Tegn på at fødsel nærmer seg

FrøkenPK

Flørter med forumet
Til dere som har født før; hvilke tegn fikk dere på forhånd og hvor lang tid tok det før fødsel startet? :angelic:

Jeg har termin om 13 dager, men har fått markant mer vondt i korsryggen, hoven i ansikt, føtter og hender, mer halsbrann, mye kynnere og nedpress... Er SÅ klar for å bli ferdig!! Gleder meg til å treffe han lille nå, så vi kan bli kjent med ham.
 
Jeg fødte for første gang for 3 uker siden, og hadde iiiiingen tegn på at fødselen skulle starte. Han kom 13 dager før termin. Vannet og slimproppen gikk samtidig klokka 7 på morran, klokka 6 samme kveld var han ute :)
 
Jeg fødte for første gang for 3 uker siden, og hadde iiiiingen tegn på at fødselen skulle starte. Han kom 13 dager før termin. Vannet og slimproppen gikk samtidig klokka 7 på morran, klokka 6 samme kveld var han ute :)
Hørtes flott ut, krysser fingra for å få oppleve det samme snart
 
Hadde masse kynnere lenge med første, og enda mer nå, men ingen fødsel!:/ Denne gangen har jeg hatt mye smerter i korsryggen de siste par ukene, men baby ligger enda i magen, ei uke over imorgen. Sist var det ingen tegn før riene startet på kvelden dag 9 over termin.
 
Dagene før de to første fødslene mine var det sikreste tegnet sterkere kynnere. Som gradvis gikk over i rier. Hadde ganske sterke kynnere dagen før fødsel nå tredje gangen også, i tillegg til at baby var ekstra aktiv.
 
Veldig forskjellig.
1. Våknet jeg med rier på natta. Fra 1 ri til hun var ute tok det 15 timer. Født på termindatoen:)
2. Da gikk vannet etter en dusj på kvelden. Dro inn til føden, ingen spes fødselstegn. Fikk varsel om at de ikke ville sende oss hjem. Gikk tur og det tok seg opp etterhvert. Født 19.dager før termin.
3. Der gikk vannet på kvelden. Dro til føden i 22-22.30 tiden, lite rier. Sjekket åpning 23.30, 3 cm tøyelig. Ute 00.34! Hun ble også født på termin;)
 
Hadde egentlig ingen tegn på forhånd med første. Våknet til det jeg tenkte kanskje kunne vare rier et par dager før termin og 8 timer senere var han født.

Nå er det 5 dager til termin, og jeg går rundt og kjenner på det jeg tror er forvarsler hele tiden :p Vanvittig mye nedpress, og særlig i går hadde jeg tidvis ekstremt vondt i lysken. Håper det betyr at det nærmer seg!
 
1. Overtok en leilighet dagen før og var i god form. Ryddet vasket og flyttet litt greier.
Dro hjem, la meg rundt 11 tiden. Sov unormalt godt den natten. Våknet 06.00 gikk på toalettet, tisset, var tilbake i senga 06.03 og i det jeg legger meg helt ned kjenner jeg det knepper og jeg lekker fostervann ved hver bevegelse.
Tok meg god tid, vekket BF, gikk i dusjen etter å ha varslet føden.
Hadde en times reisevei og kranglet meg til kontroll. Var inne på føden ca 07.30. Pga misfarvet fostervann fikk jeg fødestue ca 08.15.
Hadde 4 cm og gode rier rett før 09.30 og hun er født 11.26 etter en times pressing.

2. Vannet gikk på samme måte som nr 1, bare klokken 3 på natten. Da hadde jeg ekstrem mageknip i tillegg som vannet gikk. Aktiv fødsel tok 55 minutter og hun er født 07.41

ingen tegn tett på, men begge ungene har gått i dvale (lite liv) ca en uke før fødsel.
Denne gjorde akkurat dette å går, så nå får vi se :)
 
Første gang våknet jeg med magesmerter og oppkast litt etterpå, så ringte legevakt og sa jeg trodde jeg hadde blitt matforgiftet :p dette var 13 dager før termin. Fikk beskjed om at jeg hadde nok rier! Men nå var jeg 1 gangs gravid med seteleie. Og da tar fødselen i utgangspunktet lengre tide. Så hun var ikke ute før 2 dager senere :p nå har jeg ei med hodet ned og er 2 gang, så forventer en litt annen fødsel nå :)
 
Back
Topp