Tattovering under svangerskapet

Har hørt om flere tatovører som ikke vil tatovere på gravide. Da jeg tok min ble jeg informert om at hun ikke ville tatovere meg hvis jeg var gravid. Da var jeg jo ikke det heller. Husker ikke hvilken grunn hun oppgav.

Det er jo en viss infeksjonsfare forbundet med tatovering og under en graviditet så er jo immunforsvaret litt opptatt med andre ting. Har også hørt/lest at resultatet kan bli styggere fordi man kan ha vann i kroppen osv. Men jeg vet ikke.

Jeg har deler av overarmen som skal få nye tatoveringer men med tanke på hvor vondt det gjorde forrige gang og at det på tross av rent utstyr osv er en infeksjonsrisiko så blir det ikke aktuelt før om en stund :)

Personlig hadde jeg ikke tatt tatovering under svangerskapet...

Det er smerte og babyen reagerer på mors smerte og kan bli stresset.
Det er ikke forsket noe særlig på hvorvidt barnet tar skade av selve tatoveringsprosessen, men du lager jo et åpent sår i huden og det vil være større fare for infeksjoner.

Jeg tror du skal lete litt etter en seriøs tatovør som vil tatovere en som er gravid.

Har hørt om flere tatovører som ikke vil tatovere på gravide. Da jeg tok min ble jeg informert om at hun ikke ville tatovere meg hvis jeg var gravid. Da var jeg jo ikke det heller. Husker ikke hvilken grunn hun oppgav.

Det er jo en viss infeksjonsfare forbundet med tatovering og under en graviditet så er jo immunforsvaret litt opptatt med andre ting. Har også hørt/lest at resultatet kan bli styggere fordi man kan ha vann i kroppen osv. Men jeg vet ikke.

Jeg har deler av overarmen som skal få nye tatoveringer men med tanke på hvor vondt det gjorde forrige gang og at det på tross av rent utstyr osv er en infeksjonsrisiko så blir det ikke aktuelt før om en stund :)

Det hun sa (y) :)

Takk for svar jenter :) Jeg tenker akkurat det samme som dere :) men her sitter både samboer og bonuspappan min at de ikke ser problemet.. *oppgitt* :p

Anbefales ikke, både pga smerte som kan stresse fosteret og det at fargene ofte sitter dårlig pga hormoner o.l. Syntes forresten ikke at samboeren din ikke har noe rett til å uttale seg :P

Anbefales heller ikke fordi om det skulle bli en infeksjon som krever antibiotika, så er det ikke sikkert den type antibiotika du trenger er bra for barnet. Samme gjelder for ammende :)

Back
Topp