Tar man seg virkelig betalt for hunder av sorten "gatemiks"?

*Labambie

Forumet er livet
Eller, jeg ser jo at dette er tilfelle... Når begynte dette å skje? Er liksom litt mer vant til det at når hunder er skikkelig gatemiks, så er de gratis. Nå koster de jo fra 2000 kr og oppover, nesten uansett hva som er i de. Jeg snakker ikke om de som er avlet frem sånn, jeg snakker om "oisann"-valper 

Selvfølgelig. skulle bare mangle, dette har blitt gjort i alle år. Da tenker folk seg om kanskje 1 og 2 ganger. Ikke alle som bør skaffe seg dyr. Håper de snart tar seg betalt for kattunger også, så slipper vi mye av dette bruk og kast samfunnet vi har av ett levende liv i dag!

Jeg synes det er greit at man betaler for kjæledyr uansett jeg. Spesielt dersom de kommer vaksinert for eksempel (vet ikke hvor gamle valper må være for å bli vaksinert)

2000 er jo mer enn en symbolsk sum da sånn som blir vanligere og vanligere for katter. Synes det var i overkant mye for en oisann-valp ja. Hadde tenkt 500-1000.

Alt koster. Vi betalte 7000kr for en rottweiler/stafforshire bull terrier blanding i 2009. Måtte desverre omplassere henne i 2010 :(

Vi har kjøpt oss en mix nå, ei oisann kull. Hun kostet 3000, og det synes jeg er rett og rimelig. :)
Da blir det sånn at man tenker seg om får man kjøper seg valp, og mindre sjanse for at  dyret blir lagt ut på finn.no etter en kort stund.

Og det at blandingsvalper stiger i pris er jo ikke så rart når veterinærutgifter, hundefòr og alt annet koster mer og mer.. Og ikke minst hvor høy prisen på en renraset hund er!!!

Ja, heldigvis gjør det det. Går du på dyrebutikk så koster sirisser, gresshopper og vandrene pinner penger, skulle bare mangle at hunder kostet noe også.
2000 er uansett ingenting i forhold til hva det koster å ha hund i 10-15 og kanskje 20 år. Håper det samme skjer med katter, så bruk-kast kulturen på katter forsvinner.

Syns ikke noen dyr bør være gratis og har ingen problemer med at de tar seg betalt for valper av blandingsrase. Hvis hunder skal bli forbruksvare i like stor grad som katter får vi store problemer...

Bare bra at det blir betalt for blandinger også!
Jeg syntes alle dyr, uansett type, skulle ha kostet penger!
Katter også! Da hadde vi sluppet mange løskatter...

Ja takk og lov.
Og helsesjekk, vaksine og chip og oppfostring av valpene koster like mye om valpen er av en ren rase eller ikke. Og for meg er det helt greit at man får dekket opp litt av utgiftene, samtidig som man betaler for et dyr. Gratis-dyr er en uting. 

Back
Topp