Taxi og babysete

NasseNøff2014

VenterJente2014
Tilbyr taxi babysete når man tar taxi?

Jeg har nemlig ikke kjøpt babysete fordi vi verken har førerkort eller bil, men vi må jo hjem etter fødselen... Og da med en baby - hvordan komme oss hjem?

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvis du ikke får noe svar fra noen her, ville jeg ringt det taxiselskapet dere tenker å bruke og forhøre dere.

Jeg har nemlig ikke hatt behov for det enda.

Jeg prøvde å google litt om det, ser at man faktisk kan forhåndsbestille taxi og at man kunne spørre om barnesete/babysete :)

Men det spørs sikkert hvilken taxi firma som tilbyr dette.

Men godt å vite at det er en mulighet :)

Jeg har hørt at det er opp til den enkelte sjåføren å skaffe seg et sete, og det er også opp til han hvilket sete han skal skaffe. Men det kan godt hende de har god oversikt over dette på taxisentralen.

Ville nok kjøpt passende sete selv uansett så jeg visste babyen satt trygt,
mange taxier har babysete, men ofte for større enn nyfødte, og man må
huske å spørre for det finnes flere som ikke har selv om de egentlig skulle ha det.
En maxicosi e.l. er jo kjekt å ha for det kan jo bli flere turer etterhvert selv om
dere ikke har bil selv ;)

Men om dere ikke gjør det, så forhånsdbestill taxi med nyfødtsete til dagen du skal hjem.
Lykke til :)

Det går også å leie bilstol selv på diverse plasser, f.eks babycare, NAF og sikkert andre plasser også:) kan jo være like greit, så vet dere hvilken stol det er og dere slipper å kjøpe hvis det ikke er behov:)

Ja, jeg vil jo ikke akkurat investere på en barnesete når jeg selv ikke har bil - bor jo i Oslo sentrum, så her blir det brukt lokal trafikken :)

Men å leie eller låne er ikke så dumt :)

Back
Topp