tattovering?

simones mamma

Flørter med forumet
noen som vet om det og ta tattovering kan være skadelig for babyn? jeg har ikke fått noen sikre svar på dette, og derfor bestemt meg for og vente til etter fødsel. men bare lurte på om noen andre vet mer om dette.

er litt usikker.. men jeg tok en tatovering etter forrige fødsel... som en liten belønning til meg selv... [:D]

Selve tatoveringene er ikke skadelig for barnet.
Men svangerskapet er jo en ekstra på kjenning for kroppen.
Samme er prosessen med å helbrede en tatovering.
Det er ytterst sjelden at det oppstår komplikasjoner med tatoveringer, men det skjer jo.
Ikke bra for fosteret hvis den skulle bli betent eller i aller værste fall få blodforgiftning.
Jeg vurderte å tatovere meg igjen i sommer når vi var ute å reiste.
Har en kompis som er tatovør i utlandet som tatoverer oss gratis.
Jeg hadde store planer om å gjøre det, for egentlig skulle det jo ikke ha noe å si.
Men kroppen reagerer veldig annerledes når man går gravid så etter litt tenking bestemte jeg meg for å ikke gjøre det, selv om jeg hadde veldig lyst.

Så fort jeg orker etter at den lille er ute aksl begivenheten foreviges på mamma sin kropp[:D]

Til dere som ønsker å tatovere dere...

Prøv i det aller lengste å unngå å tatovere korsryggen deres. Hvis dere har tatovering der nede, er det usikkert om dere kan få epidural under fødselen. Legene er VELDIG forsiktige med å sette sprøyte der en er tatovert, og i dette tilfelle er de redde for å "forurense" ved å stikke nålen gjennom tatovert hud /blekk i nervesystemet).

Fruen har en slik tatovering, så det er ikke sikkert hun kan få Epidural. Dette var Jordmoren vår som sa...

takk for alle svarene.. jeg har bestemt meg for og vente.. jeg ønsker ikke epudural, likte ikke konsekvensene av epuduralen. men tenker at det like greit kan vente, er jo halveis. og tiden til nå har igrunn gått fort. takk igjen alle sammen!!

Back
Topp