Tegn ved fødsel

Desemberhåp2014

Glad i forumet
Desemberskattene 2014
Jeg er førstegangs, og synes det er spennende å høre fra dere som har født før om dere fikk noen tegn samme dag , eller dagen før fødsel som var litt sånn " Åja, derfor det var sånn ja " eller hvordan jeg skal forklare det :) fikk dere energi? Var dere trøtte? Skjedde det på dag eller natt ? :) fortell fortell

Lykkelig gravid ❤️

Våknet av at slimproppen gikk og fikk rier etter det. Hadde vel litt mer energi enn "vanlig" dagen før.

Last edited:
Nei kan ikke huske noen spesielle tegn :) Med nr 1 startet det med rier og med nr 2 startet det med blødninger og uregelmessige rier!!

Eneste tegn var rier som kom og gikk, endelig etter noen dager med "luring" så gav de seg ikke :)

Med første gikk vannet, men før det fikk jeg ingen forvarsel. Med andre følte jeg meg plutselig i kjempeform dagen før, og satte igang med hagearbeid - jeg som hadde vært veldig dårlig hele svangerskapet, og stort sett ligget. Da jeg gikk inn etter å ha holdt på i hagen i flere timer, gikk slimproppen. Jenta var ute dagen etter kl 12.

Tja, vannet gikk:) ellers ingen tegn.. ble skikkelig overrasket, hadde ingen tanke om at det skulle skje allerede da. Hadde sett for meg 7 uker til.

Husker jeg fikk en rar følelse i kroppen da jeg lå på sofaen kvelden i forveien. Liksom litt sånn "jeg tror det kommer til å skje noe snart" selv om det var 12 dager til termin. Hadde også mye nedpress de siste dagene som var veldig vonde. Føltes som om han borret seg ut av fødekanalen!

Tja.. Heg hadde vondt i korsryggen i en hel dag før jeg skjønte at det var rier;) haha, men jeg lå med rier i 5 døgn da.. Ingen andre tegn enn det;)

Ved mitt forrige svangerskap fikk jeg plutselig en dag veldig vondt i magen og trodde jeg hadde mageknip/krampe. Trodde det var forstoppelse, og følte jeg måtte på do flere ganger uten at det skjedde noe... Lite visste jeg at det var riene som hadde startet ;-)

Eneste tegnet jeg fikk var kynnere som ble sakte men sikkert sterkere og sterkere. :-) Og gikk over til rier etterhvert :-)

Back
Topp