Tatt mandlene i full narkose?

Krristy

Gift med forumet
Noen her inne som har gjort det?
Hvordan var det etter operasjonen ??
Hadde du veldig vondt ?
Hvor lenge var du sykemeldt ?

Skal ta dei over nyttår og merker jeg gruer meg :/

Trodde alltid man fikk narkose når man tok mandlene.

Jeg gjorde det da jeg var 9, så det er kanskje lite interessant for deg å høre:P

Tok mine i fjor. Var sykemeldt i 6 uker og smertene gjorde meg suicidial. Mer detaljer tror jeg ikke du vil vite. Bare husk at samme dagen som operasjonen føler du deg ok, dagen etter føler du deg nesten tipp topp, og så tror man at "dette er jo bare barnemat". Så kommer dag 3, og man får oppleve det motsatte. Bare husk det. Lykke til! 

Min datter tok mandlene for 2 uker sia og kan si det har vært smertefullt. Men så lenge du tar smertestillende jevnlig så skal det gå bra. Her tok hun Voltaren, Paralgin Forte og Paralgin Major jevnlig, også om natten. Hun sa det var et sant smertehelvete uten tablettene men det har vært verdt all sliten/smertene sier hun. Hun merker STOR bedring allerede etter to uker og kan nå fungere helt fint. Lykke til og dette vil gå så bra!!

Full narkose og sykemeldt fra studiene i 2 uker. 

jeg fikk fjernet de i narkose
men jeg lå på sykehuse alt da de gjorde det, hadde så store mandler at de måtte fjerne de for at jeg skulle få puste

jeg gjorde det. Jeg hadde i tillegg en stor byll som var festa på mandlene. Lå på sykehuset 1 uke etterpå. Jobba ikke så ble ikke sykemeldt.
hadde veldig vondt etterpå, og sleit med å spise.

Tøsa skrev:
Trodde alltid man fikk narkose når man tok mandlene.

Jeg gjorde det da jeg var 9, så det er kanskje lite interessant for deg å høre:P

Det går også å få laser operasjon som tas i lokalbedøvelse :)

Høres ut som eg kan "glede" meg visst :p

Jeg måtte lære meg å ete og snakke på nytt.

Har enda problemer med enkelte lyder og bokstaver.

Tok dem da jeg var 16, og ble regnet som voksen.

Levde på eplejuice i 1-2 uker, husker ikke helt.

tok dem da jeg var 17, hadde kjempevondt etterpå, måtte ligge flere dager på sykehuset fordi jeg ikke klarte reise meg uten å besvime. Fikk bare i meg væske ukene etterpå, og var borte fra skolen ca 2 uker. Men likevel fullstendig verdt det, aldri mer halsbetennelse etterpå, og myyye mindre syk.

2x 24November skrev:
jeg gjorde det. Jeg hadde i tillegg en stor byll som var festa på mandlene. Lå på sykehuset 1 uke etterpå. Jobba ikke så ble ikke sykemeldt.
hadde veldig vondt etterpå, og sleit med å spise.

jeg hadde også en byll på den ene mandelen ! var så stor at jeg ikke fikk puste eller spise.. husker når jeg våkna opp fra narkose så kjente jeg den ekle smaken av det betente i byllen !!!! huff asså !!! ekkelt.. 

hadde også veldig vondt etterpå, men det var på grunn av  byllen .. blei mye sting og veldig sårt.. tok noen uker før jeg klarte å spise .. 

Jeg tok de da jeg var 12 og hadde lite problemer litt sår og øm i 3-4 dager.

Søstra mi tok de i fjor, hun var 20 og hadde et sant marreritt..Endte med betennelse og dehydrering, så hun måtte legges inn på sykehuset 1 døgn for å få væske intravinøst, og det var 1 uke etter operasjonen...

Jeg har inntrykk av at jo eldre man er når man tar de jo værre er det..
Alle jeg har vet om som har tatt de blir lagt i full narkose..

Lykke til..

fjerna de for noen år siden.. alvorlig vondt fra samme dag å i 3 uker...

var ofte plaget med halsbetennelser... er blitt skjeldnere nå da...men... det å få halsbetennelse nå uten mandlene, ja det er faen meg det værste jeg noen sinne har opplevd.. har hadd det et par ganger

Jeg tok de når jeg var rundt 20 år. Så lenge du tar smertestillende som foreskrevet, så går det så bra så. Vondt selvsagt, men man klarer seg.

De smertestillende man får, er en god venn... ;o)

Back
Topp