Taxi til føden

Det hender ofte her ute hvertfall ta drosjesjåfører kjører gravide.. Hvertfall siden de ikke er så gira på å sende folk herfra i ambulanse (så sant det ikke er HAST!!)

OK, høres lovende ut da!
Føler jeg har hørt at taxier har nektet å ta med fødende av frykt for at vi skal føde i taxien!

Jeg spurte om det på svangerskapskurset, og det virket ikke som om det var noe problem. Men jeg har sagt til sambo at vi MÅ si hva det gjelder når vi ringer taxi, sånn at det ikke kommer en taxisjåfør som er vanskelig og nekter å ta oss med... Hadde vært kjipt å stå på gaten med rier å prøve å få tak i en ny taxi![&:]

Eneste jeg håper er at jeg klarer å ikke lage for mye lyder i taxien og at vannet ikke går, litt flaut[:-]

Siden eg ikkje har samboer som kan kjøre meg, og om eg ikkje får nokken andre som kan kjøre meg så får eg taxi til mitt sykehus og det e nesten en time og kjøre...
Jordmor sa at eg fikk velge, om eg følte eg hadde god nok tid så fikk eg taxi og hvis ikkje så blei det ambulanse med eller uten jordmor, det kom dei til og avgjøre når den tid kom[:)]
Og taxi blir dekka.

Jeg har fått drosje-rekvisisjon av JM til bruk i nødstilfelle, dersom mannen er på jobb og dette skjer feks midt på natta (mannen har nesten 1 times kjørevei fra jobb).

Det er noe som heter pasienttransport, snakk med JM om dette :)

ORIGINAL: Smulan*

Jeg har fått drosje-rekvisisjon av JM til bruk i nødstilfelle, dersom mannen er på jobb og dette skjer feks midt på natta (mannen har nesten 1 times kjørevei fra jobb).

Man får ikke dette til vanlig for å komme seg på sykehuset for en fødsel. I hvert fall ikke for oss som bor i Oslo, Bergen eller andre litt større byer der det er max 20 min kjøring til et sykehus. Pasienttransport er forbehold andre pasienter.

Så hvis du har veldig kort vei er det et unntak at du har fått det, ellers har du kanskje litt lenger kjørevei til sykehuset?

ORIGINAL: Cybele

ORIGINAL: Smulan*

Man får ikke dette til vanlig for å komme seg på sykehuset for en fødsel. I hvert fall ikke for oss som bor i Oslo, Bergen eller andre litt større byer der det er max 20 min kjøring til et sykehus. Pasienttransport er forbehold andre pasienter.

Så hvis du har veldig kort vei er det et unntak at du har fått det, ellers har du kanskje litt lenger kjørevei til sykehuset?

Ja, vi har ca 1 times kjøring til sykehuset... sikkert derfor jeg har fått det.

tar dere taxi fordi dere ikke har bil? er det sånn at man kan bli kjørt av ambulangse vis det er 1 time til sykehuset? Ellers så ringer man politiet når man er på vei til sykehuset så kan man få følgebil så går det fortere =)

ORIGINAL: Cream

tar dere taxi fordi dere ikke har bil? er det sånn at man kan bli kjørt av ambulangse vis det er 1 time til sykehuset? Ellers så ringer man politiet når man er på vei til sykehuset så kan man få følgebil så går det fortere =)

Vi har bil, men bare jeg som har lappen!
Har et par venner i nærheten som sier de kan kjøre om det passer sånn... men vanskelig å vite før vi ser når fødselen blir. Om de er på jobb eller familiebesøk en time unna osv... greit å ha alternativer!

Back
Topp