taxi m baby??

Lizzi83

Glad i forumet
noen som har tatt taxi m de små? ev hvrodan fungerer det? har de noen bilstoler eller sitter man m smån i fanget?

du sier når du ringer at du må ha bilstol :)

Husk å nevne hvor liten ungen er da, så de ikke kommer med bare ei sånn pute ;)

Jeg ringte og bestilte på forhånd. Sa da i fra hvor gammel/tung han var, og at de måtte sende med en egnet stol. Når de kom hadde de en fremovervendt stol :/ Men siden jeg måtte rekke toget, og bilturen tok 3 minutter måtte det bare bli sånn. Stolen var jo tilpasset vekta uansett..

ORIGINAL: singa

Ikke alle som har bilstol. De har bare pute.
Jeg blei ganske sur på drosjesjåføren da jeg skulle hatt en tur, men han hadde bare pute, så kunne bare drite i de planene jeg hadde.
Så jeg har brukt mitt eget sete festet bare med bilbelte. Men selvfølgelig stod sete i bilen den dagen, som mann min hadde på jobb.
Grunnen til jeg blei sur var pga jeg hadde hørt om dette da jeg var gravid og fikk som svar at jada, de hadde bilstol til barn....

Syns egentlig det er veldig dårlig at de ikke har det, for hva er vell 2000-3000 hvert 5. år for å ha et sete. Det finnes jo de som går fra 0 til 18/25 kg. Da har du dekka et stort spekter. Og for en tur i ny og ned er det bedre for småttingane med et sånt sete enn ingen bilstol i det hele tatt.

Jo greit.. men jeg ville aldri plassert ungen min i et totalt ukjent sete, hvor ingen egentlig vet hvordan det er blitt behandlet, hvordan det har slått ut i tester o.l. Om sjåfør bare har stroppa det kjappt på, eller om det faktisk er satt fast korrekt.. (jeg kan jo ikke kontrollere det med et ukjent sete...).. altså... det hadde jeg aldri turt.

Jeg hadde tatt med eget eller latt vær.
Det er uansett ... som det ble spurt om på toppen her... like ulovlig med usikret barn i taxi som i privat bil.

ble buss på oss likevel.. sparte de kronene;)

sant som det sies over her, man vet jo ikke hvordan det aktuelle setet har blitt behandlet..
litt skummelt .

Her hadde jeg nok tatt med mitt eget ja, men syns det er litt betenkelig hvordan mange sikrer barna i syden... [8|]

ORIGINAL: TonjeJenta

ORIGINAL: singa

Ikke alle som har bilstol. De har bare pute.
Jeg blei ganske sur på drosjesjåføren da jeg skulle hatt en tur, men han hadde bare pute, så kunne bare drite i de planene jeg hadde.
Så jeg har brukt mitt eget sete festet bare med bilbelte. Men selvfølgelig stod sete i bilen den dagen, som mann min hadde på jobb.
Grunnen til jeg blei sur var pga jeg hadde hørt om dette da jeg var gravid og fikk som svar at jada, de hadde bilstol til barn....

Syns egentlig det er veldig dårlig at de ikke har det, for hva er vell 2000-3000 hvert 5. år for å ha et sete. Det finnes jo de som går fra 0 til 18/25 kg. Da har du dekka et stort spekter. Og for en tur i ny og ned er det bedre for småttingane med et sånt sete enn ingen bilstol i det hele tatt.

Jo greit.. men jeg ville aldri plassert ungen min i et totalt ukjent sete, hvor ingen egentlig vet hvordan det er blitt behandlet, hvordan det har slått ut i tester o.l. Om sjåfør bare har stroppa det kjappt på, eller om det faktisk er satt fast korrekt.. (jeg kan jo ikke kontrollere det med et ukjent sete...).. altså... det hadde jeg aldri turt.

Jeg hadde tatt med eget eller latt vær.
Det er uansett ... som det ble spurt om på toppen her... like ulovlig med usikret barn i taxi som i privat bil.

Hviss du skal tenke sånn så burde du heller ikke tørre å ta buss da, er nokk mye værre hviss en buss kjæser enn en taxi med et barnesete som ikke er "riktig behandla".

Buss er hvertfall ikke trygt når en har små barn, har jo ingen mulighet for å feste de. Min lille ligger fortsatt i bag, og der har jeg ikke seler... [8D]

Så hva som er tryggest kan nok diskuteres... [:D]
Jeg kjører alltid egen bil med sikkert utstyr [;)]

det er uansett færre ulykker med buss enn bil tror jeg.
Så jeg hadde uansett tatt med eget sete... hvor stor sjangs er det for at Ola som kjører taxien vet hvordan det skal festes? Og det er ulovlig å kjøre uten sete.... så.....

Back
Topp