Tegn på tvillinggraviditet?

Sanuzzi

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Hei dere! Jeg er gravid 8+5 og er nysgjerrig på hva deres tidlige tegn på tvillinggraviditet var? Jeg er så ufattelig kvalm, kaster opp alt tidlig på dagen og måtte være en natt på sykehuset nå i uka for å få i meg væske og ioner. Var dere mer kvalme enn normalen? Tror jeg leter etter en grunn til kvalmen som ikke er ekstrem svangerskapskvalme, det har jeg ikke så lyst til å ha de neste ukene med eksamener, så håper nesten på tvillinger ❤️ Min far har en tvillingsøster, og søskenbarna mine er toeggede tvillinger- har hørt at det også kan ha noe å si?

Hei dere! Jeg er gravid 8+5 og er nysgjerrig på hva deres tidlige tegn på tvillinggraviditet var? Jeg er så ufattelig kvalm, kaster opp alt tidlig på dagen og måtte være en natt på sykehuset nå i uka for å få i meg væske og ioner. Var dere mer kvalme enn normalen? Tror jeg leter etter en grunn til kvalmen som ikke er ekstrem svangerskapskvalme, det har jeg ikke så lyst til å ha de neste ukene med eksamener, så håper nesten på tvillinger ❤️ Min far har en tvillingsøster, og søskenbarna mine er toeggede tvillinger- har hørt at det også kan ha noe å si?
Mine tegn var høy hcg, tidlig gravidmage som ikke kunne skjules (i uke 9 kunne den ikke skjules). Ellers var resten av symptomene på graviditet like med tvillingene og de andre barna. Var ikke mer kvalm enn med enling.

Toeggede tvillinger kan være arvelig på morssiden da noen kvinner slipper lettere flere egg. For å kunne si at det er arvelig må det ha skjedd regelmessig i flere generasjoner tilbake.
Mors alder spiller også inn, da kroppen tul kvinner med høyere alder (35+) kan slippe flere egg.

Tidlig ultralyd vil gi deg fasit på spørsmålet ditt :)
Lykke til :)

Jeg har ikke merket noe forskjell.
Er stort sett helt likt som sist når jeg bare ventet en <3

Tvillingsvangerskapet var mitt første, men hadde ingen plager. Var bare veldig trøtt i begynnelsen, men det var jeg også i neste svangerskap, da jeg ventet ett barn.

Jeg har vært myyye mer kvalm i dette svangerskapet enn jeg var da jeg var gravid både med sønnen min og i det som endte i sa. HCG-målingen var også litt høy, men ikke sånn at legen reagerte på det.
Merker at magen begynner å komme nå i uke 12, kom ikke så fort sist :)

Back
Topp