Tegn på fødsel?

Solstråla94

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Juliknøttene 2022
Hei, ønsker gjerne å høre om noen har samme eller lignende erfaring som meg :eek:

Jeg venter på telefon fra jordmor forresten for jeg skal høre med henne også, men hun er veldig opptatt.

Er førstegangsfødende.

Er 35 uker på vei og i går kveld hadde jeg og mannen sex. Som vanlig får jeg sammentrekninger som føles som kynnere etter orgasme. Men i tillegg ble jeg kvalm, menssmertene vedvarte, fikk skikkelig smerter og tak i korsryggen og ble dårlig i magen. I dag hadde jeg fortsatt dårlig mage, men dro ut på en avtale jeg hadde. Jeg holdt på å svime av, og ble likblek i følge de jeg var med. Muligens blodtrykksfall?? Ble kvalm, synet skurret og veldig svimmel, fikk også mensensmerter både i magen og tak i korsryggen. Magen er er fortsatt dårlig med diaré, og har fortsatt mensensmerter etter 3 timer! Tru om det kan være noe på gang?
 
Last edited:
Hørtes ut som blodtrykksfall, men det kan samtidig høres ut som det er modning på gang. Hold oss oppdatert :):)
 
Jeg sliter mye med akkurat det der med å bli utrolig uvel plutselig. Her sitter ikke smertene i lenge etterpå tho, så bra du hører etter <3
 
Diare kan gi kraftige menssmerter under graviditet. Men tenker du at noe er på gang så ring gjerne føden om jm ikke har svart. Lykke til!
 
Kan ikke helt kjenne meg igjen i forhold til hverken modningsriene eller riene jeg hadde før fødsel sist, men det kan jo være forskjellig fra person til person. Så sikkert greit å høre med jordmor! Men høres også ut som at du kan ha fått et magevirus som matforgiftning eller liknende.
 
Diare kan gi kraftige menssmerter under graviditet. Men tenker du at noe er på gang så ring gjerne føden om jm ikke har svart. Lykke til!

Sniker.

Jeg får rie-liknende smerter ved diaré om jeg er gravid eller ikke, men ville nok hørt med jordmor/føden for sikkerhetsskyld :)
 
Takk for svar alle! Det har gitt seg litt nå så jeg tenker å se det an, jm har ikke kontaktet meg enda.

Kom til å tenke på at jeg har bakteriell vaginose, tok det opp med legen for 2-3 uker siden men legen mente at det ikke skulle behandles i graviditeten. Leste så senere på termingruppe på Facebook at andre som hadde det måtte behandle det med antibiotika... håper ikke det har gitt noen problemer for meg med å gå med det! :eek: Skal så klart høre med jm om dette også! :shy:
 
Oppdatering: siden jeg har følt meg så slapp og ubehag i brystet hele dagen så etter tidligere idag så ringte jeg legevakten. Fikk komme inn og de tok EKG, blodtrykk etc. Som så fint ut. Men jeg er fortsatt slapp, kvalm, dårlig mage og har murringer og tak i magen og ryggen fortsatt. Er spent å se om sistnevnte kan skyldes diaré. Får se hva som skjer fremover.

Tror ikke jeg tør å kjøre bil lenger, siden jeg ble så dårlig så måtte jeg bli henta fra avtalen jeg var på, redd for å få blodtrykksfall når jeg kjører.. :eek:
 
Last edited:
Oppdatering: siden jeg har følt meg så slapp og ubehag i brystet hele dagen så etter tidligere idag så ringte jeg legevakten. Fikk komme inn og de tok EKG, blodtrykk etc. Som så fint ut. Men jeg er fortsatt slapp, kvalm, dårlig mage og har murringer og tak i magen og ryggen fortsatt. Er spent å se om sistnevnte kan skyldes diaré. Får se hva som skjer fremover.

Tror ikke jeg tør å kjøre bil lenger, siden jeg ble så dårlig så måtte jeg bli henta fra avtalen jeg var på, redd for å få blodtrykksfall når jeg kjører.. :eek:
Hørtes smart ut. Jeg har slitt med noe av det samme. Men legen sa at hun ville at jeg bare skal ta det ekstra med ro når jeg har det slik. Er allerede 100% sykemeldt så å ta d ekstra med ro er å ligge og slumre mer en de 12 timene jeg sover allerede.
Det positive i minnerfaring er at babyene har kommet når jeg har vært skikkelig uthvilt. med den første babyen nektet familien meg å kjøre de siste ukene av svangerskapet. Så måtte transporteres rundt omkring.
 
Hørtes smart ut. Jeg har slitt med noe av det samme. Men legen sa at hun ville at jeg bare skal ta det ekstra med ro når jeg har det slik. Er allerede 100% sykemeldt så å ta d ekstra med ro er å ligge og slumre mer en de 12 timene jeg sover allerede.
Det positive i minnerfaring er at babyene har kommet når jeg har vært skikkelig uthvilt. med den første babyen nektet familien meg å kjøre de siste ukene av svangerskapet. Så måtte transporteres rundt omkring.

Så fint å høre din erfaring angående fødsel. Jeg skal slappe av nå fremover. Har hatt en del energi de siste ukene og vært «over alt», men nå sa det virkelig stopp i helga. Nå blir det avslapping


Magen min har sunket siden i går ettermiddag, fikk kommentar på det også! Spennende :eek:
 
Så fint å høre din erfaring angående fødsel. Jeg skal slappe av nå fremover. Har hatt en del energi de siste ukene og vært «over alt», men nå sa det virkelig stopp i helga. Nå blir det avslapping


Magen min har sunket siden i går ettermiddag, fikk kommentar på det også! Spennende :eek:
Jeg har nå 18 dager til 37+0. Så vil holde baby inne til da. Så tenker jeg å være i mer aktivitet igjen. Våknet i natt av så harde kynnere at jeg verket i korsryggen. Så vurderte en varm dusj kl 4. Men da hadde jeg ikke klart å sove igjen. Så er spennende dager frem over nå.
 
Jeg har nå 18 dager til 37+0. Så vil holde baby inne til da. Så tenker jeg å være i mer aktivitet igjen. Våknet i natt av så harde kynnere at jeg verket i korsryggen. Så vurderte en varm dusj kl 4. Men da hadde jeg ikke klart å sove igjen. Så er spennende dager frem over nå.
Så spennende! Føler du at det er likt som tidligere erfaringer? Har også 13 dager til 37+0, så det er best at lille holder seg inne til da i hvert fall.
 
Ja merker at det bygger seg opp nå. Så skal til jordmor i morgen. Så lurer på hvor lenge jeg må vente før de evt vil sjekke om det skjer noe med livmorhalsen. Kjenner at jeg orker ikke å gå slik som dette til etter termin. Er så øm i magen av all aktiviteten. Så kommer til å bruke kjerringrådene jeg fikk på fødselsforberedende kurs for å gjøre kroppen klar etter uke 37.
 
Ja merker at det bygger seg opp nå. Så skal til jordmor i morgen. Så lurer på hvor lenge jeg må vente før de evt vil sjekke om det skjer noe med livmorhalsen. Kjenner at jeg orker ikke å gå slik som dette til etter termin. Er så øm i magen av all aktiviteten. Så kommer til å bruke kjerringrådene jeg fikk på fødselsforberedende kurs for å gjøre kroppen klar etter uke 37.
Vil du dele kjerringrådene? :)
 
Sex
Modningsakupunktur fra uke 38
Noe som het rebozo spinning babyes
Og hvis du har godt med kynnere kunne det være verdt å prøve klyx 120 Ml som du får på apoteket.
 
Back
Topp