Tegn på fødsel

Naomi R

Blir kjent med forumet
For oss som fremdeles venter. Hvilke tegn opplever du på at fødselen nærmer seg?

Jeg er 39+3 og har de siste tre dagene opplevd:
-nedpress
-kvalme
-hyppige kynnere
-tegningsblødning
-noe som jeg tror var deler av slimproppen

Håååper at fødselen går i gang av seg selv, siden vesla er målt litt stor allerede.
 
For oss som fremdeles venter. Hvilke tegn opplever du på at fødselen nærmer seg?

Jeg er 39+3 og har de siste tre dagene opplevd:
-nedpress
-kvalme
-hyppige kynnere
-tegningsblødning
-noe som jeg tror var deler av slimproppen

Håååper at fødselen går i gang av seg selv, siden vesla er målt litt stor allerede.
Jeg opplevde de samme tegnene som deg til akkurat samme tiden. Er 41 uker i dag, og tegnene har blitt færre :/ Har løs mage, men det har skjedd et par ganger sist uke og. Færre kynnere nå enn sist uke, og mindre vondt og nedpress. Dette går feil vei, haha.
 
Regner med det var maserier som vekket meg og holdt meg våken i natt. Ellers murringer i mage og rygg. Og maserier en gang i blant nå på dagen. Skal prøve sove litt nå. 2+2,5 time søvn er for lite...
 
Hadde masse kynnere/maserier som neeeesten var litt vonde i over en uke, og så bare stoppa det for to dager siden. (kanskje det var fullmånen som prøvde å få han ut :joyful:)
Har masse nedpress hele tiden, akkurat som han er på vei ut, bare uten rier, nesten så jeg har trykketrang. Men nei, bare venter på at jeg skal vondt!!
Tenk å gå og glede seg til de sinnsyke smertene :smiley-bounce022
 
Kjenner nedpress.
Også litt vonde menssmerter og tak i korsryggen.
40+0 i dag.

Hva er maserier egentlig?
Har født før, men aldri hatt det - kun skikkelig jævlig vonde rier på sykehuset under fødsel.
 
Kjenner nedpress.
Også litt vonde menssmerter og tak i korsryggen.
40+0 i dag.

Hva er maserier egentlig?
Har født før, men aldri hatt det - kun skikkelig jævlig vonde rier på sykehuset under fødsel.
Jeg har skikkelige rier, som egentlig ikke gjør noe som helst for kroppen, kalles masrier rett og slett fordi de ER mas å oppleve..
 
Mine maserier er som milde rier, vonde og må puste meg gjennom de, de kommer regelmessig til tider, og tar seg opp også (en periode). Men så slutter de.

Mine ordentlige rier er som du kaller det ‘jævlig vonde rier’ :bag:
Mens maseriene er mas og ikke skikkelig fødsel.
Veldig individuelt, har hatt gleden av å ha det i alle svangerskap. Spent på hvordan overgangen til de ordentlige riene går denne gangen.

Visstnok kan riene når som helst dabbe av frem til 4-6cm avflatet og hode lavt i bekken, først da er det ingen vei tilbake. Så jeg tar det veldig med ro for å ikke bli koko av å gå sånn.

Mine maserier lar seg også ofte stoppe/bremse, av stillingsendring (ligge på høyre side), endre aktivitet, varm dusj eller en liten klitorisorgasme :rolleyes:
 
Mine maserier er som milde rier, vonde og må puste meg gjennom de, de kommer regelmessig til tider, og tar seg opp også (en periode). Men så slutter de.

Mine ordentlige rier er som du kaller det ‘jævlig vonde rier’ :bag:
Mens maseriene er mas og ikke skikkelig fødsel.
Veldig individuelt, har hatt gleden av å ha det i alle svangerskap. Spent på hvordan overgangen til de ordentlige riene går denne gangen.

Visstnok kan riene når som helst dabbe av frem til 4-6cm avflatet og hode lavt i bekken, først da er det ingen vei tilbake. Så jeg tar det veldig med ro for å ikke bli koko av å gå sånn.

Mine maserier lar seg også ofte stoppe/bremse, av stillingsendring (ligge på høyre side), endre aktivitet, varm dusj eller en liten klitorisorgasme :rolleyes:
Takk for godt svar :)

Så da kjenner du liksom selv at det er maserier og ikke ordentlige rier, slik at du ikke tar kontakt med eller drar inn til føden? :)

Ble satt i gang forrige gang, så har liksom ikke opplevd å ligge hjemme og at riene starter slik.
 
For oss som fremdeles venter. Hvilke tegn opplever du på at fødselen nærmer seg?

Jeg er 39+3 og har de siste tre dagene opplevd:
-nedpress
-kvalme
-hyppige kynnere
-tegningsblødning
-noe som jeg tror var deler av slimproppen

Håååper at fødselen går i gang av seg selv, siden vesla er målt litt stor allerede.

Nytt i dag er at jeg har begynt å få noe som ligner rier innimellom. Holdt på ganske regelmessig fra 6-8.30 i dag tidlig, med ca 1 1/2 minutt varighet. Stoppet så opp, og har hatt kanskje fem til i løpet av dagen. Vet ikke om det er masrier eller modningsrier eller hva, men kjenner det igjen fra forrige fødsel i alle fall. Da gikk jeg slik et par dager før jeg fødte "på ordentlig".
 
Takk for godt svar :)

Så da kjenner du liksom selv at det er maserier og ikke ordentlige rier, slik at du ikke tar kontakt med eller drar inn til føden? :)

Ble satt i gang forrige gang, så har liksom ikke opplevd å ligge hjemme og at riene starter slik.

Ja for meg er det helt tydelig forskjell, men det viktigste å følge med på tror jeg er om de blir verre. Dvs at de kommer tettere/vare lenger/blir vondere, for det gjør IKKE maserier. De bare er der sånn ganske likt fra den ene til den andre.
Mens skikkelige rier kommer tettere etterhvert og blir verre for hver ri. Og lar seg ikke stoppe av dusj/varme/Paracet etc.

Og så har jeg litt flaks som maseri-offer i det at jeg skal føde hjemme, så jeg trenger ikke tenke så mye på det. Jordmor bor et par hundre meter unna så det er bare å styre selv til det er full rulle, så be henne komme.
 
I dag er jeg 40+5, 2 dager på overtid med andre ord.
I går trodde jeg det skulle ende i en tur på føden, men våknet like gravid jeg.. tegnblødning startet i går sammen med en masse murring og et par uregelmessige rier og hodepine, men ingenting som tar seg opp nok til at jeg gidder å tenke på å ta tiden på de enda. Murring har jeg hatt av og på i hele dag også, føler at tante rød er rett rundt hjørnet liksom, men det ser ikke ut til å bli noe mer ut av det heller. Ser blødningene gir seg også nå, så jeg går bare å venter her.
Pappan begynner å bli syk også nå typisk nok, så kanskje stresset med manne-influensaen hans har greid å bremse det hele litt også? Haha!
 
Back
Topp