Tegn på at fødsel nærmer seg?

BabyAlma

Elsker forumet
Assistert-jentene
Mailykken 2025
Noen som allerede har født og som vil dele om de hadde tegn på at fødsel nærmet seg, altså før rier startet?

Eller er det noen ikke har født men som mistenker at noe er i gjære, og som også vil dele?

Min forrige fødsel var i 2018 og husker ikke om jeg hadde noen tidlige tegn da. Nå i dag har jeg følt på litt mens «murringer» nederst i mage og rygg - dvs ikke noe kramper, mer som litt press/trykk i nedre del av magen, som jeg ofte får når jeg har mensen. Litt som å ha forstoppelse liksom (beklager detaljer :jimlad: ).

Er 38+0 i dag, hadde vært sååå deilig å føde før termin i det minste (men ikke på 17.!!! :laughing002)

Med nr. 1 gikk slimproppen noen dager før, ellers ingen forvarsel før selve dagen jeg fødte. Det hele startet med murringer som gikk over til rier. Jeg var også veldig trøtt de siste dagene. (38+5)
Med nr. 2 hadde jeg massevis av tegn i over en måned før noe skjedde, men så ble fødselen igangsatt likevel pga lekkasje. Jeg var ganske moden og det gikk fort. (39+3)
Denne gangen har jeg hatt litt murringer av og på i de siste ukene, men jeg tror det er en stund til at han kommer. Kjenner nesten ingenting nå i uke 38.

Har veldig mye nedpress og mistenker at slimproppen har gått. Veldig trøtt om dagen, uke 39+1. Krysser fingrene for at noe skjer snart

Uke 40+0... Har hatt modningsrier i flere uker nå, blitt mer intense den siste uken, og hvor det varer hele dagen og ikke bare på kvelden. Behov for å sove mer de siste dagene. Slim i utfloden i flere uker nå... Venter på at modningsriene ikke skal dabbe av etter 2 timer på kvelden men bygge seg opp... Veldig fødeklar nå og dritt lei av å tro at fødselen er i gang..

Murringer, men hatt det siden uke 32 :joyful: derimot ble de sterkere ukene før fødsel. 3 dager før begynte de å komme i tak, med 2 minutters mellomrom. Helt overkommelig på dette punktet og sov sånn halvveis gjennom de de kommende dagene. 2 dager før fødsel gitt slimproppen, og dagen før begynte jeg med tegnblødning, så kom riene på morgenen, veldig milde i starten, men økte på.

Noen som allerede har født og som vil dele om de hadde tegn på at fødsel nærmet seg, altså før rier startet?

Eller er det noen ikke har født men som mistenker at noe er i gjære, og som også vil dele?

Min forrige fødsel var i 2018 og husker ikke om jeg hadde noen tidlige tegn da. Nå i dag har jeg følt på litt mens «murringer» nederst i mage og rygg - dvs ikke noe kramper, mer som litt press/trykk i nedre del av magen, som jeg ofte får når jeg har mensen. Litt som å ha forstoppelse liksom (beklager detaljer :jimlad: ).

Er 38+0 i dag, hadde vært sååå deilig å føde før termin i det minste (men ikke på 17.!!! :laughing002)
Sånn, nå har jeg født og kan informere om at jeg ikke hadde noen tegn i det hele tatt før vannet gikk :hilarious:

Gratulerer!! :Heartred I dag? Hvordan går det med deg?
Takk :Heartred har lagt ut på den skjulte gruppa, men ei flott jente kom i full fart i går morrest. Så nå får hun sin egen dag og slipper å dele med hele Norge :shy:

Takk :Heartred har lagt ut på den skjulte gruppa, men ei flott jente kom i full fart i går morrest. Så nå får hun sin egen dag og slipper å dele med hele Norge :shy:
Er ikke i den skjulte gruppa så har ikke fått med meg :Heartred men det var bra! 16. mai blir en fin dag å ha bursdag på :Heartred

Mener faktisk å huske at vannet gikk «plutselig» og uten forvarsel ved min forrige fødsel også

Er ikke i den skjulte gruppa så har ikke fått med meg :Heartred men det var bra! 16. mai blir en fin dag å ha bursdag på :Heartred

Mener faktisk å huske at vannet gikk «plutselig» og uten forvarsel ved min forrige fødsel også
Kom deg inn på skjult, tipper flere deler fødselshistorier der enn "offentlig" :Heartpink

På termindatoen gikk deler av slimproppen. I tillegg startet jeg med de første modningsriene. I uken som fulgte hadde jeg også ekstremt mye kynnere, og dagen før ungen kom, gikk resten av slimproppen. Det var også mye aktivitet i barnet bare noen timer før fødselen startet for fullt.

Jeg kjente hele veien at kroppen jobbet i høygir for å gjøre seg klar. Da riene startet var de allerede på 1 minutt med 2 minutters mellomrom. Da vi kom inn på føden 3,5 time senere hadde jeg allerede 4 cm åpning.

Slimproppen gikk over 5 dager, litt lyserosa blod i den. Også begynte tarmen å tømme seg en uke før han var ute, har vært kjempe forstoppet resten av graviditeten.

Back
Topp