Tauza og Tingeling1

jeg amma... så siterte bare..

jeg har en ba i spesialpedagogikk og har jobba i skolen. er for tiden arbeidsledig.

Har jobbet ett år med elever som går i normalklasse og ett år med elever i spesialgruppe.

liker nok best det siste.

Skal melde meg opp til ppu- praktiskpedagogiks utdannelse til høsten.

Klart jeg kan svare [:)]

Jeg er kontaktlærer på 2.trinn. Trives veldig godt med de minste, så holder meg nok på 1. - 4.trinn en stund. Liker absolutt best å være kontaktlærer, liker den gode kontakten man får med elevene, og man kan jobbe på en helt annen måte enn om man bare er timelærer. Jeg underviser i alle fag untatt musikk, det hadde ikke gått bra om jeg skulle gjort det, hehe [:D]

Kan absolutt anbefale å bli lærer! Det kan selvsagt være dager der jeg ikke syns det er supermorsomt, men stort sett en veldig givende jobb. Man får masse igjen fra ungene, og spesielt de små er veldig lærevillige og nysgjerrige. Ingen dager er like, og det liker jeg [:)] Dagene går også kjempefort! MAn rekker sjelden alt man har tenkt og har lyst til, men sånn er det bare.... Jeg har sluttet å få dårlig samvittighet for det, for jeg har jo en familie også som er viktigere for meg enn jobben.

Det er en krevende og utfordrende jobb, men også veldig spennende og morsomt [:)]

Mamma til Jonas: Nå er jo lærerutdanningen lagt om, og ting er ikke som de var da jeg begynte... Men tror egentlig jeg hadde likt bedre å ta den varianten som en blir tilbudt å studere nå - og bli mer spesialisert med tanke på trinn og fag [:)] ...men må legge til at jeg har likt utdanningen anywayz [:)] Gleder meg til å begynne å jobbe (skrekkblanda fryd dog - ettersom det er litt skremmende med alt nytt [;)])!

Tauza: Ikke helt i min gate ser jeg, men takk for svar [:)]