Teite kommentarer.

Rosetaske

Gammel bruker i ny drakt.
Septembermødre <3
Har deres bedre halvdel eller andre dere kjenner kommet med teite/sårende/unødvendige kommentarer?

Følgende samtale hadde jeg og mannen i går:

Mannen: Hvordan har dagen din vært?

Jeg: Igrunn vært bra, vært kvalm, men sånn dagen har vært bra.

Mannen: Kanskje grunnen til at du er så kvalm er fordi du ikke har en jobb. Og ikke må stå opp tidlig, og har en åtte-til-fire-jobb hvor du må tenke på andre ting enn at du er kvalm? Hadde du hatt en jobb, så hadde du kanskje glemt at du er kvalm. Litt sånn som når man er trøtt. Man står opp og er trøtt, men man glemmer det utover dagen fordi man må fokusere på andre ting på jobb.....

Jeg: Eeeeeeeeh, det er vel ikke sammenlignbart?

Mannen: ÅÅÅÅRH! Hvis du skal være sånn så går det ikke an å diskutere med deg, fordi du har bestemt deg på forhånd å være uenig.

Jeg: .....

Skulle tro det var han som var gravid og hormonell. :P

Han har ikke hatt noen nå men under prøvingen og etter x-antall mnd med mislykkede forsøk buste han ut med:
Hva er det som feiler den kroppen din?!

Den stakk!

Mannen: Kanskje grunnen til at du er så kvalm er fordi du ikke har en jobb. Og ikke må stå opp tidlig, og har en åtte-til-fire-jobb hvor du må tenke på andre ting enn at du er kvalm? Hadde du hatt en jobb, så hadde du kanskje glemt at du er kvalm. Litt sånn som når man er trøtt. Man står opp og er trøtt, men man glemmer det utover dagen fordi man må fokusere på andre ting på jobb.....

Mannen: ÅÅÅÅRH! Hvis du skal være sånn så går det ikke an å diskutere med deg, fordi du har bestemt deg på forhånd å være uenig.

Skulle tro det var han som var gravid og hormonell. :p

oioioi! han hørtes litt hormonell ut ja :p jeg fikk høre i forrige svangerskap at kanskje det bare var psykisk... Eh... når man spyr 24/7 så føles det ganske virkelig ut :p

Skulle tro det var han som var gravid og hormonell. :P

Den var ikke nle arti. Skjønner at han gjerne ønsker at du skulle hatt en jobb, det gjør kanskje du også?

Er selv sykmeldt pga kvalme, orker litt midt på dagen, ellers sover/ligger jeg langflat. Mannen har friskt i minne forrige svangerskap og hvor dårlig jeg var, så denne gangen var han tidlig ute med å be meg ta en prat med legen.

Poenget var, man blir ikke mer kvalm av å gå hjemme.
Er nok ganske likt med den kvalmen om man er hjemme eller ute i jobb.. Får ikke gjort noe fra eller til...
Mannfolk skulle ha prøvd å ha gått gravide selv.
Tror det hadde blitt mye surving. De tåler jo ikke en vanlig forkjølelse en gang. :p

Det der er typisk menn - tror ikke de skjønner hva de selv mener og sier noen ganger. Ser ikke sammenhengen i det han sa jeg heller - de fleste blir jo sykemeldt pga svangerskapskvalme og alt som "hjelper" er å ta det med ro ;)

Det er vel på en måte en grunn til at man blir kvalm også... Er bare ett tegn på at man må ta det litt rolig i starten. Ganske så naturlig og helt normalt!

Min kjære er heldigvis bare snill og god.. :) men nå merker han kanskje ikke så mye forskjell på meg enda da :)

Jepp. Idag, eller imorges. Jeg måtte stå opp ekstra tidlig for skulle til legen 0745.

Så ringer vekkeklokken først en gang. Orket ikke. Så ringer den andre gangen. Orket ikke. Så ringer den tredje gangen.

Da kommer det litt sånn furtent fra andre siden av sengen (han hater når ting ringer og ikke slås av): Det er bare å stå opp altså!

Jeg kjente det boblet innvendig, så svinger jeg bena ut av sengen (har bekkenlåsning, au) og så sier jeg: Jada, jeg, hodepinen, vonde ryggen og kvalmen min skal "bare stå opp", vi!

LITT forståelse hadde vært fint. :confused:

Med første mann hadde jeg en god kamerat så når jeg ble gravid klarte han helt alvorlig og spør om det var hans unge!!

Med første mann hadde jeg en god kamerat så når jeg ble gravid klarte han helt alvorlig og spør om det var hans unge!!

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAAHAHA

Med forrige fikk jeg spørsmål om jeg viste hvem faren var. "Neeeeeeida, fordi det er jo ikke han jeg er gift med og bor sammen med liksom......"

Og ettersom det er så stor aldersforskjell, så venter jeg egentlig bare på kommentaren "Vet du hvem faren er? Har de samme far?"

Dette er jo kommentarer fra folk jeg har vokst opp med og tidligere har gått i klasse med. INGEN, og jeg nevner INGEN av de som har fått barn fra det kullet har flere barn med samme person.

Jeg uttrykte for min samboer at jeg var gald for at jeg ikke har noen plager enda, og hans respons var: "Det er jo stort sett bare placebo så tidlig da!". Hoho, her er det en som vet hva han snakker om :p

Her lurte gubben på om han skulle ringe barna i Afrika for å høre om de hadde noe mat til overs, siden jeg var sulten nå igjen..

Back
Topp