tatovering? ?

kooala

Glad i forumet
Noen som vet om det er noen anbefalinger rundt å tatovere seg når man er gravid??

Man skal vel ikke gjøre d pga infeksjonsfare. Tror ikke d er så mange tattoveringsartister som er villig til å tatovering på noen som er gravid. Mn du kan jo høre der du vurderer å få den tatt :-)

Jeg hadde nok ikke gjort det, men jeg har en kropp som reagerer sterkt på det med autoimmun sykdom da. :p

Mannen er tatovør, og jeg har en halvferdig tatovering på armen. Kunne visst bare glemme å gjøre den ferdig før knerten er ute:p har noe med at kroppen har mer enn nok med svangerskapet, og det fører til økt fare for infeksjon i tatoveringen eller evt andre småsår og det er større fare for blodforgiftning. I tillegg vil du antagelig bare finne veldig useriøse tatovører som er villig til å tatovere deg som gravid.
Best å vente litt;)

I Norge tatoverer de ikke gravide :) jeg begynte på min, når jeg skulle på neste time hadde jeg funnet ut jeg var gravid å måtte avlyse. Står i papirene jeg skrev under på at en ikke er gravid å ammer ikke :) selv tenker jeg at det ikke er krise krise i Norge, men det er jo en sjans for at blekket kan komme i blodet, er det som er farlig. Så anbefaler å vente, selv om det suger :P jeg fikk komme tidlig inn for å begynne minne tattoo, håpet å skulle få den ferdig før jeg evt ble gravid, så gikk det fortere enn tenkt :D så nå må jeg vente lenge på å gjøre den ferdig :O

Back
Topp