Tatovering etter fødsel

Bambi88

Forelsket i forumet
Lurer på om jeg kan ta tatovering etter fødselen,men så har jeg tenkt til å amme så da er det kanskje dumt? Noen andre her som har tatovert seg etter fødsel?
Jeg tenkte å tatovere navn på håndleddet. Noen her som har tatovering på håndleddet? Sikkert ganske vondt akkurat der. Jeg har tenkt til å spørre jordmor på neste kontroll,men er en liten stund til så jeg tenkte å spørre her inne først:)

Ikke noe problem å tatovere etter fødsel eller når du ammer :)

Lurer på om jeg kan ta tatovering etter fødselen,men så har jeg tenkt til å amme så da er det kanskje dumt? Noen andre her som har tatovert seg etter fødsel?
Jeg tenkte å tatovere navn på håndleddet. Noen her som har tatovering på håndleddet? Sikkert ganske vondt akkurat der. Jeg har tenkt til å spørre jordmor på neste kontroll,men er en liten stund til så jeg tenkte å spørre her inne først:)
Sniker litt. Hvis du ammer bør du informere den som skal tattoere deg. For det er noen som ikke vil tattoere ammede pga at adrenalinet kan gå over i morsmelken.

Ja, jeg må nok høre med dem. Men det må da være noen her som har tatovert seg på håndleddet vel?:p

Jeg har på håndleddet, jeg synes ikke det var vondt i det hele tatt, og jeg har lav smerteterskel :)

Venter ei prinsesse i august <3
* Sladrer med Tresmåhjerter *

Ok:) Syntes det bare hørtes vondt ut å ta der. Jeg har tatt tatoveringer andre steder og noen er jo verre enn andre,men sånn er det. Er verdt det:D

Hmmm. Når jeg skulle fylle den i korsryggen ville de jeg skulle komme tilbake når jeg var ferdig med ammingen. Var noe med blodforgiftning og et stoff som kunne gå over i morsmelken.

Sniker fra september.. Det er ingen i Tromsø som vil tatovere verken gravide eller ammede, og det skjønner jeg. Syns det er rart om noen gjør det egentlig. :P

Må legge til at jeg ikke er noe ekspert på temaet, har bare aldri hørt at det er noe problem.

Det er nok bare det at det er uheldig om man skulle få en infeksjon og ammer pga medisinering tenker jeg..

Vet ikke hvordan det er med amming da jeg er mann og ikke fra før har barn, men tattoveringen jeg har på handleddet gjorde ikke vondt. Kjentes ut som han bare skreiv litt hardt med en penn.
Det svir kanskje litt etterpå, og så klør det, men det er jo bare naturlig siden en tattovering er et sår. Sår klør når de gror.

Smør et par-tre ganger om dagen med Spenol, så går det fint :)

RAtRp2.png

Har hørt på to forskjellige steder nå. På det ene stedet sier dem at det lønte seg å vente til etter ammingen fordi blekket sitter dårlig pga vann i kroppen. Og på det andre sa dem at dette gikk bra for dem hadde tatovert nybakte mødre før. :scratch så litt forvirret nå ja

Back
Topp