taushetsplikten

lille assa 75

Forumet er livet
her er vi jo ganske anonyme...

så hva kan vi si her om kjendiser??? at en sier at en kjendis handlet blomster og navngir personen trengs ikke være brydd på taushetsplikten...ikke vet jeg hvor hun jobber, ikke vet jeg hva hun handlet...alt jeg får vite er hvem som kjøpte blomster...

når min mann kommer hjem og sier hvem han har snakket med på jobben tenker ikke jeg på at han bryter taushetsplikten...han sier jo ikke hva de snakket om osv...min mann jobber i TV 2 og møter mange kjendiser...så når han kommer hjem og sier han har snakket med tomas alsgaard tenker jeg ikke så mye over det enn kult...(skrev bare et navn)

Jeg syns ikke akkurat det var ille, men hvis noen hadde sagt hey Jens Stoltenberg ([8D]) handla hos meg i dag, og by the way så jobber jeg på kondomeriet, da hadde det blitt litt værre.

Samtidig så er det vanskelig å vite hvor linja går, dermed syns jeg det er bedre å la være å si noe.
Men reagerte ikke på Wenche Myhre tråden egentlig[8D]

Har man taushetsplikt i butikker da?? Det at en kjensid handler blomster, kondomer ect kan jo hvem som helst som er i samme butikk se også.. Man skriver jo ikke under på noe taushetserklæring når man jobber i butikk vel?

ORIGINAL: *Annie86*

Har man taushetsplikt i butikker da?? Det at en kjensid handler blomster, kondomer ect kan jo hvem som helst som er i samme butikk se også.. Man skriver jo ikke under på noe taushetserklæring når man jobber i butikk vel?

Man skriver under på taushetserklæring når man jobber i butikk. Eller, man SKAL iallefall gjøre det.

Hvordan folk tolker taushetsplikten, er forskjellig..

JEG har ikke hørt om at man har taushetsplikt i butikk. Annet enn det som gjelder innad i butikken, typ personal og konkurranseting. Jeg er jo frisør, og har heller ikke taushetsplikt når det kommer til kundene. 

Vi har hatt noen kjente politikere på jobb (eldresenter), og jeg har snakket om det- kom jo avisen uansett.[;)]
Tenker det er værre når det er på privaten og det ikke ville blitt deket av media

hadde hun sagt wenche mhyre handlet hos meg i dag, så mener jeg ikke det er brudd på taushetsplikta, da vet vi ikke hva og hvor.
men når hun forteller att hun kjøpte blomster. så forteller hun litt for masse.

sånn som din mann som forteller hvem han har truffet, så syns ikke jeg heller det er brudd, men om han hadde fortalt masse om hva de gjorde der, hva de snakket om og sånt så hadde det vært det.

Jeg jobber i butikk og har ikk elov til å si hva folk handler hos oss osv[8|]

I butikker, kiosker og bensinstasjoner har ikke personalet lovpålagt taushetsplikt. Statens legemiddelverk v/Madsen uttaler til Haugesunds avis 10.januar i år at "nytten av å tillate salg av angrepiller i butikk er større enn ulemper som bygdesladder". Legemiddelverket har tiltro til at dagligvarebutikkene og bensinstasjonene er sitt ansvar bevisst.

http://www.apotek1.no/raadogtjenester/nyheter/nodprevensjon-og-informasjon

Når det gjelder nødprevansjon må det nå gjelde blomster også [8D]

Jobber i Meny og har taushetsplikt både innad i butikken og når det gjelder kunder[;)]

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

ORIGINAL: *Annie86*

I butikker, kiosker og bensinstasjoner har ikke personalet lovpålagt taushetsplikt. Statens legemiddelverk v/Madsen uttaler til Haugesunds avis 10.januar i år at "nytten av å tillate salg av angrepiller i butikk er større enn ulemper som bygdesladder". Legemiddelverket har tiltro til at dagligvarebutikkene og bensinstasjonene er sitt ansvar bevisst.

http://www.apotek1.no/raadogtjenester/nyheter/nodprevensjon-og-informasjon

Når det gjelder nødprevansjon må det nå gjelde blomster også [8D]

Jeg signerte i alle fall taushetserklæring i butikkjobb.

