Te! Ja og Nei-te??

Høstsol

Elsker forumet
Assistert-jentene
JuniJubel2021
Junispirene24❤️
Hva er erfaringene deres rundt tetyper?

Har lest litt her og der, og noen plasser står det at det er ok å drikke kamillete eller te med ingefær, mens andre plasser står det at man ikke skal drikke de. Alle teer jeg har sett uten koffein og som samtidig skal være litt oppkvikkende har lakrisrot, ingefær og evt gurkemeie i seg - men disse tingene står jo oppført på nei-listen.... Den eneste teen jeg har sett at alltid er anbefalt gravide er rooibos!

Hva drikker dere?

Jeg drikker helt vanlig Earl Grey eller grønn te med sitron. Har nesten kutta helt ned på kaffen, så den lille koffeinen jeg får i meg der tenker jeg ikke noe særlig på.

Jeg drikker helt vanlig Earl Grey eller grønn te med sitron. Har nesten kutta helt ned på kaffen, så den lille koffeinen jeg får i meg der tenker jeg ikke noe særlig på.
Grønn te er vel uten koffein?

Jeg drakk sort te med kamille senest i går for å roe ned magen.

Alt med måte tenker nå jeg.

Forskjell med en kopp i ny og ne, og det å sitte å pimpe ned kopp etter kopp.

Det er koffein i grønn te også, men mindre enn i sort te :happy: Jeg har kuttet ned drastisk (da jeg normalt drikker opp til 6 kopper dagen) og drikker bare te en gang i uka nå. Drikker varm saft istedetfor. Men tenker jo alt med måte når det kommer til te også :joyful:

Jeg sverger til søstrene grene sin løsvekt-te med fruktsmak. De har to koffeinfrie typer, og fruktteen er koffeinfri

Det er koffein i grønn te også, men mindre enn i sort te :happy: Jeg har kuttet ned drastisk (da jeg normalt drikker opp til 6 kopper dagen) og drikker bare te en gang i uka nå. Drikker varm saft istedetfor. Men tenker jo alt med måte når det kommer til te også :joyful:
synes saft blir så søtt, og er ikke så glad i fun light. må kanskje sjekke ut andre sukkerfrie varianter.

synes saft blir så søtt, og er ikke så glad i fun light. må kanskje sjekke ut andre sukkerfrie varianter.
Lerums husholdningssaft går det i her - den med 97% bær. Den er ikke tilsatt sukker

Utover det drikker jeg urtete- altså kun rene tørkede urter.
Evt grønn te

Hva har folket i teen sin da?
Hos meg varierer det veldig ift hva slags te jeg drikker. Earl grey kan jeg fort drikke med sukker og melk eller uten melk.
Frukt te uten noe evt suketter, sitron te med ekstra sitron og honning. Grønn te bar

Te fra dette merket skal være koffeinfri, og er veldig god på smak! :-)

Vedlegg

• Screenshot_20201003_001921_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20201003_001921_com.android.chrome.jpg
    22,6 KB · Visninger: 12
Hos meg varierer det veldig ift hva slags te jeg drikker. Earl grey kan jeg fort drikke med sukker og melk eller uten melk.
Frukt te uten noe evt suketter, sitron te med ekstra sitron og honning. Grønn te bar

Stort sett honning :happy:

Jeg bruker ikke noe i teen, men melk i kaffe ;)

Back
Topp