tea tree olje

Luremusa

Glad i forumet
Assistert-jentene
Har kjøpt ufortynnet tea tree olje i sverige som jeg bruker rett på kviser og sår som bruker lang tid på å gro. Når jeg søker på nettet kommer det opp at det ikke er et problem å bruke det ufortynnet på huden i små mengder, men på flasken står det at man ikke skal det. Ser at kreftfare er nevnt i forbindelse med bruk av oljen, men finner ingen dokumentasjon på det noe sted.

Har dere prøvd oljen fortynnet/ufortynnet? Og hva kan jeg evt tynne med? Tror dere at det har noe å si at jeg tar litt på en qtip og så rett på kvisa...?? [:)]

Jeg vet at folk har brukt de ufortynnet på kviser ja, akkurat som du beskriver.
At det er kreftfremkallende har jeg aldri hørt, og jeg har hørt mye rart (og feil) om dette produktet! [:D]
Jeg har solgt dette produktet før, og vet at mange har fått hjelp av den til mange forskjellige ting. Synd at den ikke er like enkel å få tak i lenger, siden dette er et såpass godt produkt.

ORIGINAL: Nozy Rosie

Jeg vet at folk har brukt de ufortynnet på kviser ja, akkurat som du beskriver.
At det er kreftfremkallende har jeg aldri hørt, og jeg har hørt mye rart (og feil) om dette produktet! [:D]
Jeg har solgt dette produktet før, og vet at mange har fått hjelp av den til mange forskjellige ting. Synd at den ikke er like enkel å få tak i lenger, siden dette er et såpass godt produkt.

Har brukt den selv, og hadde aldri noe problen iallefall.
Og det med kreft har jeg aldri hørt før[&:][:)]

Har aldri hørt det om kreft. Tea tree olje i små mengder er ikke farlig men større kvanta kan ha uheldig effekt. Er ikke helt bra for lungene og skal vist brukes med forsiktighet ved graviditet.
Fåes kjøpt på apotek, og i masse produkter som selges på det norske markede.
Tea tree oljen er veldig sterk og kan blandes ut med baseoljer, eller selvlagde kosmetikk produkter.

hm.. hva har oljen med lunger å gjøre? er lukten farlig? vi sover på samme rom som mini, og jeg var parfymert i natt, for å si det sånn [8D] pleide å blande det ut i akrem før og smurte hendene mine med det, har eksem som det hjalp bra på!

Back
Topp