her har 2-åringen med seg stemplingskort kvar gong han besøker dei. Er det ujevnt fordelt siste veka i måneden, må differansen utjevnes.

Nei, selvfølgelig har han ikkje det. ;) Me besøker dei me vil når me vil. Svigers bur i nabohuset og mamma bor 5 minutt kjøretur unna. Hos svigers er det mest ettermiddagsbesøk, og hos mamma er det mest helgebesøk. Var ei lita stund mamma var litt fornærma over at svigers budde i nabohuset, men da fekk ho klar beskjed om at me ikkje kunne flytte for å blidgjøre ho...

Teller ikke dager nei, men jeg prøver allikavel å dele det ganske jevnt slik at ikke noen skal føle at vi prioriterer de andre.

Vi teller ikke. :p Det blir jo for dumt synes jeg. Vi er mindre hos svigers pga avstand, og lengre bilturer med mini har vært mareritt til tider.

Nei, det har vi aldri gjort.. Mamma å de har hatt det mye mer tilrettelagt for småen fra starten av. Eget badekar, stellebord, seng, lekegrind, vippestol og masse leker. De har også innvistert i bilstol til han. Som har gjort det veldig avslappet og enkelt å være der. Svigers har kjøpt en reise seng og vi har parkert en retro vogn der :P men siden de reiser halve året til syden og slik. Blir det jo slik at småen automatisk trives bedre hos mine foreldre enn hos svigers. Særlig når det kommer til soving :)

Back
Topp