Frøken firkløver
Forumet er livet
Kan jeg spørre på hvilke trinn og i hvilke fag dere underviser?
Og er dere kontaktlærere? [:)]
Og er dere kontaktlærere? [:)]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: MammaMø og Kråka
Mamma til Jonas: Nå er jo lærerutdanningen lagt om, og ting er ikke som de var da jeg begynte... Men tror egentlig jeg hadde likt bedre å ta den varianten som en blir tilbudt å studere nå - og bli mer spesialisert med tanke på trinn og fag [:)] ...men må legge til at jeg har likt utdanningen anywayz [:)] Gleder meg til å begynne å jobbe (skrekkblanda fryd dog - ettersom det er litt skremmende med alt nytt [;)])!
Tauza: Ikke helt i min gate ser jeg, men takk for svar [:)]
Tingeling1: Har du jobbet som kontaktlærer siden du var ferdig, eller hadde du et år eller to for å la undervisningen sette seg før du begynte med foreldresamarbeid? Er nemmelig litt stressa på mye å sette seg inn i på en gang [&:] ...men samtidig så tror jeg nok ikke jeg får så mye valgmuligheter - blir å ta det jeg får tilbud om og det som følger med såklart [:)] ..men i motsetning til deg, så trives jeg best med de eldste.. Så blir jo en del rettearbeid, og derfor ser jeg for meg at det i alle fall første året hadde vært gunstig å konsentrere seg om henholdsvis å "finne seg selv og sin rolle" i klasserommet, og å bli fortrolig med vurdering (synest vi har alt for lite om det i utdanningen! [>:]) for senere å utvide med alt ansvar for skole/hjem-samarbeid... [8|] *drømmer meg bort i selvdiktede stillingsinstrukser mens jeg ennå er student*