tegn på at fødselen nærmer seg??

Kærr

Betatt av forumet
Noen andre her inne som har merket tidlige tegn på at fødselen nærmer seg? Er førstegangs.. Men har igår og idag følt meg rar i kroppen. Tidvis kvalm, mensmurringer, luft i magen/løs mage, nervøs, mye kynnere inatt kombinert med dårlig søvn. Ingen vonde kynnere enda.. Men har følt meg i tipp topp form omtrent hele svangerskapet.. Så begynner ålure på on fødselen kanskje nærmer seg? Har tidligere hatt en del stikkinger og hodet er festet. Noen med etfaring?? Magen har også sunket nye bare i løpet av natten.. Er 37+5 idag...
 
jeg har heller ikke merket så masse, men de siste dagene he magen sunket og mer bevegelse og går mer på do, og dårligere nattsøvn, det er så vanskelig og si hva som sies at det nærmer seg, jeg er nå 37+6 og jeg håper han kommer snart for nå begynner et og bli tungt, hode er festet og jeg er mye mer kvalm, og konstant sulten
 
Masse kynnere, tidvis mensenmurringer, dårlig søvn, mye toalettbesøk da det er STORT press på blæra, hodet har festa seg skikkelig godt nedi der (måtte slenge guttungen i sofaen og meg selv ned på knær, da jeg fikk nerver i klem og stråling nedover beina. Kjentes ut som det el-sjokket i musa!!!), babyen har store langsomme harde bevegelser... og i tillegg har jeg begynt å få en sånn kilen nervøs følelse i kroppen de siste døgnene. Så nå er jeg spent! 1 uke og 5 dager igjen til termin nå... så håper jo at jeg ikke skal gå overtid ihvertfall. Men har på følelsen at det skjer før :)

Idag er jeg i tillegg HELT ødelagt i bein og hofter - hadde jordmorkontroll igår, og dro så bort på jobbet for å hjelpe ei som trengte litt veiledning i kontorarbeid, og så ble det jo prating. Og så litt shopping... vandret rundt i 3 timer, og jeg GIKK både til og fra byen... holy shit! Kjenner det værker skikkelig i beina, bekkenet og korsryggen. Then again, det kan jo faktisk ha noe med modning å gjøre det å :)
 
Har kjent mensmurring i mange uker, nedpress og stikking i brystene.. har kjent meg tung i kroppen og varm de siste dagene.. og idag tror jeg litt av slimproppen har begynt å løsne;-)

Var på vekstkontroll idag og alt så fint ut! Skal tilbake på ny kontroll to dager etter termin hvis ikke fødselen starter av seg selv, noe jeg håper at den gjør!
 
Har på følelsen at det skjer før termib her også.. Men umulig å si når :) høres iallefall ut som om dere også merker at ting i kroppen endrer seg. Håper det skjer snart.. Iallefall før terlindatoen :p blir så spent / nervøs av å gå rundt sånn :p Ønsker dere masse lykke til den dagen det skjer :) er ikke lenge igjen nå uansett :D
 
ja samme greiene her!! da er det kroppen som forbereder seg da :) lurte på samme tingene, er 35 + 4 dager på vei...
1 gangs gravid, så er jo litt uerfaren, å det står jo ingen plass om disse tinga... så har vert litt engstelig de 2 siste ukene, så i går pakka eg baggen! tillfelle... for hatt så vondt nederst i magen i går og i natt, å det presser... men da må eg vel venne meg te det den siste tia :P
 
Jeg er 38+4 og har hatt mye modningsrier og ikke minst så må jeg på do 4-5 ganger om dagen for å bæsje..har fått ekstremt mye diare og det er så plagsomt =/ Ser fram til at babyen kommer ut snart nå. Lykke til, til dere andre ! :D
 
Ja håper d e tegn på fødsel.. Nedpress, mye kynnere å kraftigere enn før, har hatt blodstriper i utfloden(tror d er slimproppen som jikk) i dag har eg hatt ilinger i lysken å korsryggen... Er 37+5 i dag, har hatt innstilling på å gå 14 daga over mens typen min har følelse av at d skjer til hælga.. Så blir spennende framover å se :D
 
ja jeg og har vært litt uvell, med masse masse kynnere dag og natt.. men ingen med sånn skikkelig tak i .. de er noe vonde.. har masse stikking neden til og i bekkenet..

Det finnes så mange tegn på fødsel.. og noen har ikke noe tegn før de plutselig ligger på sykehus.. Sist hadde jeg bare litt murring, så splasj så gikk vannet , riene danset inn med 1min mellomrom, så plutselig var fødselen i full gang.. Men noen modnings smerter neden til og kynnere er ofte godt tegn..
 
har hatt mye av det samme som dere andre her... var hos jordmor i går og hun røska litt :) etter det har jeg hatt utflod, blod og nå kom en stor slim klump ut ... så venter bare på rier nå.. hadde 1-2 cm åpning... i morgen skal jeg til overtidstime om ikke ting har begynt.. håpe det starter NÅ!!!!
 


juliemirakel skrev:
har hatt mye av det samme som dere andre her... var hos jordmor i går og hun røska litt :) etter det har jeg hatt utflod, blod og nå kom en stor slim klump ut ... så venter bare på rier nå.. hadde 1-2 cm åpning... i morgen skal jeg til overtidstime om ikke ting har begynt.. håpe det starter NÅ!!!!



gått lenge sånn?? uker?? det er ca 5 uker igjenn te termin, så bare tenkte om eg må venne meg te detta i 5 uker, eller betyr det at ting nermer seg??:))
 
Back
Topp