Tegn på MA

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Jeg har mistet før, og er nå gravid igjen. Har en utrolig stor redsel for at jeg skal oppleve en MA. Har mareritt om at jeg kommer til ultralyd undersøkelsen 12.juli og det viser seg at babyen min er død. Har en lege som ikke er så forståelsesfull, han mener alt er i orden, og sier at uansett er jeg så lite på vei (15 uker), at jeg er i en "gråsone" hvor det er vanskelig å se liv. Jeg er blitt helt besatt på å studere magen min i speilet, og blir lei meg av alle bemerkningene om at jeg ikke har fått noe mange. Synes det er skremmende at man kan gå i ukesvis med et dødt foster i magen uten å merke noe til det? Kan man virkelig ha en MA uten noe som helst symptomer?

Jeg ville gått til en annen lege...

Jeg ville også skiftet lege så fort som mulig. Jeg hadde en ma i går faktisk uten andre symptomer enn at det kom en liten dråpe blod.

Men det jeg skulle fram til her, er at er du i uke 15 greier de fint å se hvordan det står til med babyen. Jeg var i uke ni, og da kunne de allerede se at ting hadde gått galt. Er ikke meningen å bekymre deg nå altså...

jeg signerer det de andre her skriver, bytt lege. Det viktigste er at du ikke er bekymret og kan få en bekreftelse på at alt er i orden!!!Er jo ikke alltid man har noe tegn på MA, men som regel går det bra når du har kommet så langt som du har. KAn de ikke prøve finne hjerte lyden da? den kan vel høres nå! Og det er jo  en betryggende lyd[;)]

Det er ikke så lett å bytte lege. Har fått tilsendt oversikt over leger som har ledig plasser her jeg bor og det var bare indiske, polske osv navn, og to norske leger jeg har hørt veldig mye negativt om. Jeg tviler ikke på at en pakistansk eller polsk lege kan være en god lege, men jeg tror ikke det er noe for meg i den situasjonen jeg er nå. Jeg har prøvd å få time hos jordmor, men på den ene helsestasjonen hadde det ikke jordmor og på de to andre var jordmoren langtidsykemeldt. Den eneste jordmoren jeg kunne få var altfor langt unna og ikke fikk jeg noe godt inntrykk når jeg pratet med henne på telefonen heller.
Har hatt legen min siden jeg var 6 år gammel og har alltid vært fornøyd fram til nå. Han har stor forståelse for at jeg er så mye kvalm og dårlig, så jeg kan bare ringe for å få sykemelding så sender han den umiddelbart. Men det er den holdningen han har til at "jeg er så tidlig på vei enda at det ikke er mulig å se noe liv" som irriterer meg. Jeg tror ikke han forstår redselen min for at babyen min er død. Dette går nå utover hele hverdagen min, og jeg klarer faktisk ikke å se for meg at jeg kommer til å holde en baby i armene mine om noen mnd. Jeg var så lettet over at småblødningene jeg hadde i begynnelsen av svangerskapet ga seg raskt, og tenkte at så lenge jeg ikke blør så mister jeg vel ikke barnet. Men så leste jeg alle de forferdelige historiene om MA, og den lille tryggheten jeg hadde forsvant.

I dag dro jeg på legevakta etter en natt med intense magesmerter, var overbevist om at jeg nå hadde garantert hatt en MA. Men hva skjedde? Jeg fikk høre hjertelyden? Jeg var bare 13 uker på vei og ikke 15, så det er nok årsaken til min mage som ikke har vokst enda. Er så utrolig lettet nå. Nå våger jeg å håpe på at det skal gå bra. Endelig!

ORIGINAL: Siljemor_82

I dag dro jeg på legevakta etter en natt med intense magesmerter, var overbevist om at jeg nå hadde garantert hatt en MA. Men hva skjedde? Jeg fikk høre hjertelyden? Jeg var bare 13 uker på vei og ikke 15, så det er nok årsaken til min mage som ikke har vokst enda. Er så utrolig lettet nå. Nå våger jeg å håpe på at det skal gå bra. Endelig!
Åh så bra da! Jeg skal krysse alt jeg har for at det går bra denne gangen - kan så godt sette meg inn i at du er bekymra og redd for å miste igjen. Det er en ganske stor påkjenning når man har mista før. Går du til jordmor også? Du kan kun gå til henne i så fall, du er ikke absolutt nødt til å gå til kontroll hos legen! Stor klem[:)]

Back
Topp