Tegn på fødsel?! Vannete utflod

1Baby2023❤️

Blir kjent med forumet
Hei!
Er det noen her som har hatt veldig vannete utflod, så mye at de trodde det var vannet som gikk?

Trodde vannet gikk i går natt men var nok utvannet utflod eller urin…
Nå skjedde det samme.

Ps: har vært på sykehuset å sjekket så er ikke fostervann.

Noen erfaringer ?

Last edited:
Ta kontakt med føden for å få råd. Bedre å sjekka ein gong for masse enn ein for lite. Det skjedde med meg, barn nr 2, trudde det var fostervatn lekkasje. Fekk beskjed at det var tyntflytande utflod, vanlig på slutten av svangerskapet. Opplevde dette på morgen, fødte neste natt.
Barn nr 1 begynte å lekka fostervatn, måtte inn for å få antibiotika, fødte to dagar ittepå.

Sniker. Opplevde det samme, men i mitt tilfelle var det fostervann som hadde begynt å lekke. Måtte settes i gang 48t senere.:dead:
Tror hormonforandringer kan ha en innflytelse på hvordan utfloden er. Så det kan også være det.

Jordmora mente vannet mitt ikke hadde gått også, men det hadde det! Det fossa ut og allikvell mente de det ikke var fostervann helt til de innså at jeg var langt ut i fødsel

Jeg har det samme nå’ vært på sjekk og ikke fostervann, men når jeg reiser meg eller setter meg ned så renner det ut Blir helt våt i trusa…… Hva kan det være? Sååå mye og tyntflytende utflod liksom! Er 1 dag på overtid nå.

Jeg har det samme nå’ vært på sjekk og ikke fostervann, men når jeg reiser meg eller setter meg ned så renner det ut Blir helt våt i trusa…… Hva kan det være? Sååå mye og tyntflytende utflod liksom! Er 1 dag på overtid nå.
Det kan være urin, eller som du sier tyntflytende utflod.
Testet de fra inne i skjeden om det er fostervann?

Det kan være urin, eller som du sier tyntflytende utflod.
Testet de fra inne i skjeden om det er fostervann?
Er ikke urin, det lukter ikke det hvertfall og er helt blankt. De tok ikke noen tester, men kikket kun og mente det ikke var nok til are det skulle være fostervann, samt luktet det ikke noe. Synes det ee så mye til å være tyntflytende utflod jeg

Er ikke urin, det lukter ikke det hvertfall og er helt blankt. De tok ikke noen tester, men kikket kun og mente det ikke var nok til are det skulle være fostervann, samt luktet det ikke noe. Synes det ee så mye til å være tyntflytende utflod jeg
Var du innom føden? Jeg hadde tidlig vannavgang som var veldig lite og bare kom litt periodevis. På føden fikk jeg test i skjeden som viste at det faktisk lekte fostervann.

Var du innom føden? Jeg hadde tidlig vannavgang som var veldig lite og bare kom litt periodevis. På føden fikk jeg test i skjeden som viste at det faktisk lekte fostervann.
Ja! De sa det ikke var noe spesielt, men det har kommet flere ganger etterpå. Også nå nylig, ble våt ut til buksa Synes det er så veldig merkelig. Aldri opplevd det før. Når de sjekka meg, presset de magen nedover for å se om det kom mer og det gjorde ikke det da. Så kun når jeg har sitter eller ligget lenge og reiser meg.

Ja! De sa det ikke var noe spesielt, men det har kommet flere ganger etterpå. Også nå nylig, ble våt ut til buksa Synes det er så veldig merkelig. Aldri opplevd det før. Når de sjekka meg, presset de magen nedover for å se om det kom mer og det gjorde ikke det da. Så kun når jeg har sitter eller ligget lenge og reiser meg.
Men de skal sjekke ved å ta først og fremst en ph-prøve fra trusen eller prøve fra skjeden, uansett hvor mye som kommer ut. Det kan være en liten lekkasje og da er det infeksjonsrisiko.

Men de skal sjekke ved å ta først og fremst en ph-prøve fra trusen eller prøve fra skjeden, uansett hvor mye som kommer ut. Det kan være en liten lekkasje og da er det infeksjonsrisiko.
Ja det trodde jeg også, men de gjorde ikke det. Bør jeg ringe inn igjen da? Jeg er 3 dager over termin nå.

Ja det trodde jeg også, men de gjorde ikke det. Bør jeg ringe inn igjen da? Jeg er 3 dager over termin nå.
Ville definitivt ha ringt igjen og insistert på å få komme og ta en slik test. Om det er torsdag dette startet så kan det jo være 48 timer allerede siden mulig vannavgang. Dette skal de ta seriøst. Som SommerSolsikke sier, det er infeksjonsfare.

Ville definitivt ha ringt igjen og insistert på å få komme og ta en slik test. Om det er torsdag dette startet så kan det jo være 48 timer allerede siden mulig vannavgang. Dette skal de ta seriøst. Som SommerSolsikke sier, det er infeksjonsfare.
Det var på tirsdag jeg var der, så noen dager siden nå og da hadde det holdt på litt i dager i forveien. De strippet meg samtidig. Føler jeg maser for ingenting om jeg skulle ringt igjen… Det er ikke mye som kommer, men nok til en stor flekk i trusen her og der Huff
Sorry for å ha «kuppet» tråden!

Jeg hadde ringt igjen. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite, når det gjelder helsen til babyen... kanskje det er bare utflod, men hvis det går gjennom truse OG bukse så kan det godt være fostervannet som lekker. De må i hvert fall ta prøve, ikke bare "se på".

Jeg ble sendt hjem første gangen jeg trodde det var vannavgang pga av negativ test og ingen lukt.. tror det va allerede dagen etter eller 2 dager etter at vannet faktisk gikk! Så det e bedre og mase og sjekke en gang for mye enn for lite :)

Back
Topp