Tegn på fødsel

Everlasting

Elsker forumet
Septemberlykke 2016
Var litt løs i magen i går og tenkte "HURRA nå skjer det kanskje noe!" Siden det ikke er uvanlig at kroppen tømmer seg litt i starten av fødselen.

Men utpå kvelden kommer begge barna og sa dem hadde vondt i magen, og samboern i dag... Damn you! :laughing002

Uke 37+5 i dag, så er vel litt optimistisk...

Noen flere som har begynt å kjenne etter og tolke ting?? :D
 
Jeg fødte første mann på 37+5, så
Ikke for tidlig det ;)
Håper det er tegn på fødsel og inne mageskjær! Kjedelig med diaré og omgangssyke når fødsel er så nær :confused:
 
Etter at jeg "lærte" her inne at en del kan få løsere mage før fødsel blir jeg paranoid hver gang jeg merker at jeg blir løsere (noe som har skjedd ett par ganger nå siden jeg har svangerskapsdiabetes og har testet sukkerfritt godis med maltitol :meh:). Like kjipt hver gang jeg innser at jeg har spist mer enn jeg tåler og at fødselen fortsatt er laaaangt unna :dead:
 
Heheh. Kjenner jo etter og tolker ting. Men jeg har ikke hatt noen varsler på forhånd med de andre uansett, så tror ikke jeg trenger analysere noe egentlig. :p
Men så utrolig kjipt når man tror noe er på gang. Så får man heller at hele familien er syk liksom. :hilarious::hilarious:
 
Etter at jeg "lærte" her inne at en del kan få løsere mage før fødsel blir jeg paranoid hver gang jeg merker at jeg blir løsere (noe som har skjedd ett par ganger nå siden jeg har svangerskapsdiabetes og har testet sukkerfritt godis med maltitol :meh:). Like kjipt hver gang jeg innser at jeg har spist mer enn jeg tåler og at fødselen fortsatt er laaaangt unna :dead:
jeg får akkutt luft i magen av sånnt godis. :hilarious:
 
Her har jeg også vært sikker på at fødselen var rett rundt hjørnet, med en uke med kvalme, noe løs mage og en natt med noe som minner om rier i latensfasen, men ingen baby enda :p Har hatt brun utflod i dag, så kanskje noe nærmer seg? Er 37+3 i dag.

Med førstemann hadde jeg ingen tegn til at fødselen nærmet seg, og alt startet plutselig med rier en natt, 38+6, så at det har vært så mange tegn denne gangen gjør meg bare mer usikker :confused:
 
Urk. Har i alle fall fått skikkelig mageknip og det kjipe som hører med nå.. Babyen har plutselig så innmari mye kraft også. Guri malla. Med de rare smertene som plutselig dukket opp rett over trusekanten i går kveld, blir jeg litt stressa. Tenk om..?!
Huset er fortsatt alt for bomba! Ikke har jeg pakket noe bag eller skrevet noe fødebrev heller. Lord!
 
Jeg er 37+0 i dag og føler ikke at noe som helst er på gang :yuck:. Føler meg forstoppet og oppblåst og overstappet som en pølse, og bekymrer meg for at han beveger seg for lite. Jeg kjenner han jo, men skulle tro det var mer kraft i bevegelsene nå som han er ferdig utviklet. Er så drittlei av å være bekymret hele tiden, og vil bare ha ham ut. Så det var klagingen min for i dag xsmile5
 
Jeg er 37+0 i dag og føler ikke at noe som helst er på gang :yuck:. Føler meg forstoppet og oppblåst og overstappet som en pølse, og bekymrer meg for at han beveger seg for lite. Jeg kjenner han jo, men skulle tro det var mer kraft i bevegelsene nå som han er ferdig utviklet. Er så drittlei av å være bekymret hele tiden, og vil bare ha ham ut. Så det var klagingen min for i dag xsmile5

Føler med deg! Dette er mitt tredje svangerskap og kan ikke huske at jeg egentlig drev og tenke så masse over bevegelsene mot slutten. Men nå driver han og sover kjempelenge om dagen, og ikke er han våken i magen om natta heller. Lov å håpe at dette er døgnrytmen når han kommer ut også! :D

