Teite nye UL-regler!! *oppdatert*

Det er derfor vi drar til Stavanger, siden det er 3D. Og jeg skjønner hun venninna di, for de som gjør det i byen vet ikke hva de holder på med. Så gidder ikke betale for noen som ikke kan jobben sin. Rett og slett.

Når fikk du ul da?

Fikk egentlig ul 2. september, men så fikk jeg brev i går om at den var utsatt til 18. men jeg ringte ned i dag å sa at jeg synes det var for lenge til for de som er på ul'en skal sende meg videre så jeg kan finne ut om jeg kan føde eller om jeg må ta keisersnitt pga sykdommen å da fikk jeg time den 31. august i stedet :)

Hadde aldri trodd de ville gå med på det, så føler jeg hadde litt flaks :) Det virker jo som de ofte er litt strenge, men hun var i allefall veldig snill med meg :)

Ja man så faktisk litt[:)]

Er det noen som vet om noen steder rundt asker som de tar ul som ikke er så dyrt??

Mener du d i Kristiansand (sørlandet sykehus)??
Venninen min har nettopp hatt en forferdelig opplevelse der nede, det var noe galt med babyen - så legen klikka helt og sa at babyen kunne dø og at de skulle sendes til Rikse i Oslo  men at de ikke fikk kjørt de før neste dag så det gikk nok ikke bra - før han løp ut gråtende.. Snakker eldre lege i 60 åra!

Ikke sammenheng med temaet men jeg har hørt Flere historier om det sykehuset der altså[>:][>:][>:]

ORIGINAL: Nikkiline

Mener du d i Kristiansand (sørlandet sykehus)??
Venninen min har nettopp hatt en forferdelig opplevelse der nede, det var noe galt med babyen - så legen klikka helt og sa at babyen kunne dø og at de skulle sendes til Rikse i Oslo  men at de ikke fikk kjørt de før neste dag så det gikk nok ikke bra - før han løp ut gråtende.. Snakker eldre lege i 60 åra!

Ikke sammenheng med temaet men jeg har hørt Flere historier om det sykehuset der altså[>:][>:][>:]

Jeg har også hørt mye møkk om det sykehuset... Så jeg er skeptisk i utgangspunktet [:o]
Hvordan går det med venninnen din da? Er jo ikke MULIG å oppføre seg sånn som lege!!!!!

Trone: Vi fikk vite det på den ordinære UL først og bekreftet det på 3d UL i uke 26 ( i forrige svangerskap) tror jeg det var. Forrige gang fikk jeg vanlig UL når jeg var ca 4,5 måneder på vei. 3D UL tok jeg såpass sent for bildene blir vanligvis best da. Men skal jo være mulig å se før det da.

Jordmoren vi skal til i morgen sa i alle fall at man kunne se det på 3D i uke 15, som jeg er i morgen juhuuu! Og hun hadde flere ganger sett kjønnet i den uken, så det burde ikke bli noe problem :) Så lenge babyen ikke krysser beina da, hehehe!!!!

Vi kommer til å ta 3D senere i svangerskapet også, men da mest for kosen sin skyld :)

ORIGINAL: Trone

Jordmoren vi skal til i morgen sa i alle fall at man kunne se det på 3D i uke 15, som jeg er i morgen juhuuu! Og hun hadde flere ganger sett kjønnet i den uken, så det burde ikke bli noe problem :) Så lenge babyen ikke krysser beina da, hehehe!!!!

Vi kommer til å ta 3D senere i svangerskapet også, men da mest for kosen sin skyld :)

Så du skal ta 3D ul nå snart?[:)]

sikker på at det ikke var den ordinære ul han hadde sendt henvisning om da? den er jo vanligvis mellom 18 og 20 uker..

hvis det ikke er noe spesielt så trenger du jo ikke før..

da jeg gikk med snuppa så sendte han henvisningen da jeg var i uke 9. fikk innkallinga et par tre uker senere. det var til den ordinære..

Er den til meg bibbiii? Bare svarer jeg :)

Jo, som jeg skrev i hovedinnlegget så hadde legen min sendt inn til ord. 2D ul her på sykehuset når jeg var i uke 7. Normal ord ul her har vært mellom uke 17-19. (Uke 20 av og til). Men nå var det plutselig komme nye regler.

Så vi skal på privat 3D i morgen som vi betaler selv. Så skal vi jo også gå på den ord.ul på sykehuset når vi får brevet fra sykehuset. Det er jo den terminen blir tatt ut i fra, ikke den vi skal på i morgen.

Back
Topp