Tegnsetting

winterberry

Gift med forumet
*MIA*
Reagerer dere på ekstremt lange setninger som burde vært delt opp men som ikke er det og som blir vanskelige å lese pgs det det gjør jeg.åssen klarer man å holde tråden da lurer jeg veldig på er det bare jeg som reagerer eller hva synes dere

:)

Jeg syns det er mer slitsomt å lese uten tegn, men har forståelse for at ikke alle er like god på det.

Reagerer dere på ekstremt lange setninger som burde vært delt opp men som ikke er det og som blir vanskelige å lese pgs det det gjør jeg.åssen klarer man å holde tråden da lurer jeg veldig på er det bare jeg som reagerer eller hva synes dere

:)
Jaaaa! ^^

Jeg syns det er mer slitsomt å lese uten tegn, men har forståelse for at ikke alle er like god på det.

Jeg har også forståelse for det. Men er slitsomt likevel. Og alle gjør feil innimellom, men noen ganger synes jeg det blir veldig merkelig å lese, særlig hvis det blir for mye.

Jeg sliter med tegnsetting, prøver å sette inn et komma eller punktum der jeg føler det er rett ;)
Men blir det for slitsomt å lese innleggene så er det jo bare å hoppe over de :)

Last edited:
Greit med komma ja, men jeg klarer fint å ta en pause der det burde vært satt komma. Så lenge setningsoppbygningen er bra så synes jeg det er bedre med lange setninger enn med korte og et "dårlig språk".

Greit med komma ja, men jeg klarer fint å ta en pause der det burde vært satt komma. Så lenge setningsoppbygningen er bra så synes jeg det er bedre med lange setninger enn med korte og et "dårlig språk".

Merker jeg tenker som deg. For "oppstykket" språk synes jeg i grunn er vanskeligere å henge med på. Har ei venninne som skrev veldig korte setninger og hadde linjeskift for hver setning. Det ble fryktelig oppstykket, og det ble også vanskelig å henge med. Lange setninger er enkle å dele opp i hodet om de er tålelig ok ellers, mens korte setningen er mer slitsomme å lese - synes jeg :)

Back
Topp