Tar ikke flaske

Bkno0423772

Andre møte med forumet
Jeg fullammer jenta mi på snart 4måneder. Jeg ga hun flaske et par ganger med mm for et par måneder siden, for å se om hun tok flaske. Det gjorde hun. Men nå vil hun absolutt ikke ta flaske. :( Er det noen som har noen råd? Vil gjerne ha muligheten til å finne på noe uten baby innimellom :)

Hehe, den feilen gjorde vi med første. Prøvde flaske ganske tidlig men så ga vi ikke mer før vi skulle ha barnevakt noen timer. Hun var også rundt 4 mnd da. Hun nektet!!

Hun ville ikke ha noe annet enn pupp til hun var 7 mnd, så jeg var ganske låst.. Det er bare å prøve jevnlig med flaske eller tutekopp.

Med nestemann ga vi flaske en gang i uka eller annenhver uke så vi ikke skulle oppleve det samme igjen.

Mini sluttet å ta flaske rundt 4mnd også selv om han hadde fått det ca 1gang i uken av pappa'n siden nyfødt. Vi skiftet tuter, flaskemerke og alt mulig, men ingenting funket. Kopp, derimot!:) Avent har noen fine noen med sugesperre som vi begynte å bruke istedet. Tuten kan festes på aventflaskene også så her går det an å lure litt ;) fås kjøpt på de litt større dagligvarebutikkene. Verdt å prøve.

Mini er forresten 8mnd nå og tar flaske igjen nå om vi gir. Merkelig. Men han er en racer på å drikke av kopp så bare fortsetter med det:)

Om han ikke vil ha kopp med sugesperre så prøv uten. Litt mer søl men absolutt verdt det. Gull verdt å komme seg ut litt :)

Back
Topp