Teit bekymring..?

Grykkan

Blir kjent med forumet
Jeg er i København og tok ultralyd og NIPT test i går. Først var det ultralyd og en liten minibaby er der inne, 3.8 cm og anslagsvis 10 + 3 dager. Den bevegde seg og hjertet slo 177 slag. Hun sa på dansk (skjønner ingenting av det) at tarmene ligger utenpå og at de vil gå inn igjen. Men på utskriften fra ultralyden har hun skrevet at det er påvist mulig omphalocele (skriver det feil, kanskje.men er navlebrokk). Og at foreldrene er varslet. På babyverden står det at tarmene vil gå tilbake i slutten av fullgått uke 11. Hvorfor skriver hun sånn da? Hvis det er helt normalt. Tror jeg må ta ny ultralyd i uke 12 for å roe meg ned.. Har Googlet om dette navlebrokk greiene og det er ikke lystig saker..

Last edited:
De bør returnere i uke 11, så grunnet tidspunktet du tok UL på så kan jo ikke legen si om det er normalt eller om det er omphalocele. Virker litt som at hun skrev det for å ha ryggen "fri". Ville tatt en ny UL i uke 12 hvis du var bekymret :)

Ville også tatt en ny ul etter 12 uker i Norge, med en gynekolog som kunne forklart bedre :confused: Skjønner fint lite dansk selv... :hilarious: Slitsomt å lure på noe en lege sikkert kunne beroliget en på!

Forje svangerskap var vi på ul 9+6. Da fikk vi beskjed om at tarmene var for store iforhold til hvor langt jeg var på vei og hvor mye som skulle vert inni buken. Måtte tilbake i uke 12. For da skulle buken være lukket. Da var allt tipp topp.
Ville tatt en ultralyd i uke 12 bare for å sjekket.

Hmm det kan jo være at hun bare må si det, for å ikke ha latt vær å si noe om noen som helst eventualitet.

Jeg ville nok kostet på meg en ekstra tul i uke 12.

Alt er nok i sin skjønneste orden :Heartred

Jeg er i København og tok ultralyd og NIPT test i går. Først var det ultralyd og en liten minibaby er der inne, 3.8 cm og anslagsvis 10 + 3 dager. Den bevegde seg og hjertet slo 177 slag. Hun sa på dansk (skjønner ingenting av det) at tarmene ligger utenpå og at de vil gå inn igjen. Men på utskriften fra ultralyden har hun skrevet at det er påvist mulig omphalocele (skriver det feil, kanskje.men er navlebrokk). Og at foreldrene er varslet. På babyverden står det at tarmene vil gå tilbake i slutten av fullgått uke 11. Hvorfor skriver hun sånn da? Hvis det er helt normalt. Tror jeg må ta ny ultralyd i uke 12 for å roe meg ned.. Har Googlet om dette navlebrokk greiene og det er ikke lystig saker..

Basert på hva jeg har lest har jeg også forstått det slik at det er normalt! Men støtter hva de andre sier her med å ta en ny ultralyd om du er bekymret. Eventuelt kan du sikkert også fint vente til OUL hvis du ikke er det :) Skal jo være på utsiden en periode før de får plass på innsiden av babyen.

Kan jeg spørre hvordan du syntes det var? Var du på ultralydklinikken? Jeg skal nemlig på mandag neste uke og er litt spent.

Fikk avklart litt mer med den danske jordmoren igår, fikk dette på epost :
'Hej Gry alle børn gennemgår en fysiologisk udvikling hvor deres tarme starter med at blive dannet uden for kroppen og så bliver de trukket ind med navlesnoren. Når barnet er mere end 12 uger henne så ligger tarmene som de skal inde i barnet.
Det kaldes fysiologisk omphalocele.

Så roligere nå. Men bestilt meg ultralyd når jeg er 12 + 0..

Basert på hva jeg har lest har jeg også forstått det slik at det er normalt! Men støtter hva de andre sier her med å ta en ny ultralyd om du er bekymret. Eventuelt kan du sikkert også fint vente til OUL hvis du ikke er det :) Skal jo være på utsiden en periode før de får plass på innsiden av babyen.

Kan jeg spørre hvordan du syntes det var? Var du på ultralydklinikken? Jeg skal nemlig på mandag neste uke og er litt spent.
Jeg var på Jordemoder huset. Det var veldig greit å ta blodprøve og ultralyd, bare språklig misforståelse for min del.. Lykke til! Det går nok fint.

Om noen dager får jeg vite kjønnet på babyen også :)

Jeg var på Jordemoder huset. Det var veldig greit å ta blodprøve og ultralyd, bare språklig misforståelse for min del.. Lykke til! Det går nok fint.

Om noen dager får jeg vite kjønnet på babyen også :)
Spennende å få vite kjønn :D

Godt at du fikk svar! Og det bli nok fint å få komme på ultralyd.

Var på ny ultralyd i uke 12 og alt er fint. Ingen tarmer på avveie og 5,3 cm gutt som spreller :gen014

Oj kjønn og greier! Så moro!!! Gratulerer med en liten sprellekopp!

Back
Topp