Tegn på modning?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hva er tegn på modning? Går å tolker alt av vondter og ubehag, men blir så usikker på om det er modning eller bare sånn det kjennes å være høygravid. Feks maserier kan vel være modning, men noen har jo dette fra tidlig i svangerskapet uten at de snart føder... Og hva menes med løs mage? Og er det kun rett før man får det? Hvor kjenner man egentlig nedpress?

Hvilke tegn har du, eller hadde du i tidligere svangerskap eller har hørt om/lest er tegn på modning?

Jeg har tidvis menssmerter eller mensmurringer, spesielt på natta, det er jo tegn på modning :) kjenner også et skikkelig press i lysken eller liksom i beinet rundt underlivet på begge sider, vet ikke om dette er nedpress eller bekkenløsning, men vondt er det iallefall!

jeg har mye nedpress om dagen å nu har jeg begynt å få mer kynnere og stikking og sammentrekning nedentil og mye utflod er vell det jeg er mest plaget med for tiden men jeg har hatt det siden uke 30 men da va det ikke så mye om dagen som det er nu har merket med ukene at det er blitt mer å mer av modningstegn. og nu har jeg begynt å få det oftere de her dagene. så hvem vet om hvor lenge det varer før lillepia kommer :)

Mange har mensmurringer i flere uker og er helt umoden på termin. Det var jeg sist. Fikk løs mage, da snakker jeg diarè. Hadde det ca 2 dager før slimproppen gikk. Jeg legger meg ikke så mye opp i disse modningstegnene fordi jeg hadde "alt i boken" og var helt umoden på kontroll 40+2. Fostervannet gikk litt her og der og fortsatt helt umoden :p Jeg er kun opptatt av to ting: vannavgang eller rier. Ellers ignorer jeg alle kynnere, nedpress, utflod, slimpropp osv. Så slipper jeg bli så utålmodig! Men er gøy å se forandringene som skjer nå.

Mange har mensmurringer i flere uker og er helt umoden på termin. Det var jeg sist. Fikk løs mage, da snakker jeg diarè. Hadde det ca 2 dager før slimproppen gikk. Jeg legger meg ikke så mye opp i disse modningstegnene fordi jeg hadde "alt i boken" og var helt umoden på kontroll 40+2. Fostervannet gikk litt her og der og fortsatt helt umoden :p Jeg er kun opptatt av to ting: vannavgang eller rier. Ellers ignorer jeg alle kynnere, nedpress, utflod, slimpropp osv. Så slipper jeg bli så utålmodig! Men er gøy å se forandringene som skjer nå.
Fornuftig!! Prøver p det selv men er alt for utålmodig, så kommer litt an på dagen om jeg får det til...

Jeg misunner deg den tålmodigheten altså! ;)

Lite med modningstegn, kunne gjerne begynne å merke at babyen snart skal melde sin ankomst. Sist hadde jeg masse modning, men sleit med fødselen. Så kanskje like greit å ikke slite seg ut med masse kynnere og nedpress?

Funnet ut at jeg skal prøve "kuren" avslapping og soving for å modnes, så jeg tar det rolig når jeg føler for det.

Termin 2.februar 2014

Kjenner litt stikking innimellom. Har hatt litt vondt i magen av og til siste døgnet. I går natt sto jeg på badet med stråling nedover høyre lyske, knakk liksom sammen i noen sekunder.

Har kjempevonde stikkinger i underlivet. Rett øverst ved trusekanten. Vet ikke om det er KS arret eller bekkenløsning eller bare modning. HVOR i tissen stikker det hos dere? Må bare spørre, beklager :p

Har kjempevonde stikkinger i underlivet. Rett øverst ved trusekanten. Vet ikke om det er KS arret eller bekkenløsning eller bare modning. HVOR i tissen stikker det hos dere? Må bare spørre, beklager :p

Lenger ned her... som om det stikker i urinrøret, ved åpningen der eller i nærheten (har fått avkreftet UVI altså...).

Lenger ned her... som om det stikker i urinrøret, ved åpningen der eller i nærheten (har fått avkreftet UVI altså...).
Ja, da lurer jeg faktisk på om det er KS arret. Litt skummelt. Før jeg ble gravid var jeg redd det skulle sprekke opp i neste graviditet. Får håpe det går over.

Ja, da lurer jeg faktisk på om det er KS arret. Litt skummelt. Før jeg ble gravid var jeg redd det skulle sprekke opp i neste graviditet. Får håpe det går over.

Hmm. Kan jo være det da... men er det risiko for at det kan sprekke opp da?

Hos meg stikker det litt over alt, nederst i magen der jeg bruker å få menssmerter, av og til rundt urinrøret på en måte, men som oftest rundt inngangen til vagina og inni der... Ubehagelig uansett.

Hva er masserier?

Maserier = modningsrier. Dei er på samme måte som rier, men vil ikkje gi deg åpning. Dei kan vera regelmessige og vonde, men tar seg ikkje opp i styrke.

Er det vanlig å ha dette før fødsel?

Førstegangsfødane kan ha detta leeeenge før ein fødsel. Eg har slete med det sia veke 33. Men, det hjelper jo på modningen.
Men dei som har født før opplever vistnok dette nærmare fødsel.
Men alt er jo individuelt, så er ikkje sikkert at alle har det.

Hmm. Kan jo være det da... men er det risiko for at det kan sprekke opp da?
Ja, er sjanse for at livmor revner etter KS dessverre. Nå tenker jeg at jeg slipper unna det. Er jo værste tilfellet.

Føles ut som at det stikker rett utenfor livmortappen, på en måte. Er så øm der. Ellers stikker det i skambeinet mitt.

Kjenner stikkinger i sjeden helt fra ytterst til livmortapp. Andereldes enn stikkingen i skambenet og lysken pga bekkenløsning.

Back
Topp