Det er ikke så lett å bytte lege. Har fått tilsendt oversikt over leger som har ledig plasser her jeg bor og det var bare indiske, polske osv navn, og to norske leger jeg har hørt veldig mye negativt om. Jeg tviler ikke på at en pakistansk eller polsk lege kan være en god lege, men jeg tror ikke det er noe for meg i den situasjonen jeg er nå. Jeg har prøvd å få time hos jordmor, men på den ene helsestasjonen hadde det ikke jordmor og på de to andre var jordmoren langtidsykemeldt. Den eneste jordmoren jeg kunne få var altfor langt unna og ikke fikk jeg noe godt inntrykk når jeg pratet med henne på telefonen heller.
Har hatt legen min siden jeg var 6 år gammel og har alltid vært fornøyd fram til nå. Han har stor forståelse for at jeg er så mye kvalm og dårlig, så jeg kan bare ringe for å få sykemelding så sender han den umiddelbart. Men det er den holdningen han har til at "jeg er så tidlig på vei enda at det ikke er mulig å se noe liv" som irriterer meg. Jeg tror ikke han forstår redselen min for at babyen min er død. Dette går nå utover hele hverdagen min, og jeg klarer faktisk ikke å se for meg at jeg kommer til å holde en baby i armene mine om noen mnd. Jeg var så lettet over at småblødningene jeg hadde i begynnelsen av svangerskapet ga seg raskt, og tenkte at så lenge jeg ikke blør så mister jeg vel ikke barnet. Men så leste jeg alle de forferdelige historiene om MA, og den lille tryggheten jeg hadde forsvant.