Tegningsblødning

Det kan være mange grunner til at man ønsker å få fortgang i sakene :) Helsen til mor eller størrelsen på barnet for eksempel :)

Og det er ikke alltid at det beste er medikamentell igangsetting (har jeg nylig lært). Hvis man f.eks. har arr i livmora etter tidligere keisersnitt bør man helst gå naturlig i fødsel, uten piller, fordi styrken på riene kan bli vanskelige å kontrollere og livmor kan revne.

jeg hadde svangerskapsforgiftning med begge mine, og baby ble estimert til 4400gram... jeg er 1.55 og veide 45kg før jeg ble gravid. Ble aldri tilbydd å bli startet før svangerskapsforgiftningen ble akutt og ungen MÅTTE ut i uke 39+6...
 
hvorfor gjør jordmor dette? Jeg skjønner jo at det kan hjelpe på å starte fødselen, men hvorfor ventes det ikke bare til fødselen starter av seg selv? Dette er min 3, og jeg gikk nesten til uke 40, og det ble aldri foreslått tøying/stripping.
Jeg selv ble strippet nå pga murring og maserier gjør meg utmattet, noe som ikke er veldig bra før en fødsel. Da ville hun se om hun kan få litt fortgang på sakene før jeg ikke har mer å gi.

Strippingen ga meg ikke noe mer murring enn jeg allerede hadde og jeg har ikke født enda.. men føden kan hjelpe meg med noe smertestillende ig noe å sove på om det ikke tar seg opp nå snart.
 
jeg hadde svangerskapsforgiftning med begge mine, og baby ble estimert til 4400gram... jeg er 1.55 og veide 45kg før jeg ble gravid. Ble aldri tilbydd å bli startet før svangerskapsforgiftningen ble akutt og ungen MÅTTE ut i uke 39+6...

Det er vel litt individuelt da :) Jeg ble heller ikke tilbudt stripping, men det var pga seteleie. Men ja, er ikke jordmor eller lege så vet ikke hva de baserer vurderingene sine på, men tipper de vet det selv :happy:
 
Ja - den svenske studien fra i fjor? gjorde at det ble endringer til 10 dager overtid. Det er dessverre heller ikke satt ut i praksis over alt - så noen blir fortsatt satt i gang dag 11.

Det har jeg ikke fått med meg!:bag: Er det på grunn av risiko for dødfødsel?
 
Ja - den svenske studien fra i fjor? gjorde at det ble endringer til 10 dager overtid. Det er dessverre heller ikke satt ut i praksis over alt - så noen blir fortsatt satt i gang dag 11.

Har hørt om dette lenge.. Medlem i LUB... Men desverre kanskje ikke folk som gjør d i praksis over alt...
Desverre lest om ei som mente termindagen hennes fra sykehuset var feil pga hun viste akkurat når hun ble gravid.. Hun ble ikke hørt.. Og fikk for lenge gravid og baby døde. Tragisk...

Så veldig redd for å gå over tiden her.. +- 5dager mener jeg maks..
Nå blir jeg satt igang på termin dagen her så går ikke over .
 
Har hørt om dette lenge.. Medlem i LUB... Men desverre kanskje ikke folk som gjør d i praksis over alt...
Desverre lest om ei som mente termindagen hennes fra sykehuset var feil pga hun viste akkurat når hun ble gravid.. Hun ble ikke hørt.. Og fikk for lenge gravid og baby døde. Tragisk...

Så veldig redd for å gå over tiden her.. +- 5dager mener jeg maks..
Nå blir jeg satt igang på termin dagen her så går ikke over .

Kjenner jeg blir litt stresset.. Er 38+6 i dag, og føler ikke noen tegn til fødsel enda:( Har på følelsen at lillebror også kommer til å la meg vente. Satser på at jeg får bli satt igang tidligere denne gangen..
 
Kjenner jeg blir litt stresset.. Er 38+6 i dag, og føler ikke noen tegn til fødsel enda:( Har på følelsen at lillebror også kommer til å la meg vente. Satser på at jeg får bli satt igang tidligere denne gangen..

Ikke meningen å få noen stresset :/
Jeg kjenner ikke tegn på at noe er igang her heller... 38+3 her... Gjør det jeg kan.. Modningsakupunktur og skal til sjekk til. Jordmor igjen i neste uke. Skulle hun sjekke meg der nede og evt strippe hvis det var moden for det..
Lykke til med siste innspurt :) nå har vi ikke lenge igjen
 
Har hørt om dette lenge.. Medlem i LUB... Men desverre kanskje ikke folk som gjør d i praksis over alt...
Desverre lest om ei som mente termindagen hennes fra sykehuset var feil pga hun viste akkurat når hun ble gravid.. Hun ble ikke hørt.. Og fikk for lenge gravid og baby døde. Tragisk...

Så veldig redd for å gå over tiden her.. +- 5dager mener jeg maks..
Nå blir jeg satt igang på termin dagen her så går ikke over .

den tanken har slått leg MANGE ganger! Jeg og mannen hadde sex 1 gang når jeg ble gravid. Jeg vet at sæd kan leve i flere dager, men jeg ble satt tilbake 2(!!) uker.... livredd for å gå over tiden. "Heldigvis" fikk jeg svangerskapsforgiftning, og ungen måtte ut 39+3. Så jeg føler jo at jeg gikk over tiden likevel..:
 
Ikke meningen å få noen stresset :/
Jeg kjenner ikke tegn på at noe er igang her heller... 38+3 her... Gjør det jeg kan.. Modningsakupunktur og skal til sjekk til. Jordmor igjen i neste uke. Skulle hun sjekke meg der nede og evt strippe hvis det var moden for det..
Lykke til med siste innspurt :) nå har vi ikke lenge igjen

Nei, det er da ikke din feil!:) Men det er greit å være litt opplyst, så har jeg noe å argumentere med om det skulle gå så langt. Lykke til til deg også!:)
 
Skjedd noe mer hos dere med tegningsblødning og murringer? Her er det også noe på gang, blodtilblandet utflod i 3 dager og «blodklumper» så antar slimpropp som har delt seg. Nå kraftige menssmerter, men vet ikke hvordan det skilles fra tidlige rier. Vanskelig navigere seg blant infoen på nettet og husker overraskende lite fra sist :banghead::(:hilarious:
 
Skjedd noe mer hos dere med tegningsblødning og murringer? Her er det også noe på gang, blodtilblandet utflod i 3 dager og «blodklumper» så antar slimpropp som har delt seg. Nå kraftige menssmerter, men vet ikke hvordan det skilles fra tidlige rier. Vanskelig navigere seg blant infoen på nettet og husker overraskende lite fra sist :banghead::(:hilarious:
Nei, ingenting..
 
Back
Topp