Te,hva kan jeg drikke?

linlin

Betatt av forumet
Hvilke te inneholder ikke koffein?Jeg liker best rene teer,altså ikke frukt eller krydder te,finnes det noe lett tilgjengelig te ,grønn eller sort som ikke inneholder koffein?
 
Veldig glad om noen har info om dette jeg også... hva med frukt-teene??
 
Jobba litt på en kaffebar, og da var det en type te som skulle være helt uten koffein.. Gå på en kaffebar eller noe og spør om de selger det.. [:D] 
 
helsekost har mye te uten koffein, men det er mye fruktte. personlig liker jeg kamomille te veldig godt.
 
grønn te inneholder koffein,men den inneholder også antioksydanter som dreper koffeinet. høres kanskje rart ut, men spør  i helsekost så får du det svaret.
jeg kan ikke drikke koffein på kvelden for da blir jeg helt hyper, men grønn te går helt greit så da burde det gå greit i svangerskapet også
 
Grønn te inneholder mindre koffein enn svart te. All frukt-te som ikke er basert på svart te er koffeinfri. London Fruit and Herb Company, f.eks. Twinings har også en spesiell 5 i en pakke uten koffein.
 
Men: siste nytt er jo at det ikke er koffeinen som øker spontanabort-faren, men et stoff i kaffe. Ergo er det bare kaffen man bør holde seg unna.
 
Jeg elsker te og drikker koppevis om dagen[:)]. Celestial Seasonings (www.celestialseasonings.com) som selges på helsekostbutikker og i noen daglivarebutikker har mange koffeinfrie teer, bl.a fruktte, grønn te og chaite. Noen av dem fungerer fint som iste også - det er jo godt om sommeren og man bestemmer selv om man vil tilsette søtningsstoffer el. Jeg har noen ganger brukt fruktsukker i, men drikker det mest uten. Lykke til!
 
Forresten: Rød te inneholder heller ikke koffein og finnes nesten over alt nå (Rooibos te).
 
ORIGINAL: maritk

på helsekosten har dem iallefall en del temerker som er uten koffein. jeg kjøpte London fruit and herb companys teer og likte dem kjempegodt. de har litt forskjellige typer te der.
ellers, i vanlige matbutikker osv så selger de vel stort sett te med koffein i (det pleier jo å stå på pakkene om det er koffeinfritt), men du kan jo drikke en 3-4 kopper om dagen av den da, så sant du ikke pøser på av koffeinbrus eller kaffe utenom

 
Den der anbefales, den er kjempe god! Pleier å kjøpe en pakke med alle sortene i, det er 80 teposer og det koster max 150 kr, har kjøpt den for bare 120 en gang, men vet ikke hva den koster andre plasser.
 
kan man drikke lipton te da,stpr ikke at det koffain på pakka.
 
Selv om det er koffein i te'en kan du allikevel drikke inntil ca 4 kopper... Eller 1-2 kopper kaffe...
 
ORIGINAL: beate82

kan man drikke lipton te da,stpr ikke at det koffain på pakka.


Det står som regel ikke hvis det er koffein, men det er tydelig merket hvis det ikke er. Lipton yellow label eller earl grey har like mye koffein som andre svarte teer.

Anbefaler Rooibos (uttales roibusj) - Twinings har en som er tilgjengelig fra litt større vanlige matbutikker (ikke min lokale p5rix og rema, men definitivt OBS) - som er helt koffeinfri.

Det er vel med koffein som med alkohol og aspartam, ingen er helt enige om hvor mye som er farlig (eller om det er farlig i det hele tatt), men klarer man å la være er det jo greit å være føre var.
 
Lipton te er svart te - altså med koffein. Men du kan trygt drikke 3 kopper koffeinholdig te om dagen uten at det gjør noen skade. Regelen er 1-2 kopper kaffe eller 3 kopper te.
 
ORIGINAL: beate82

kan man drikke lipton te da,stpr ikke at det koffain på pakka.
 
Hold dere unna all svart og grønn te!!!
Ellers er alt ok, ikke så altfor mange yogateer med kanel, men det frister kanskje heller ikke nå om sommmeren.....[;)]
 
Det finnes mange grønne teer uten koffein som man godt kan drikke under svangerskap. Jordmora mi anbefalte det dersom jeg får mye vann i kroppen i sommervarmen. Det er den mest vanndrivende teen.
 
En rigtig god te uten koffein er kamillete!!!!!! [;)]
 
Back
Topp