Te og søtning

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Jeg har plutselig fått litt dilla på te, så det går gjerne et par kopper hver dag.
Men så begynte jeg å tenke på det med søtning i teen. Brukte først sukker i teen, men begynte å tenke på svangerskapsdiabets/dårlig for tenna osv. Så bytta til suketter. Nå har jeg begynt å tenkt på at det kanskje ikke er noe særlig med kunstig søtning i te når man er gravid? Er det noe i det?
Hva bruker du i teen? :)

Jeg har plutselig fått litt dilla på te, så det går gjerne et par kopper hver dag.
Men så begynte jeg å tenke på det med søtning i teen. Brukte først sukker i teen, men begynte å tenke på svangerskapsdiabets/dårlig for tenna osv. Så bytta til suketter. Nå har jeg begynt å tenkt på at det kanskje ikke er noe særlig med kunstig søtning i te når man er gravid? Er det noe i det?
Jeg veksler litt. Synes det helt klart det smaker best med sukker:) Det kommer litt ann på mengde sukker du bruker, men ville nok ikke tenkt at du kom til å få sv.dia pga te. Og 2 suketter kan da umulig skade:)

Drikker te uten søtning. Men sånn ellers så tenker jeg at naturlig sukker er bedre for kroppen enn noe som er framstilt i et laboratorie..., men det er bare mine tanker uten å ha lest noe særlig forskning om emnet :p

Tenker to suketter i en kopp te om dagen har lite å si i forhold til alt annet jeg gjerne spiser med kunstig søtning... Dobbel 0% yoghurt, fun saft f.eks

Nå drikker jeg ikke så veldig mye te da, men når jeg først drikker det så bruker jeg sukker/ (helst brunt) og ikke søtningsmiddel/suketter. Fornuften min sier at det må være bedre med sukker i en begrenset mengde, enn for mye av disse kunstige stoffene som vi ikke kjenner helt konsekvensene av. :P :) Men for all del, jeg drikker jo sukkerfri saft o.l. av og til, men tenker det er greit å begrense mengden :) Og så drikker jeg jo te fordi det er godt, og syns det er best med skikkelig sukker :D hahah.. (Men er vel en vanesak det der og, kaffen har jeg jo aldri sukker i liksom :P )

Jeg syns suketter er mye bedre enn sukker og bruker det uten snev av dårlig samvittighet :p det skal MYE til å utvikle sv.diabetes hvis man ikke i utgangspunktet er disponert for det. Så kos deg med te med enten sukker eller suketter, du! Ta det du syns er best :)

Det er bedre å bruke ordentlig sukker, uansett, og helst koffeinfri te.
Du får ikke sv.diabetes av et par kopper te med litt sukker. Det er verre med koffeinet, som bør begrenses. :)
Det finnes mange gode te-typer uten koffein. :)

Drikker te uten søtning, men spiser alt for mye søtt utenom.. syns suketter smaker oppkast så ville valgt sukker :p nå er det så små mengder uansett at jeg ikke ville begymret meg, men er enig med 87'Modell at du bør tenke litt på koffeininnholdet. 2 kopper er uanset innafor, men om du drikker mer enn det så har Søstrene grene veldig mye god koffeinfri te.

Drikker te uten søtning, men spiser alt for mye søtt utenom.. syns suketter smaker oppkast så ville valgt sukker :p nå er det så små mengder uansett at jeg ikke ville begymret meg, men er enig med 87'Modell at du bør tenke litt på koffeininnholdet. 2 kopper er uanset innafor, men om du drikker mer enn det så har Søstrene grene veldig mye god koffeinfri te.
Takk for tips om te fra Søstrene Greene :)

Drikker te uten søtning. Men sånn ellers så tenker jeg at naturlig sukker er bedre for kroppen enn noe som er framstilt i et laboratorie..., men det er bare mine tanker uten å ha lest noe særlig forskning om emnet :p
Syns te er best uten søtning, men iblant har jeg oppi honning
Hvordan klarer dere å drikke te uten søtning? :p
Jeg synes det blir så bittert og tamt.. :depressed:

Haha. Signerer den! Er visst vanesak da. Man må visst bruke litt tid på å venne seg av sukkeret, men jeg er alt for utålmodig og glad i te med sukker til å prøve :p

Haha. Signerer den! Er visst vanesak da. Man må visst bruke litt tid på å venne seg av sukkeret, men jeg er alt for utålmodig og glad i te med sukker til å prøve :p
Er nammenam. Drakk med litt sukker i starten, men ikke lenge. Nå drikker jeg generelt aldri ting med søtning, sluttet å drikke brus da jeg var 12 =p Drikker søtt innimellom nå da, men går mest i vann, farris og te uten sukker. Har nok mye å si hva man er vandt til. De fleste lager også te med for varmt vann. Grønn te spesielt blir skikkelig bitter om vannet er for varmt så det kan ha mye å si på smaken.

Haha, jaaa :p Det er jo så godt med søøøøt te :D

Blir ikke så bittert :) Men jeg har blitt mer bevisst på å ikke la teen trekke for lenge, da blir det kjapt bittert. Kjøper ofte te på spesialbutikker, veldig glad i fruktteog den blir ikke bitter og er frisk og god :)

Jeg begynte med te uten søtning da jeg aldri lærte meg å drikke kaffe i mine yngre dager :) Har aldri vært noe glad i søte drikker i det hele tatt. Så for min del smaker te uten søtning veldig godt ;) Det finnes jo te som er tilsatt søtning, og de klarer jeg ikke å drikke, fysj :p

Back
Topp