Vil ha han ut asap. Men samtidig er det deilig å kun ha meg selv å avkjøle i denne varmen! :D
 
Har termin i dag og vært ofte på do de siste dagene, men det kan også henge sammen med økt bruk av halsbrann tabeletter som gir lakserende bieffekt. Kan ikke sammenligne med forrige svangerskap, da nesten ALT har vært annerledes denne gangen. Er veldig klar på å få baby ut og inn i armene mine. :dummy::joyful:
 
Gravid med nr 3 nå, og kjenner faktisk at jeg stresser mindre nå enn med de to andre og heller innstiller meg på overtid :p med første fikk jeg maserier i to døgn før, og det var sykt utmattende! Nr 2 skjedde spontant da vannet plutselig gikk og riene tok seg opp. Håper bare jeg slipper maserier, så skjer det når det skjer :) er ganske klar for tiden etter graviditet nå, men kjenner og det blir rart å være ferdig også på en måte:p
 
Lykke til på sykehuset @Spurveugla !



Jeg er bare i uke 35+3 så god tid enda, men nå har utfloden tatt helt av her (kjenner det renner tidvis), får menssmerter støtt og stadig som sitter i ryggen og magen og i dag har kynnerne kommet ved minste bevegelse fra min side og flere ganger gått fra irriterende og over i småvonde. Jeg vil holde ut til uke 37, men samtidig er jeg så lei at en del av meg gleder seg over hver eneste minste lille endring i kroppen som kan tyde på modning.
 
Last edited:
Lykke til på sykehuset @Spurveugla !



Jeg er bare i uke 35+3 så god tid enda, men nå har utfloden tatt helt av her (kjenner det renner tidvis), får menssmerter støtt og stadig som sitter i ryggen og magen og i dag har kynnerne kommet ved minste bevegelse fra min side og flere ganger gått fra irriterende og over i småvonde. Jeg vil holde ut til uke 37, men samtidig er jeg så lei at en del gleder seg over hver eneste minste lille endring i kroppen som kan tyde på modning.

Jeg er 37+2 og selv om det er spennende med modningstegn, jeg er klam og varm, samt føler meg sprengt og andpusten stort sett hele tiden, ønsker jeg ikke fødsel fødsel før tidligst om 2-3 uker- litt nærmere termin :). Men håper jo helst å slippe å gå for mye over termindato da :).
 
Last edited:
Jeg er 37+3 og selv om det er spennende med modningstegn, jeg er klam og varm, samt føler meg sprengt og andpusten stort sett hele tiden, ønsker jeg ikke fødsel fødsel før tidligst om 2-3 uker- litt nærmere termin :). Men håper jo helst å slippe å gå for mye over termindatoa :).

Jeg blir igangsatt i uke 38 så i mitt hode er jeg jo nesten ferdig og mentalt klar til å komme i mål :playful: Men tar det som det kommer, selv om jeg gjerne skulle fått kroppen min tilbake uten alle vondtene og ubehaget!
 
Jeg blir igangsatt i uke 38 så i mitt hode er jeg jo nesten ferdig og mentalt klar til å komme i mål :playful: Men tar det som det kommer, selv om jeg gjerne skulle fått kroppen min tilbake uten alle vondtene og ubehaget!

Det skjønner jeg. Var mer svar på at du skrev at du var lei av at mange gleder seg over hver minste endring/modningstegn- at det ikke gjelder alle, om det er en trøst :) Men når jeg leser det igjen nå, ser jeg at jeg tolket innlegget feil og at du mente at du var lei og derfor tolket modningstegn :rolleyes: (La inn/leste en «av» som ikke var der ved svaret først, ha ha)
 
Det skjønner jeg. Var mer svar på at du skrev at du var lei av at mange gleder seg over hver minste endring/modningstegn- at det ikke gjelder alle, om det er en trøst :) Men når jeg leser det igjen nå, ser jeg at jeg tolket innlegget feil og at du mente at du var lei og derfor tolket modningstegn :rolleyes: (La inn/leste en «av» som ikke var der ved svaret først, ha ha)

Haha så det nå! Det var en skrivefeil ja, slikt som popper opp når man ligger i sengen klokken natt og ikke får sove :p Skal korrigere :)
 
Back
Topp