Tariff for mindreårig renholder

*RoM*

Elsker forumet
Jeg vurderer å tilby en jente under 16 år en renholderjobb hos meg, for å hjelpe henne økonomisk. Det er snakk om 1 time hver uke.

Er det noen som vet regler rundt dette? Hun kommer ikke til å tjene nok til å måtte skatte, så spørsmålet er om det må gå via skattetaten? Og hvor mye bør hun få timesbetalt?

Hun er 14 år.

Så lenge du som privatperson betaler henne mindre enn 6000 totalt i løpet av året er det skattefritt.

Vet ikke hva som er normalt. Men kanskje 100-120 kr? Vet ikke om det er lite men... Er det veldig hard jobb eller litt støvsuging og støvtørking etc?

200-250 for 1 time? Hadde ikke jeg gitt til ei på 14. Er jo mer enn meg som utdannet barn og ungdomsarbeider jo. Greit jeg har valgt en dårlig betalt utdannelse men.

Pluss minus f.eks 100-125 kr kanskje. Da blir det 400-500 i mnd. Jeg personlig ville ikke gitt over 150 vertfall. Men det er meg :-)

200-250 for 1 time? Hadde ikke jeg gitt til ei på 14. Er jo mer enn meg som utdannet barn og ungdomsarbeider jo. Greit jeg har valgt en dårlig betalt utdannelse men.

Pluss minus f.eks 100-125 kr kanskje. Da blir det 400-500 i mnd. Jeg personlig ville ikke gitt over 150 vertfall. Men det er meg :-)
Samme tenkte jeg :p har 230 noe i timen med høgskoleutdanning og max ansinnitet.

120 kr timen hadde jeg betalt, syns det burde holde for en 14 åring. Jeg har en vaskejobb som ekstrajobb i helgene, får grunnlønn på 180 kr timen.

120kr. Max 150kr timen. Når eg var 14-15 hadde er 50/65 kr timen.. Og når eg var 18 hadde er 120kr/160kr i timen hos bedrifter der er var i helg/vikar jobber.. Det er ikkje så mangen år siden heller. Under 18 så trenger dei ikkje så mye i timen. Over 18 tenker er 150 kr er bra lønn.. Bør ikkje gi mer en voksne folk med utdanning har.

Back
Topp