• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Teit ting å si av presten?

Brødhuet

Forumet er livet
Mailykke <3
Før jeg ble født mistet mamma 2 barn. En i uke 32 og en i uke 35. Morkakeinfarkt osv.

Så da jeg skulle døpes (mamma er troende) fortalte mamma dette til presten i dåpssamtalen.

Og da sier presten....: Ja, du mistet de barna på grunn av arvesynden...... Du får svi for noe forfedrene dine eller du selv har gjort.

Mulig det bare er meg og mamma, men jeg synes det var en ufattelig dust ting å si. At barna måtte betale for noe noen hadde gjort? Er det liksom arvesynden?

Jeg ble ikke døpt i den kirken[;)]

Typisk kristne...

ORIGINAL: Mamasan

ORIGINAL: Regan

Typisk kristne...

takk! har veldig sansen for deg ellers Regan men det der utsagnet syntes jeg viser hvor lite du vet...
jeg kjenner MANGE kristne og overhodet ingen av dem tror på dette med arvesynd og at noen dør som straff for noe forfedre har gjort!![:@][:@]

Hahaha, nå må det ikke rakne helt.
Rolig![:D]

ORIGINAL: *yummymummy*

nå er det vel noen år siden du ble døpt regner jeg med? så tror neppe en prest ville sagt det samme i dag.

Men kristendommen har vel samme bibel og tro i dag?

Det er 23 år siden.

når ei veninna av  meg døpte ungen sin så holder presten preken om hvor synd det var å få barn ute og være gidte, bla bla bla, og der sitter da flere foreldre som også døper barna sine den dagen, ingen var gift..  synes det var litt unødvendig....

nå er det vel noen år siden du ble døpt regner jeg med? så tror neppe en prest ville sagt det samme i dag.

tenkte jeg og.......

dessuten, er det ikke delvis derfor barna døpes da? pga.arvesynd som skal hindre de i å komme til helvete viss de skulle dø.(altså, før de rakk å gjøre noe syndig selv, men det kan bes om tilgivelse for..) for meg høres det helt feil ut, å og er en av grunnene til at jeg ikke valgte dåp.

Typisk kristne...

takk! har veldig sansen for deg ellers Regan men det der utsagnet syntes jeg viser hvor lite du vet...
jeg kjenner MANGE kristne og overhodet ingen av dem tror på dette med arvesynd og at noen dør som straff for noe forfedre har gjort!![:@][:@]

Hahaha, nå må det ikke rakne helt.
Rolig![:D]

sorry men bare rimelig lei av å bli satt i bås ut fra noe jeg tror på...

Man må ikke bry seg om sånn... Da irriterer man seg for ofte og man blir sur og døll[:)]

Arvesynd er jo ikke at man er født MED synd, men at med er født med LYSTEN til synd. Det er jo en forskjell.

Nå er det også mange kirkesamfunn som ikke bruker barnedåp fordi de mener at dåpen ikke er fullverdig før den som døpes er seg bevisst valget.

Uansett er det en smakløs ting av en prest og si, og ikke minst utrolig uproffesjonelt.

Ja, det var en merkelig prest! og ikke noe som er verken sant eller noe som han burde sagt!!!

ORIGINAL: Helene Smurfemor

Men kristendommen har vel samme bibel og tro i dag?

Det er 23 år siden.

nå i dag er vel prester omtrent fritatt for å være kristne også, det er regnet som et yrke på lik linje som rørlegger. Ja, det er samme bibel, men folk har forskjellig måte å tolke bibelen på. Enkelte av de eldre prestene, var vel mer gammeltestamentlige tilhengere. Og så vidt jeg vet, så er vel arvesynden noe som tilhører det gamle testamentet.

Ja, jeg har hørt mye rart om han presten. Han var gammel den gangen, men tror du jaggu ikke han lever ennå? Og "prester fortsatt? Noen er seige.

Stakars foreldrene dine som fikk høre noe sånt!!  
Må ha vært vondt!

Godt at de ikke døpte deg hos den presten!!!

Når jeg skulle døpes så ville mine foreldre at jeg skulle hete Eirin til mellomnavn. det sa presten ikke var et navn, og han kunne ikke døpe meg det.
Mamma turte ikke si imot, og jeg fikk et annet mellomnavn..

ORIGINAL: AnneEmilie

jeg syntes det var ufølsomt og totalt på viddene teologisk sett.
samme her.. døde ikke jesus så menneskene skulle bli tilgitt denne såkalte arvesynden?jaja, flott logikk, som alltid[;)]

jo!!!!!!!!! han gjorde det!!!!!

Back
Topp