Tegn på at fødselen nærmer seg?

Vintermamsen

Flørter med forumet
Hvilke tegn hadde du på at fødselen nærmet seg? Tenker da om du merket noe ca en uke før eller lignende? Hvis du har flere barn, var tegnene like før begge fødsler? Eller var det veldig ulikt?

Med de to første var det ingen tegn overhode. Med nr 3 ble kynnerne sterkere og sterkere, men der skjedde i god tid før fødsel. Slimproppen gikk flere ganger, siste gang dagen før fødsel. Ingen tegn utenom det.

Tegningsblødning/slimpropp 4 dager før. Og gradvis økende modningsrier i 3 døgn før det startet skikkelig :wtf: Og halsbrann siste uken ca. Men føler ikke at det var et tegn, bare at jeg begynte å bli veldig gravid :hilarious:

2-3 uker før fødsel begynte regelmessige kynnere å plage meg daglig. Slimproppen gikk delvis den siste uka før fødsel. Så den morgenen jeg faktisk gikk i fødsel startet det med løs mage også gikk resten av slimproppen, da var det rikelig slimblandet blod. Riene startet etter et par timer og et par timer etter det igjen var jeg trebarnsmor :p

2 første-ingen tegn. Siste hadde jeg slim og uregelmessige modningsrier i noen dager før. Kom med 30-60 min mellomrom og gav seg på natt

Merket ikke noe særlig som jeg tenkte over der og da. Hadde ikke halsbrann kvelden før, noe jeg hadde vært veldig plaget med i ukesvis, kanskje fordi han hadde lagt seg lengre ned og gjorde seg klar til å ut?
Jeg bare tenkte at det var så godt med en kveld uten halsbrann at jeg lå å så på tv i senga til rundt halv 4 på natta :facepalm:
Så våknet jeg i 5-tia av litt "mensmurringer", gikk på do å sjekka og da var det en del blod. Riene startet rundt kl 7-7.30, kl 10.16 var han ute :Heartred
Så hadde det ikke vært for tegningsblødninga så hadde jeg nok født i taxien pga lang reisevei :p
Spent på hvordan fødselen av frøkna i magen blir, termin i mars så ikke så lenge til nå.

Fikk tegningsblødning kvelden før fødsel startet. Fikk komme inn på sjekk på føden siden jeg var førstegangs og på overtid, var da på ca 1 cm åpning:happy: riene startet på ettermiddag dagen etter, gikk hjemme i 3 timer før jeg ringte føden, riene var da veldig uregelmessige med alt fra 3 og et halvt til 8 minutt mellom. Fikk komme inn på føden og var da 3-4 cm, ca et døgn fra tegningsblødningen startet. Under en time senere gikk vannet og jeg var på 9cm og 3 timer etter det igjen så kom mini ut:)

Med første hadde eg meir vondt i bekkenet dei siste dagene. Men det kan ha vært bare fordi det nærma seg slutten og eg sov i ei seng som var litt vond, på ferie. Vatnet gjekk 3 veker før termin mens vi var hos svigers...

Nr 2 starta kvelden før med maserier. Fekk sove nokre timer før riene blei så vonde at vi satte oss i bilen og kom oss på sjukehuset.

Slimpropp på termin, tegningsblødning dagen etter, riene startet på natta og hun ble født på kvelden 2 dager over termin :)

Back
Topp