Taxi hjem fra sykehus, med baby

Trappetrollet

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Noen som har oppdatert informasjon om hvordan det fungerer? Sier man at man trenger babysete når man ringer, har alle selskapene dette? Eller må jeg ha med eget?

Vi får nok ikke skyss hjem av kjente, så da tenkte jeg taxi. Men blir veldig mye kål å drasse med setet til sykehus i tillegg til to bagger :p

Når du ringer gir du beskjed om at du skal ha babysete til nyfødt. Men om du har eget bilsete ville jeg nok foretrukket å ha det med om du har muligheten.. De gangene jeg tok taxi med storebror og bestilte babysete fikk jeg inntrykk av at det som regel var godt brukte seter og ikke akkurat nyeste modell...

Jeg også anbefaler å ta med eget barnesete for er ikke alltid de beste setene de kommer med! Jeg skal hverfall vårt når vi tar taxi hjem igjen!

Ring på forhånd og spør du :) jeg brukte litt taxi sist gang og taxiene var som regel godt utstyrt og sjåførene var drevne på å sette utstyret riktig på plass :) men det kan varierer..

Tuuuusen takk for svar dere! Da ble jeg klokere :) Vet ikke hva jeg gjør enda, men det kommer nok an på når hun kommer også :)

Tror ikke vi kommer til å ta med vårt sete. Føler det blir så overdrevet mye greier å ha med. Taxinæringa må da ha noen krav om at utstyret som brukes skal være sikkert og innenfor en viss standard, selvom det ikke nødvendigvis er de nyeste dyreste setene. Tipper det er helt trygt og bruke det de har, og også det vi ble anbefalt på fødselsforberedende kurs av jordmor på sykehuset.

Tror ikke vi kommer til å ta med vårt sete. Føler det blir så overdrevet mye greier å ha med. Taxinæringa må da ha noen krav om at utstyret som brukes skal være sikkert og innenfor en viss standard, selvom det ikke nødvendigvis er de nyeste dyreste setene. Tipper det er helt trygt og bruke det de har, og også det vi ble anbefalt på fødselsforberedende kurs av jordmor på sykehuset.

Det som skremmer meg mest nå er kvaliteten på sjåførene. Av alle de gangene jeg har tatt taxi de siste ti årene, er det ytterst få gode sjåfører. De fleste kjører som om de skulle vært på en bane og konkurrert om et eller annet, med road-rage, og en heftig tendens til å hoppe på gass og brems om hverandre... Men, må man så må man :(

Det som skremmer meg mest nå er kvaliteten på sjåførene. Av alle de gangene jeg har tatt taxi de siste ti årene, er det ytterst få gode sjåfører. De fleste kjører som om de skulle vært på en bane og konkurrert om et eller annet, med road-rage, og en heftig tendens til å hoppe på gass og brems om hverandre... Men, må man så må man :(

Det er ikke så kult nei :(
Jeg kommer til å gi veldig streng beskjed til sjåføren om å kjøre forsiktig hvertfall. Og det må nesten bli taxi på oss også.

Vi skal nok ta taxi hjem vi også, siden kjæresten min ikke har lappen. Han må nok sove hjemme om nettene, mens Smulen og jeg er på barselavdelingen. Når vi skal hjem kan han bare ta med bilstolen til sykehuset, slik at Smulen får bruke sitt eget sete. Jeg synes det det er tryggest siden man ikke vet hvor ren den taxibilstolen er. Kanskje forrige baby som satt i den måtte akutt på sykehuset pga ett eller annet farlig virus, eller foreldrene har sittet å hostet på stolen. Kanskje den er full i gulp og sur melk. Eller bleien til forrige baby har lekket, uten at det har blitt oppdaget av sjåføren. Den er sikkert helt OK, men jeg klarer ikke å la være å konspirere på slike ting.

Back
Topp