Tegn på svangerskapsforgiftning ?

AleS

Andre møte med forumet
Hei :)
På fredag var jeg veldig uggen hele dagen, konstant svimmel, vondt i hodet og synet var bare uklart.. siden mannen var på jobb, tenkte jeg en lettvint middag var flott så jeg kjøpte meg gryte fra varmdisken på Coop som jeg spiste opp.

kort tid etter jeg spiste gryten fikk jeg ekstremt vondt øverst oppe i magen(mellomgulvet?), så jeg gikk å la meg i håp om at det skulle gi seg. Etter en kort tid måtte jeg kaste opp, men også få ut noe andre veien(sorry den) :p sånn ble jeg drivende på i 5-6 timer. På lørdag var fortsatt synet å hodet lite samarbeidsvillige.. :(
I dag(søndag) har jeg fortsatt problemer med synet, men hodet er litt bedre :)

Var det maten jeg ikke tålte eller tegne på svangerskapsforgiftning?

Hm, vanskelig å si.
Hodepine, svimmelhet og smerter øverst i magen er jo tegn på svangerskapsforgiftning. Samtidig trenger drt ikke å være det.
Du bør måle blodtrykk og sjekke urin hos jordmor :)

Sent from my iPhone

Mest sannsynlig ble du matforgifta, men for sikkerhets skyld så har æ villa målt blodtrykk å urinprøve,for å utelukke svangerskapsforgiftning :)

Man blir ikke matforgiftet Før det har gått 12 timer. Jeg syntes du skal ringe legen :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Takk for svar :)
jeg var hos jordmor på onsdag, og hun fant ikke noe unormalt.. mn tror jeg leverer en urinprøve bare for å være sikker :)

Man blir ikke matforgiftet Før det har gått 12 timer. Jeg syntes du skal ringe legen :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Kan gå litt raskere tror jeg, men enig, ville sjekket med jm/lege :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det at du fikk vondt i brystet ganske raskt etter å ha spist kan være pga magesyre. Jeg får iallefall skikkelig vondt rett over v-en i ribbeina og legen har forklart at det er pga det. Det kan gå maaaange timer før det slipper taket.

Smertene høres ut som luftsmerter, spiste løk på lørdag og de smertene øverst i magen kom ganske med en gang..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back
Topp