Da er det nok den butikken som har en egen..

ORIGINAL: lille assa 75

her er vi jo ganske anonyme...

så hva kan vi si her om kjendiser??? at en sier at en kjendis handlet blomster og navngir personen trengs ikke være brydd på taushetsplikten...ikke vet jeg hvor hun jobber, ikke vet jeg hva hun handlet...alt jeg får vite er hvem som kjøpte blomster...

når min mann kommer hjem og sier hvem han har snakket med på jobben tenker ikke jeg på at han bryter taushetsplikten...han sier jo ikke hva de snakket om osv...min mann jobber i TV 2 og møter mange kjendiser...så når han kommer hjem og sier han har snakket med tomas alsgaard tenker jeg ikke så mye over det enn kult...(skrev bare et navn)

Du vet jo hva hun handlet, hvis alt du vet var at hun kjøpte blomster[:-]

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

Prinsipp og etikk.. Har ingenting å si om det er Britney Spears eller naboen. Privatliv har de rett på uansett. Og en kan jo si HVEM som har vært innom, men ikke HVA de har handlet.. Eller omvendt. Jeg kunne sagt at noen var innom og kjøpte kondomer idag, men jeg kunne ikke gikk et signalement av personen som gjorde at personen ble gjenkjent.

ORIGINAL: gull nr2*2011

Vi har hatt noen kjente politikere på jobb (eldresenter), og jeg har snakket om det- kom jo avisen uansett.[;)]
Tenker det er værre når det er på privaten og det ikke ville blitt deket av media

Den syns jeg er litt drøy altså.... "kom jo i avisen uansett" [8|]
Trodde i allefall en hadde streng taushetsplikt i slike yrker...

Synes det kommer helt an på taushetsplikten man har i yrket sitt.
Har man ikke taushetsplikt, så er det jo opp til hver enkelt å fortelle hva de selv mener er ok.
Jeg regner med Jens hadde sendt en assistent hvis han ikke ville at hele Norge skulle visst at han hadde vært på kondomeriet.

ORIGINAL: ladylovelylux

I forhold til pasientene ja.
Om en politiker er på eldresenteret for å sleike ræv, så kommer det jo i avisen.
Hva slags opplysninger er det man har plikt på å værne om da egentlig?

ORIGINAL: selisa

hadde hun sagt wenche mhyre handlet hos meg i dag, så mener jeg ikke det er brudd på taushetsplikta, da vet vi ikke hva og hvor.
men når hun forteller att hun kjøpte blomster. så forteller hun litt for masse.

sånn som din mann som forteller hvem han har truffet, så syns ikke jeg heller det er brudd, men om han hadde fortalt masse om hva de gjorde der, hva de snakket om og sånt så hadde det vært det.

Halve livet deres blir brettet ut i media, men å si at hun har handlet blomster hos deg er altså etisk uforsvarlig?
Jeg mener å gå til media med informasjon er uetisk, men å fortelle søstra di at Wenche Myhre handla blomster er etter min oppfatning uproblematisk.

Offentlige personer er offentlige personer.
De hverken kan eller skal beskyttes på samme måte som f.eks personer i pedagosisk taushetsplikt.
Kommer jo an på jobb, mennesker og situasjon synes jeg.

Disse offentlige personlighetene har valgt det selv, men det å f.eks begynne å snakke om en kontrakt f.eks Thomas Alsgård har inngått, og som ikke er offentliggjort det er et klart brudd.

ORIGINAL: Tøsa^^

ORIGINAL: ladylovelylux

I forhold til pasientene ja.
Om en politiker er på eldresenteret for å sleike ræv, så kommer det jo i avisen.
Hva slags opplysninger er det man har plikt på å værne om da egentlig?

sorry, jeg tolka det slik at kjendisene var pasienter.

Æ har jobba i butikk i ca 8 år, og har da ALDRI skrevve under på taushetserklæring..aldri hørt nå om det i butikken heiller..

Back
Topp