TE??? verre enn kaffi?

cerize

Betatt av forumet
har fått så dilla på å drikke te (vanlig lipton yellow label te), med masse sukker oppi...drikker minst  2 kopper pr dag... er dette "skadelig"? bør man unngå å drikke te, på samme måte som kaffe???

ingen som har noen mening om dette?[8|]

nei desverre..lurer egentlig på det samme selv... drikker mye te om dagen jeg også[&:]

Sjekk ut denne linken: http://matportalen.no/Emner/Gravide
mange gode tips om hva du bør holde deg unna.

Dette står det å lese:
Kaffe, te og cola
Noen næringsmidler inneholder relativt mye koffein. Det gjelder særlig kaffe, te, cola og såkalte energidrikker. Undersøkelser har vist at inntak av store mengder koffein hos gravide kan øke faren for spontanabort.

Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn
  • 1 - 2 kopper kaffe per dag, eller
  • 3 - 4 kopper te per dag, eller
  • 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag.

Hver av disse mengdene tilsvarer mellom 100 og 200 mg koffein per dag. Det betyr at gravide som drikker kaffe bør redusere inntaket av te og brus med koffein - og motsatt.

Vær også oppmerksom på at såkalte anti-cellulittkremer kan inneholde forholdsvis store mengder koffein som tas opp i kroppen. En innsmøring av halve hudoverflaten kan tilsvare 100 mg koffein. Ved bruk av slik hudkrem bør derfor inntaket av kaffe, te og cola reduseres.

takk for svar[:)][:)]blei litt klokere! og slepp å bekymre meg!!

te har jo koffein i seg det også.prøv å finne en te uten koffein kanskje.men et par kopper skader jo ikke.jeg ville ha prøvd å venne meg til te uten sukker oppi.mange sorter som er søte på smak uten å må tilsette sukker.jeg drikker også noen kopper med te om dagen .syns det er bedre en kaffe jeg nå.drakk masse kaffe før...

Mirakelte Rooibush inneholder ikke koffein og har bare 1% garvesyre. Er ikke bitter, så den drikkes uten sukker. De finnes mange gode smaksvarianter. Nydelig te![:)]

ORIGINAL: lillemolla

te har jo koffein i seg det også.prøv å finne en te uten koffein kanskje.men et par kopper skader jo ikke.jeg ville ha prøvd å venne meg til te uten sukker oppi.mange sorter som er søte på smak uten å må tilsette sukker.jeg drikker også noen kopper med te om dagen .syns det er bedre en kaffe jeg nå.drakk masse kaffe før...

Tror det er en god idè å prøve koffein fri te, ja. De har jo supert utvalg på de fleste helsekostforretninger! Sort te som F.eks yellow label inneholder mest koffein. Mens grønn og hvit te har mye mindre... Men så finnes det mange forskjellige kjempegode urteteer, som ikke inneholder koffein[:)]
Yogi te f. eks... De har til og med en egen serie for oss kvinner bl. a. womans balance, kjempegode teer![:D]

Jeg kan forøvrig tilføye at jeg er en teelsker av dimensjoner[:)][:)][:)]

ORIGINAL: Oline

Jeg har litt samme problem. Vet jo at det finnes flere typer te uten koffein, men jeg liker best te som smaker TE liksom, ikke bringebær og sitron og sånt...

Men jeg prøver å holde meg til 1 kopp per dag, resten av koffein-kvoten bruker jeg på Pepsi Max[;)]

Rooibush Earl grey burde jo passe til deg?

Back
Topp