Teite nye UL-regler!! *oppdatert*

Trone

Gotta love ebay
VIP
Når jeg var hos legen idag så sa han at han hadde sendt henvisning til sykehuset for UL for maange uker siden, så han lurte på når jeg hadde fått innkallelse. Og vi har jo ikke fått noe.. [8|][8|][8|]

Så jeg ringte til sykehuset og de mener de ikke har fått noe. Så spurte jeg hvor lang tid det tar fra de får henvisningen til jeg får time, i og med at jeg er uke 15 denne uken. " Du får ikke ultralyd før i uke 19-21. Du har krav på ultralyd innen utgangen av uke 21, så du får ikke noe før uke 19 uansett."

Da måtte jeg ringe ned til legen igjen og få han til å sende ny henvisninge. Og han syntes det var veldig merklig sagt av de på sykehuset, så han ringte til en kollega av seg der oppe og fikk samme beskjeden han. Det er nemlig komme nye regler....

Vi har sagt til snuppa at om ett par tre uker så skal vi på ul, men i stedenfor så må vi vente 4-6 uker i steden!!! [:'(][:'(][:'(]
Kan ikke begynne å beskrive hvor skuffet, sur,forbanna,irritert eller noe som helst hva jeg er nå!!! [:(][:(][:(][:(]
Skal vi ta det privat nå vi reise til vest eller øst, og da må gubben ta seg fri fra jobb og det må passe med min jobbturnus. Pokker altså!!!

w0000t? Merkelig, hvilket sykehus er det da? Jeg hører til Haukeland og fikk uke 18+3. Iflg lege og jordmor var det valig med UL mellom uke 17-19, og det stemmer overens med det jeg har lest på nett også. Merkelige sykehuset...

VET!!! Det er jo det som alltid har vært sånn!! [:'(][:'(][:'(][:'(] Sørlandet sykehus. Møkka sykehus... Liker ikke det huset huset fra før av og i alle fall ikke nå..

Snakket med gubben nå om å ta det privat og reise og gjøre det. Men han mente på vi ikke hadde tid og mulighet for å reise. [:(][:(][:(][:(]

I dag er jeg 15 uker på vei, og har enda ikke hørt nåt fra sykehuset. Både lege og jordmor sir at det er vanlig å få ul mella uke 18 og 20. Så vi vente i spenning :)

http://www.jordmorjanne.no/priser.html

Siden gubben har ferie denne uken, så tok jeg en råsjans å ringte til denne jordmoren ti Stavanger. Fikk ei sympaaaaaaaaatisk dame på tråden. Hun som driver det. og hun syntes så synd på oss at hun ville ta oss inn selv om kontoret er stengt på fredag [:)][:)][:)] Hun syntes det var veldig rare regler her nede, heheh!!!

Så på fredag kl 11.30 så skal vi ha 3D ultralyd! Og det burde ikke være noe problem å finne kjønnet nå i uke 15, det hadde hun vært med på flere ganger sa hun, så det skulle gå bra! [:D][:D][:D][:D]

Normalt så holdt det med å bestille time 1-2 uker i forveien, men hun følte så med oss at vi får komme til fredag og da begynte sentimentale sippetrollet meg å grine på telefonen..... Hahahahhahah!!!!!!!!!! [:D][:D][:D][:D]

Rare greier, men nå ordnet det seg, heldigvis, og du kan konsentere deg om å glede deg kjempemasse til 3D UL. Spennende. [:)][:D] Det høres ut som en koselig jordmor. Det har alt å si hvordan man velger å møte mennesker. Det kan man gjøre på mange måter. 

Ja for ei dame!! [:)][:)][:)] Tror nok hun er like koselig i virkeligheten :)
Skal holde dere oppdatert når vi kommer hjem derfra om hvordan det gikk. Og selvfølgelig legge ut bilde, hehe!! Av nurket vårt!! [:)][:)][:)]

ååååå så gøy [:)][:)] DU skal på ultralyd på fredaaaaaaag [;)]
jippiiiii... utrolig bra [:)] gleder meg til å se bilder [:)]
men utrolig kjipe regler på det sykehuset [:@][:'(] hadde klikket.. hmrf!!!
masse lykke til, dette blir nok topp [:)]

For ei herleg dame då, som hjalp dere Her skal eg faktisk inn på ul når eg er 17+6 (legen rekner at eg er 18+3) Så syns det høyres veldig merkeleg ut.. Dumme folk, spark dem der sola aldri skin[:@][:@]

Som de andre sier så skal det jo taes et sted mellom uke 17 og 19[8|]
Merkelig sykehus det der da?
Men så utrolig koselig av hun dama og ta ul når det er stengt[:D] Det er snilt gjort!!
Lykke til og venter på bilde[;)]

Sørlandet sykehus Kristiansand... Håpløst..

Ja, utrooolig koselig dame!! [:)][:)][:)] Og selvfølgelig skal jeg legge inn bilde når vi kommer hjem! Gjett om, hehe!!

Moro å se 3D bilder så tidlig i sv.skapet!
Har bare sett når man har vært ca 26-28 uke[:)]
Ser for meg et bittelite menneske. hihi[:D]

Trone: Her tok vi 3D UL i tillegg hos Jormor Janne og jeg kan si at hun er veldig hyggelig.

vi sendte forespørsel i uke 6, og fikk time når jeg er 19,5 uker på vei. synes det var kanskje i seneste laget, men satser på at de ser litt mer, da ;) 

bettand: Det var godt å høre! :) Når fikk dere vite kjønnet, dersom dere fikk vite kjønnet da?

jan2010: Ja, det var jo litt sent da, men likevel mye bedre enn uke 21 *ler litt oppgitt* Hehhe!!!

ORIGINAL: Trone

Jeg trodde heller ikke de kunne gjøre sånn. Men.. Nå får vi i alle fall 3D i mellomtiden mens vi venter på ord.UL :)

Jeg lurer også på å ta en ekstra sjekk før ordinær ul.. men har hørt 3D ikke blir noe fint så tidlig? Eller kan det bli fint?

vurderer å dra til ul klinikken på lysaker pga det er så billig, men der har de bare 3D

Du trenger ikke reise langt for å få anlig ul priat, de har det på lund. Det er jo ikke 3d da, men hun som utfører den er dyktig og har vært overlege på sykehuset. Tenkte at det kanskje kunne være greit å vite i tillfellet du vil ha en ul til seinere i svangerskapet :) Ei venninne av meg har foresten vært på 3d her i byen et sted også men hun var ikke så veldig fornøyd da for der ville de ikke si noe om babyen, hun fikk bare se den.

Back
Topp