Tea three serien

Avokado95

Forelsket i forumet
MayDay2021
Hei! Jeg bruker tea three ansiktsrens fra the body shop. Noen som vet om den kan brukes under graviditet?
Noen som har en god informasjonskanal til hvilke hudprodukter gravide burde la vær å bruke? Er det eventuelt noe du unnlater å bruke?

Hei! Jeg bruker tea three ansiktsrens fra the body shop. Noen som vet om den kan brukes under graviditet?
Noen som har en god informasjonskanal til hvilke hudprodukter gravide burde la vær å bruke? Er det eventuelt noe du unnlater å bruke?
Disse ingrediensene bør du unngå:
• Retinoider / A-vitamin

• Adapalene

• Isotretinoin

• Retinaldehyde

• Retinoic acid

• Retinol

• Retinyl

• Retinyl acetate

• Retinyl linoleate

• Retinyl palmitate

• Tretinoin

• Salisylsyre

(salisylic acid)

• Beta Hydroxy Acid (BHA)

Verdt å merke seg:

- Enkelte produkter kan medføre økt tendens til melasma, altså pigmentforandringer. Dette er ikke farlig, men sjenerende, sier Lønning.

Det gjelder følgende produkter:

• Soja (Soy)

• Lethicin

• Phophatidylcholine

• Textured Vegetable Protein (TVP)

Eteriske/essensielle oljer:

- De essensielle oljene man bør være mest forsiktig med, er de som er mest avgiftende og vanndrivende, sier Stokke.

Det gjelder blant annet disse:

• Fennikel (Foeniculum Vulgare)

• Einer (Juniperus Communis)

• Rosmarin (Rosmarinus Officinalis)

• Sypress (Cupressum Sempervirens)

• Myrra (Commiphora Myrrha)

• Sjasmin (Jasminum Officinale)

• Romersk kamille (Chamaemelum Nobilis)

• Rose (Rosa Centifolia eller Rosa Damascena)

• Toluene (metylbenzen, lynol, toluol) – finnes i neglelakk

• Ftalater – finnes i neglelakk

Nå vet jeg ikke sikkert, men vil tro at alt fra Body Shop er trygt.

Sikkert derfor jeg ble gravid, fordi jeg nettopp hadde hamstra pads med salisylsyre. :banghead:

Og at jeg har hatt sex da.

Back
Topp