Tea for two...

Love4two

Forumet er livet
Sitter nå med en kopp med (ikke for å drive reklame) Twinings Green Tea med eple og lurer på hvordan det er å drikke grønn te kontra vanlig te? (sort?)

Jeg MÅ ha sort te, synes alt annet smaker gress... men koffein er ikke bra i svangerskapet og sånn sett er det bedre å drikke grønn te siden den er koffeinfri.

Takk for svaret Labben [:)] Blir litt forvirret av alle disse forskjellige te-sortene. Hva med urte-te? Sånn nypete? Er den svart?

Grønn te inneholder koffein - men kun ca 1/3 av mengdeinnholdet som i sort te.
http://teaandcoffee.no/frames/Frameset.Bla.bla.html

jeg er kjempe glad i vanlig te,men drikker selfølgelig bare i små mengder nå for tida[;)]

Urtete er uten koffein også. Det finnes mange typer fruktte også uten koffein, sjekk at det står "infusion" på pakken. Kan anbefale London Fruit and Herb Company, du får sikkert kjøpt dem på diverse te/kaffe-butikker eller på helsekostbutikker. Obs: Ikke la deg lure av f. eks Sun Tea med sine ulike fruktsorter. Det er bare svart te tilsatt fruktsmak.

En tips til... noen som har smakt tyrkisk eplete? De selger den på Rema 1000 i store pakninger, finnes både med og uten sukker. Jeg synes den er kjempegod - og helt koffeinfri.

ORIGINAL: Labben

En tips til... noen som har smakt tyrkisk eplete? De selger den på Rema 1000 i store pakninger, finnes både med og uten sukker. Jeg synes den er kjempegod - og helt koffeinfri.

WOW! Den pleide jeg å kjøpe før - på en spesial foretning for te, men jeg har ikke funnet den på flere år! TUSEN TAKK for informasjonen! Rema 1000 here I come!

Man kan vel drikke opptil 5 kopper vanlig te (om man ikke drikker noe annet koffeinholdig).
Jeg gir meg etter ca 3 kopper - men de tre koppene koser jeg meg med :-)

jeg har drukket grønn te flere ganger i uka i hele svangerskapet til nå.drikker også "vanlig " te.eneste jeg sløyfer er sukkeret...har aldri hørt at grønn te er farlig[8|]

Tusen takk for alle te tipsene [:)] Te er bare så utrolig godt og det er fint å kunne litt om det [:)][:)]

London Fruit and Herb Company sin te er uten koffein og da kan du drikke så mye som du vil.
den fås kjøpt i helsekos butikker.
å er frukten som gir smak...trenger nesten ikke søtt i den for det er så mye smak i den..

Når vi er inne på te:

Anbefaler frukt-te som man får kjøpt i sånn kaffe/te-butikk. Jeg tenker da på "ruske-te" som må puttes i en tesil/ teholder. Har funnet en vanvittig god en som heter "Mormors frukthage" og den består av frukt og bær. Sinnsykt god, og da trenger man ikke sukker fordi frukten smaker så mye i seg selv!

Klem, M

ORIGINAL: monicabebe

Når vi er inne på te:

Anbefaler frukt-te som man får kjøpt i sånn kaffe/te-butikk. Jeg tenker da på "ruske-te" som må puttes i en tesil/ teholder. Har funnet en vanvittig god en som heter "Mormors frukthage" og den består av frukt og bær. Sinnsykt god, og da trenger man ikke sukker fordi frukten smaker så mye i seg selv!

Klem, M

Jeg får så mange gode tips her inne [:)]
Jeg pleier å drikke Mormors frukthage på en café rett nedi gata... enig den er super god! Nå bruker jeg uansett ikke sukker i teen - og med denne er det i alle fall ikke nødvendig [:)]

en annen go te er "lady of tahiti" som er en frukt te som fåes kjøpt i løs vekt.lukter utrolig godt.

Jeg fant det ikke ut før i 8. uke siden det ikke var planlagt. Den 8. uka var jeg kvalm hver morgen, noe som gikk over senere på dagen også hjalp det å spise. Tdligere symptomer (som jeg husket da jeg fant ut at jeg var gravid) var i uke 4 og utover da det føltes som jeg hadde eggløsning i 2 uker i strekk (litt tak nederst i magen) også var jeg kjempetrøtt på kveldene. Med morgenkvalmen kom også litt ømme bryster.

Lykke til du:)

Oi, dette ble jo helt feil. Skulle svare på hun som spurte "Hvordan visste du at du var gravid?" Nå får jeg ikke fjernet det andre innlegget heller så bare se bort ifra det jenter:)

trykk her
så ser du den beste teen i verden[:D]
den med jordbær og vanilje er min favoritt

Den teen så jo bare helt nydelig ut da jomfruen83. Fikk lyst på en kopp te jeg nå, men burde vel egentlig funnet dyna.... [:)][:)][:)] Dere har kommet med kjempe mange fine te-tips, tusen takk alle sammen [:D]

Jeg har stående en boks med camillete her. Tror dere det er greit å drikke det? Fikk i går mate-te av ei venninne, har aldri hørt om det selv. Jeg er veldig glad i te med kanel, kardemomme og nellikk. Disse er jeg usikre på. Leste et sted at man ikke skulle bruke en type kanel, syns det blir litt vanskelig jeg med alt som er farlig/ikke-farlig! [8|]

Kamillete er jo noe av en sunneste teen. Den kan du sikkert drikke uten bekymringer. Her går det i grønn te med sitron om dagen. Trodde i utgangspunktet at grønn te ikke var så godt (drikker egentlig mest krydderte), men den med sitron er kjempe god.

Back
Topp