Tegningsblødning

Uglemora

Flørter med forumet
I dag er jeg 38+0 og med mannen langt til havs ønsket jeg at jordmor skulle sjekke etter modning. Jeg har ikke kjent noe mye tegn annet enn litt murring og nedpress i helga og har hele veien tenkt at jeg kommer til å gå over den oul-terminen, men tenkte det kunne være greit å sjekke slik at mannen kan begynne å tenke på å komme seg hjem hvis det skulle vise seg å være modent.

Den ytterste livmortappen var begynt å modnes og var rundt 1,5cm- max 2cm. Den innerste veggen var fortsatt stengt, men det kom mye slim og blod på hansken til jordmor etter undersøkelsen. Hun mente at her var det uten tvil noe i gjære og at mannen burde tenke på å komme seg hjem! Jeg er førstegangsfødende og kjenner at jeg ble ordentlig tatt på senga! Tenk om dette betyr at fødsel er nokså nærstående.. Hjelpes!! Samtidig HURRA!!

Etter undersøkelsen har jeg hatt mye murring som forventet og litt rødlig utflod. Livmora strammer som en gal og korsryggen tar livet av meg....Haha.

Hvilke erfaringer har dere i forhold til tegningsblødning? Hvor lang tid har det tatt før fødsel har startet?☺️☺️

Jeg hadde 2 cm åpning og livmorhalstappen var 1,5 i to-tre uker før fødsel (andregangs). Den siste uken hadde jeg rosa utflod og en del slim, trodde dette var tegningsblødning og slimproppen. Men begynte å blø helt ekstremt mye noen timer før fødsel (aldri blødd så mye under mensen en gang), og de mente på føden at det var dette som var en veldig veldig kraftig tegningsblødning.

Jeg hadde 2 cm åpning og livmorhalstappen var 1,5 i to-tre uker før fødsel (andregangs). Den siste uken hadde jeg rosa utflod og en del slim, trodde dette var tegningsblødning og slimproppen. Men begynte å blø helt ekstremt mye noen timer før fødsel (aldri blødd så mye under mensen en gang), og de mente på føden at det var dette som var en veldig veldig kraftig tegningsblødning.

Det trenger ikke å bety at det blir fødsel med det første da skjønner jeg.... Blæh

Back
Topp