Te anbefalninger?

Billa41

Betatt av forumet
Julilykke 2023
Noen som har tips til te uten koffein som smaker godt? Jeg syntes ikke grønn te smaker godt, føler jeg drikker gress:inpain: og uten ingefær.. Mener jeg har sett Earl grey uten koffein i en butikk, men husker ikke hvilken..

Grønn og hvit te inneholder også koffein. Det er gjerne rene frukt"teer" du må se etter.. altså, uten faktisk te, men laget på noe annet.

Du kan drikke te med ingefær. Er bare rene ingefærshot man skal unngå grunnet ekstremt høyt konsentrasjon av Ingefær. Te som inneholder ingefær blir en ubetydelig konsentrasjon.

Personlig er jeg glad i en spesiell med rooibos.. men denne må jeg bestille fra twinnings direkte.
249314-rooibos-strawberry-vanilla-20p.jpg

Men Lipton infusion serien er vel uten te..
London fruits and herbs også. Disse finnes på helsekost.

Screenshot_2023-02-28-13-49-36-67_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Ellers har man jo rene "teer" av kamille, brennesle og løvetann som er greie.
(Obs, Salvie-te skal ikke brukes under graviditet, selv om den er koffeinfri).

Palais des thés har mange gode teer, og et godt utvalg av koffeinfrie! De har butikker i Oslo og Sandvika og nettbutikk.
Palaisdesthes.no

Grønn og hvit te inneholder også koffein. Det er gjerne rene frukt"teer" du må se etter.. altså, uten faktisk te, men laget på noe annet.

Du kan drikke te med ingefær. Er bare rene ingefærshot man skal unngå grunnet ekstremt høyt konsentrasjon av Ingefær. Te som inneholder ingefær blir en ubetydelig konsentrasjon.

Personlig er jeg glad i en spesiell med rooibos.. men denne må jeg bestille fra twinnings direkte.
Vis vedlegget 399951

Men Lipton infusion serien er vel uten te..
London fruits and herbs også. Disse finnes på helsekost.

Vis vedlegget 399950

Ellers har man jo rene "teer" av kamille, brennesle og løvetann som er greie.
(Obs, Salvie-te skal ikke brukes under graviditet, selv om den er koffeinfri).
Aha, d visste jeg ikke..Takk for tips!

Kan anbefale disse to. Jeg synes de er veldig gode ☺️ Det ene er Rooibos, og det andre er fruktte :happy: 15955EB2-56F3-433F-8476-16965ACBC60D.jpeg

Kan anbefale disse to. Jeg synes de er veldig gode ☺️ Det ene er Rooibos, og det andre er fruktte :happy: Vis vedlegget 400158
jeg leste da jeg ble gravid at rooibos te var trygt. Plutselig i dag kom jeg over på Helse-Norge at det IKKE er det! Jeg mener jeg har lest 100 ganger Helse-Norge sin side, og kan ikke fatte at jeg har misset dette.. blir GÆREN av å være gravid. Jeg gikk til en spesial butikk og kjøpte rooibos koffeinfri te fordi jeg skulle være forsiktig. Bare å gi opp å spise og drikke noe som helst

Støttet London Fruit Company sine teer. Blir helt gal av vanlig te som lukter godt, men som ikke smaker en dritt. Du må ha bøttevis av melk/sukker for å merke noe som helst. Nei takk.

London sine teer derimot, er som frukt-kaffe. Helt fantastiske Mine favoritter er bringebær, blåbær og den beste, solbær. Kjøp på helsekost butikk, verdt hver krone. Og ingen koffein.

jeg leste da jeg ble gravid at rooibos te var trygt. Plutselig i dag kom jeg over på Helse-Norge at det IKKE er det! Jeg mener jeg har lest 100 ganger Helse-Norge sin side, og kan ikke fatte at jeg har misset dette.. blir GÆREN av å være gravid. Jeg gikk til en spesial butikk og kjøpte rooibos koffeinfri te fordi jeg skulle være forsiktig. Bare å gi opp å spise og drikke noe som helst
Oj! Takk for info! Det hadde jeg ikke fått med meg! :wideyed: Da får jeg bare legge bort den teen, og håpe at fruktteen jeg kjøpte er trygg da :dead: Er så mye greier når man er gravid - kan jo ikke spise/drikke noen ting jo:hilarious:

Støttet London Fruit Company sine teer. Blir helt gal av vanlig te som lukter godt, men som ikke smaker en dritt. Du må ha bøttevis av melk/sukker for å merke noe som helst. Nei takk.

London sine teer derimot, er som frukt-kaffe. Helt fantastiske Mine favoritter er bringebær, blåbær og den beste, solbær. Kjøp på helsekost butikk, verdt hver krone. Og ingen koffein.
Solbærteen og blåbærteen fra London (vet ikke med de andre typene) inneholder lakrisrot, som man skal være litt forsiktig med under svangerskapet. Vet ikke hvor mye det er i teene (sikkert ikke mye), men greit å være obs på :)

Solbærteen og blåbærteen fra London (vet ikke med de andre typene) inneholder lakrisrot, som man skal være litt forsiktig med under svangerskapet. Vet ikke hvor mye det er i teene (sikkert ikke mye), men greit å være obs på :)
Drikker ikke mye, så burde gå fint, men det er greit å være obs på ja.

Sjekket nå, lakrisrot er lang nede på innholdslisten, pluss at du kan egt tåle en god del glykyrrhizinsyre, så med mindre du spiser mye lakris i tillegg så kan du nok veeeeeldig fint ha både en og to kopper te per dag ;)

Gjelder alt av urteteer, ser jeg, fordi de KAN inneholde plantegifter, som kan være skadelig. Ser nyhetsartiklene kom i 2022 om dette, så ikke sikkert de hadde skrevet noe om det på helsenorge før relativt nylig. Uttrekk av frukt er trygt dog. :) Evt teer av urter du dyrker selv :p

Gjelder alt av urteteer, ser jeg, fordi de KAN inneholde plantegifter, som kan være skadelig. Ser nyhetsartiklene kom i 2022 om dette, så ikke sikkert de hadde skrevet noe om det på helsenorge før relativt nylig. Uttrekk av frukt er trygt dog. :) Evt teer av urter du dyrker selv :p
Ja, så det var 2022, og ble gravid i oktober 22, så mulig det ble lagt inn på Helse-Norge etterpå.. men jeg er ikke god på dette med te vs urtete osv. hva er forskjell? jeg kjøpte sånn løs vekt rooibos te uten kløften på en helsekost butikk. Er det mest sannsynlig urtete?

Ja, så det var 2022, og ble gravid i oktober 22, så mulig det ble lagt inn på Helse-Norge etterpå.. men jeg er ikke god på dette med te vs urtete osv. hva er forskjell? jeg kjøpte sånn løs vekt rooibos te uten kløften på en helsekost butikk. Er det mest sannsynlig urtete?
Haha uten koffein** ikke kløften

Vanlig te er laget av teplanter. Svart/hvit/grønn te er av teplanter, og dermed koffein i.
Rooibos, salvie, timian, kamille regnes som urter. Det er helst slike som er høstet i tropiske strøk som har risikoen, der fant de plantegifter i 13 av 20 stk som de testet.
Dvs, dyrker du noe hjemme, tørker og har det i varmt vann, så vil det ikke utgi den risikoen. (Men må likevel undersøke hvilke urter som er trygge altså). Brennesle-te og løvetann te fra hagen, vil jo f.eks mest sannsynlig være uten gifter og diverse.
Men frukt-te er trygt, skriver de. Te av bringebær, nype..

Back
Topp